Your browser does not support JavaScript!
نماشا

عمو سام

عمو سام

"عمو سام" در واقع نماینده شخصیت داده شده دولت فدرال ایالات متحده یا ایالات متحده آمریکا است. در امور مالی، عمو سام می تواند به عنوان یک مرجع مالیاتی یا نظارتی خاص نسبت داده شود. مثلاً می‌توان گفت: «من باید بخشی از درآمدم را به عمو سام بدهم تا خرج جاده‌ها و بیمارستان‌ها را بپردازم».


کلمات کلیدی

  • عمو سام شخصیت دولت فدرال ایالات متحده است که قدمت آن به قرن 19 باز می گردد.
  • او معمولاً به‌عنوان یک جنتلمن مسن‌تر به تصویر کشیده می‌شود که یک کلاه رویی ستاره‌دار و یک پاپیون قرمز دارد.
  • عمو سام اغلب به صورت محاوره ای برای IRS استفاده می شود، که مالیات بر درآمد را از شهروندان و شرکت های آمریکایی اخذ می کند.
  • یکی از برجسته‌ترین نمایش‌های عمو سام در فرهنگ عامه، پوستری است که او با عبارت «من تو را می‌خواهم» به بیننده اشاره می‌کند که برای طرح‌های استخدام ارتش ایالات متحده استفاده می‌شود.
  • عمو سام نماینده دولت ایالات متحده است در حالی که لیدی لیبرتی و کلمبیا نماینده ایالات متحده به عنوان یک ملت هستند.

مفهوم عمو سام

ریشه استفاده از «عمو سام» در تاریخ نظامی اولیه آمریکا، زمانی که به ساموئل ویلسون بسته بندی گوشت اشاره می کرد، ردیابی می کند. ویلسون در طول جنگ انقلابی آمریکا به عنوان افسر خدمت می کرد و برای ارتش قاره ای مواد گوشتی تهیه می کرد.

پس از ترک ارتش، او و برادرش به تأسیس یک کارگاه بسته بندی گوشت در تروی، نیویورک رفتند، که نیروهای آمریکایی در نیویورک و نیوجرسی را که در طول جنگ 1812 علیه مهاجمان بریتانیا می جنگیدند، تامین می کرد. بشکه های گوشت ویلسون مهر " ایالات متحده" با نام مستعار او عمو سام مرتبط بودند، که به نوبه خود تبدیل به شخصیت دولت ملی شد، زیرا حروف اول برای ایالات متحده نیز U.S است.

قبل از قرن نوزدهم، ایالات متحده با شخصیت "برادر جاناتان" که در اصل یک اصطلاح تحقیر آمیز برای پیوریتن ها در طول جنگ داخلی انگلیس بود، شناخته می شد. بازنمایی زنان از ایالات متحده نیز رایج است: کلمبیا و از قرن بیستم، لیدی لیبرتی.

عموسام در فرهنگ عامه آمریکا

عموسام گاهی اوقات در رسانه های مالی برای اشاره به دولت فدرال، به ویژه در زمینه مالیات بر درآمد یا مقررات مالی استفاده می شود. برخی از محصولات تحت پوشش مالیاتی، مانند اوراق قرضه شهرداری یا حساب‌های بازنشستگی واجد شرایط، گاهی اوقات به عنوان "محدودیت برای عمو سام" شناخته می‌شوند، که نشان می‌دهد مشمول مالیات دولت فدرال نمی‌شوند.

گفته می‌شود با تنظیم فعالیت‌ها و معاملات مالی مختلف، مانند نظارت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بر ادغام‌ها و اکتسابها (M&A)، عمو سام "نظر خود را گفته" یا "مهر تایید خود را داده است".

شخصیت عموسام به طور گسترده در تبلیغات دولت ایالات متحده برای تشویق حمایت از سیاست‌های مختلف و تلاش‌های نظامی در طول سال‌ها، از جمله تأمین مالی این فعالیت‌ها، با تأثیرات اقتصادی متفاوت، استفاده شده است.

برای مثال، عمو سام برای ترویج برنامه اوراق قرضه آزادی وزارت خزانه داری ایالات متحده برای تأمین مالی هزینه های نظامی جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت، که یک مطالعه نشان داد که به مالی شدن اقتصاد ایالات متحده در اوایل قرن بیستم کمک کرد.


یک واقعیت:

در سال 1961، کنگره قطعنامه ای را تصویب کرد که ساموئل ویلسون را به عنوان همنام نماد عمو سام به رسمیت شناخت.


محبوب ترین تصویر عمو سام بر اساس یک پوستر سربازی از جنگ جهانی اول است که توسط جیمز مونتگومری فلگ کشیده شده است، که نشان می دهد عمو سام خشن با انگشت اشاره به سمت بیرون اشاره می کند و عبارت «من تو را برای ارتش ایالات متحده می خواهم» را بیان می کند. این تصویر یک مرد سفیدپوست مسن با ریش بزی سفید را نشان می دهد که کلاهی الهام گرفته از پرچم آمریکا و پاپیون قرمز بر سر دارد. مشابه او از دهه 1910 بارها ظاهر شده است.

آیا  عمو سام واقعی، وجود داشت؟

عموسام بر اساس شخصیتی واقعی به نام ساموئل ویلسون است که پس از انقلاب آمریکا یک شرکت بسته بندی گوشت راه اندازی کرد. شرکت او در جنگ 1812 به سربازان گوشت داد و به او لقب "عموسام" را داد.

پوستر عموسام قرار است نشان دهنده چه ایده جهانی باشد؟

عمو سام مظهر دولت ایالات متحده است. او قرار است ایده‌های دولت را در مقابل سایر جنبه‌های ملت، مانند آزادی، نمایندگی کند، اگرچه شخصیت‌پردازی در برخی از کاربردها نشان‌دهنده کل ایالات متحده است. پوستر معروف عمو سام که به بیننده اشاره می کند که "من تو را می خواهم" برای تشویق به نام نویسی در ارتش ایالات متحده است و به طور برجسته در طول جنگ جهانی اول استفاده می شد و همچنین برای تشویق مردم به حمایت از ورود ایالات متحده به جنگ.

مجسمه آزادی و عمو سام چه معانی خاصی را می‌خواهند نشان دهند؟

عموسام قصد دارد نماینده دولت فدرال ایالات متحده باشد. از این نظر، او نشان دهنده حمایت از دولت، مالیات، ثبت نام در ارتش و هر اقدام دیگری است که توسط دولت ایالات متحده انجام می شود. لیدی لیبرتی(مجسمه آزادی) به معنای نشان دادن آرمان های ایالات متحده به عنوان یک ملت، مانند آزادی، برابری و رویای آمریکایی است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید