Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پی پال

پی پال

پی پال یک شرکت تجارت الکترونیکی است که پرداخت بین طرفین را از طریق انتقال آنلاین تسهیل می کند. پی پال به مشتریان اجازه می دهد تا یک حساب کاربری در پلتفرم خود ایجاد کنند که به کارت اعتباری کاربر یا حساب جاری متصل است. پس از تایید هویت و وجوه، کاربران می‌توانند به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن شرکت، پرداخت‌ها را به و از دیگر حساب‌های PayPal ارسال یا دریافت کنند.


کلمات کلیدی

  • پی پال یک پلتفرم پرداخت آنلاین است که به افراد و مشاغل، خدمات کم هزینه ارائه می دهد.
  • پی پال از سال 2015 با شرکت خود در حال فعالیت است.
  • علاوه بر پرداخت‌های آنلاین، پی پال انواع خدمات مرتبط از جمله کارت‌های نقدی برای پرداخت، دستگاه‌های کارت‌خوان اعتباری برای تجار کوچک و خطوط اعتباری را نیز ارائه می‌دهد.
  • پی پال یک روش بسیار امن برای ارسال پرداخت آنلاین در نظر گرفته می شود.

PayPal چگونه کار می کند

پی پال خدمات و راه حل های پرداخت را هم برای مصرف کنندگان شخصی و هم برای مشاغل ارائه می دهد. این شرکت به مصرف کنندگان شخصی اجازه خرید، پرداخت و انتقال پول را با سهولت می دهد. کاربران برای ثبت نام برای یک حساب کاربری به یک آدرس ایمیل نیاز دارند و باید یک کارت اعتباری، کارت نقدی یا حساب بانکی برای تکمیل تنظیمات ارائه کنند. PayPal قبل از ارائه خدمات تمام اطلاعات را تأیید می‌کند تا مطمئن شود شخصی که حساب را راه‌اندازی می‌کند مالک قانونی آن است.

دارندگان حساب PayPal می توانند از وب سایت شرکت یا برنامه تلفن همراه برای انتقال پول به دیگران با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه گیرنده استفاده کنند. اگر خرده فروش این سرویس را داشته باشد، خریداران می توانند گزینه PayPal را برای تکمیل خریدهای آنلاین انتخاب کنند. تراکنش‌ها در عرض چند دقیقه تکمیل می‌شوند و شرکت قول می‌دهد که انتقال‌ها برای پرداخت یا برداشت بلافاصله در حساب بانکی، در دسترس هستند.

پی پال همچنین طیف وسیعی از راه حل ها را برای فعالیت های روزمره به مشاغل ارائه می دهد. این موارد شامل درگاه های پرداخت برای تراکنش های آنلاین و حضوری، راه حل های مدیریت کسب و کار، و همچنین گزینه های اعتباری و مالی است. صاحبان مشاغل همچنین باید یک آدرس ایمیل برای ایجاد یک حساب کاربری ارائه کنند.

پی پال تلاش می کند تا خریدهای آنلاین را ایمن تر کند با ارائه نوعی پرداخت که پرداخت کننده یا گیرنده پرداخت را ملزم به افشای شماره کارت اعتباری یا حساب بانکی نمی کند. بنابراین، پول امن است، حریم خصوصی محافظت می شود، و از آنجایی که پایگاه مشتری بسیار زیاد است، تراکنش ها سریعتر از روش های سنتی است.

ملاحظات ویژه

اگرچه PayPal یک بانک نیست، اما همچنان مشمول بسیاری از مقررات حمایت از مصرف کننده است که توسط بانک ها اداره می شود. به عنوان مثال، میزان مسئولیت شما در قبال یک تراکنش غیرمجاز با توجه به اینکه چقدر سریع به بانک اطلاع می دهید که فعالیت غیرمجاز در حساب شما رخ داده است، تعیین می شود. اطلاع رسانی سریع به PayPal در صورت نگرانی به محدود کردن مسئولیت شما کمک می کند. توصیه می شود که کاربران PayPal حساب های خود را به طور منظم بررسی کنند.

تاریخچه پی پال

اولین شکل PayPal همانطور که می دانیم در اواخر دهه 1990 توسط Confinity راه اندازی شد. این شرکت با X.com - یک شرکت بانکداری آنلاین - ادغام شد. و در سال 2000 به طور رسمی نام PayPal را به خود اختصاص داد. هنگامی که به عنوان تسهیل کننده پرداخت برای حراجی های eBay ظاهر شد، محبوبیت پیدا کرد. این سرویس به قدری محبوب شد که eBay در سال 2002 تصمیم گرفت PayPal را خریداری کند و آن را به سرویس رسمی انتقال وب سایت خود تبدیل کرد. از سال 2015، پی پال به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد. سهام شرکت در نزدک با نماد PYPL معامله می شود.

پی پال در طول تاریخ خود شرکت های دیگری را خریداری کرده است که بخش های مختلف تراکنش های مالی، انتقال پول دیجیتال و بازارهای پرداخت را ارائه می دهند. برخی از این خریدها پیشرفت‌های فناوری و ویژگی‌های اضافی را به همراه داشت که با جذب شرکت‌ها در پلتفرم PayPal گنجانده شد. به عنوان مثال، PayPal در سال 2013 BrainTree را خریداری کرد که دارای سرویس رقیب Venmo است.

انواع کارمزد پی پال

پی پال برای خرید هزینه ای دریافت نمی کند. سایر هزینه ها بر اساس نوع خدمات متفاوت است. به عنوان مثال، از مصرف کنندگان شخصی برای نقل و انتقالات استاندارد که از یک حساب بانکی مرتبط انجام می شود، هزینه ای دریافت نمی شود، اما هزینه ای معادل 1٪ از موجودی منتقل شده یا حداکثر 10 دلار برای انتقال فوری وجود دارد.


مهم:

پی پال برای انتقال فوری از کاربران هزینه دریافت می کند.


اگر هر دو طرف حساب پی پال داشته باشند، می توان پول را به صورت بین المللی به صورت رایگان منتقل کرد. این امر باعث می شود PayPal به یک نیروی رقابتی در دنیای نقل و انتقالات بانکی هنگام ارسال ارز ایالات متحده در سطح بین المللی تبدیل شود. هنگامی که ارز خارجی در کشور دیگری پذیرفته می شود، کارمزدهای PayPal با هزینه های یک بانک سنتی مقایسه می شود.

اگر یک مصرف کننده در ایالات متحده تراکنش داخلی را از طریق PayPal انجام دهد، هیچ هزینه ای وجود ندارد. اگر از کارت اعتباری استفاده کنند، PayPal 3.4٪ به اضافه کارمزد ثابت 30 سنت دریافت می کند. ساختار کارمزد PayPal برای تراکنش های تجاری با انتقال حساب شخصی آن متفاوت است. PayPal بین 1.9٪ و 3.49٪ به اضافه نرخ ثابت 49 سنت کارمزد استاندارد برای بازرگانانی که کالاها و خدمات را به صورت آنلاین می فروشند، از جمله فروشندگان eBay و مشاغل خصوصی که از PayPal به عنوان گزینه پرداخت استفاده می کنند، دریافت می کند.

مزایای پی پال

خریدهای انجام شده با چند خرده فروش آنلاین منتخب ممکن است شامل تخفیف از PayPal یا نوعی پیشنهاد بازپرداخت نقدی باشد.PayPal همچنین کارت اعتباری خود را از طریق Synchrony Bank ارائه می دهد. به متقاضیان تایید شده، مسترکارت هایی با نام پی پال ارائه می شود.

این شرکت همچنین خریدهای بزرگ را از نظر مالی تأمین می‌کند. همچنین خطوط اعتباری را گسترش می‌دهد. و مسترکارت‌های نقدی را به مشتریان ارائه می‌دهد که از موجودی PayPal برای پرداخت خرید در فروشگاه‌های سنتی یا برداشت پول نقد استفاده می‌کنند.

از آنجایی که PayPal بسیار شناخته شده است، طراحی فروشگاه‌ اینترنتی هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که پرداخت‌های PayPal را برای کالاها یا خدمات می‌پذیرند. برخی حتی پرداخت‌های PayPal بدون تماس را هم می‌پذیرند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید