Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اوراق قرضه خزانه داری

اوراق قرضه خزانه داری

اوراق قرضه خزانه داری اوراق دولتی صادر شده توسط دولت فدرال ایالات متحده است که سررسید آنها در مواردی بیش از ۲۰ سال است. خریداران اوراق قرضه خزانه داری تا زمان سررسید آن سود دوره‌ای دریافت می‌کنند، و در زمان سر رسیدشان به مالک نیز مبلغی برابر با اصل پول پرداخت می‌شود. به عبارتی خریداران اوراق قرضه خزانه داری، مبلغ مشخصی را به عنوان  سود (بازدهی)در طول مدت این تاریخ دریافت می‌کنند. زمانی هم که تاریخ سررسید اوراق فرا برسد، مبلغ اولیه خرید (که همان ارزش اسمی اوراق قرضه آمریکا بوده است) به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود. این یکی از کم ریسک‌ترین سرمایه گذاری‌ها در نظر گرفته می‌شود چون خزانه داری ایالات متحده از ان پشتیبانی میکند. 

اوراق قرضه خزانه داری بخشی از بدهی های دولتی ایالات متحده به خریداران این اوراق محسوب میشود. 


کلمات کلیدی

  • اوراق قرضه خزانه (T-bond) اوراق دولت ایالات متحده با نرخ ثابت با محدوده سررسید بین 10 تا 30 سال است.
  • اوراق قرضه خزانه سود شش ماهه را تا سررسید می پردازند و در این مرحله ارزش اسمی اوراق به مالک پرداخت می شود.
  • همراه با اسناد خزانه و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه (TIPS)، اوراق قرضه خزانه یکی از چهار اوراق بهادار منتشر شده توسط دولت است که عملاً بدون ریسک هستند.

مفهوم اوراق قرضه خزانه 

اوراق قرضه خزانه داری یکی از چهار نوع بدهی است که توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده برای تامین مالی فعالیت های هزینه ای دولت ایالات متحده صادر می شود. چهار نوع بدهی عبارتند از:

  • قبوض خزانه (Treasury bill)،که سر رسید آن کوتاه مدت است.
  • اسناد خزانه (Treasury note)، که سر رسید آن میان مدت است.
  • اوراق قرضه خزانه (Treasury bond)، که سر رسید آن بلند مدت است.
  • و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه (TIPS).

این اوراق بر اساس سررسید متفاوت هستند.

همه آنها  عملاً بدون ریسک هستند. اوراق قرضه T توسط دولت ایالات متحده حمایت می شود و دولت ایالات متحده می تواند مالیات ها را افزایش دهد و درآمد را افزایش دهد تا از پرداخت کامل این بدهی ها اطمینان حاصل کند.

سود اوراق قرضه خزانه داری

همانطور که برای سایر اوراق قرضه دولتی صادق است، اوراق قرضه T به صورت شش ماهه سود پرداخت می کنند و درآمد دریافتی فقط  مشمول مالیات می شود. اوراق قرضه خزانه داری در حراج های آنلاین ماهانه که مستقیماً توسط خزانه داری ایالات متحده برگزار می شود منتشر می شود. قیمت اوراق قرضه و بازده آن در طول حراج تعیین می شود. پس از آن، اوراق قرضه T به طور فعال در بازار ثانویه معامله می شود و می توان آن را از طریق بانک یا کارگزار خریداری کرد.

سرمایه گذاران انفرادی اغلب از اوراق قرضه T استفاده می کنند تا بخشی از پس انداز بازنشستگی خود را بدون ریسک نگه دارند، تا در دوران بازنشستگی درآمد ثابتی داشته باشند، یا پس انداز را برای تحصیل کودک یا سایر هزینه های عمده کنار بگذارند. سرمایه گذاران باید اوراق قرضه T خود را حداقل به مدت 45 روز قبل از فروش در بازار ثانویه نگه دارند.

ملاحظات خاص

محدوده سررسید اوراق خزانه

اوراق خزانه میتواند با سررسید بین ۲۰ تا ۳۰ سال  منتشر می شود. آنها با حداقل مبلغ ۱۰۰ دلار منتشر می شوند و پرداخت های کوپن روی اوراق به صورت شش ماهه پرداخت می شود. اوراق قرضه ابتدا از طریق مزایده فروخته می شود. اگر پیشنهاد غیررقابتی باشد، حداکثر مبلغ خرید ۵ میلیون دلار است. یک پیشنهاد رقابتی نرخی را که پیشنهاد دهنده مایل به پذیرش است، بیان می کند. بسته به اینکه چگونه با نرخ تعیین شده اوراق قرضه مقایسه شود، پذیرفته می شود. یک پیشنهاد غیررقابتی تضمین می‌کند که مناقصه‌دهنده اوراق قرضه را دریافت می‌کند، اما آنها باید نرخ تعیین‌شده را بپذیرند. پس از حراج، اوراق قابل فروش در بازار ثانویه خواهد بود.

بازار ثانویه اوراق خزانه

بازار ثانویه ایی برای اوراق قرضه T وجود دارد که نرخ سرمایه‌گذاری‌ها را به شدت شناور می‌کند. و میزان نقد شوندگی آنها را بسیار بیشتر میکند. بازار ثانویه باعث می شود که قیمت اوراق قرضه T در بازار معاملات نوسانات قابل توجهی داشته باشد. به این ترتیب، حراج فعلی و نرخ بازده اوراق قرضه T سطوح قیمت گذاری آنها را در بازار ثانویه مشخص می کند. مشابه سایر انواع اوراق قرضه، اوراق قرضه T در بازار ثانویه با افزایش نرخ‌های بازدهی حراج، قیمت‌های اوراق را کاهش می‌دهند. زیرا ارزش جریان‌های نقدی آتی اوراق قرضه با نرخ بازدهی بالاتر تنزیل می‌شود. برعکس، هنگامی که قیمت های اوراق قرضه افزایش می یابد، نرخ بازدهی حراج کاهش می یابد.

نرخ بازده اوراق خزانه

در بازار  با درآمد ثابت، نرخ بازده اوراق قرضه T به شکل گیری منحنی بازده کمک می کند، که شامل طیف کاملی از سرمایه گذاری های ارائه شده توسط دولت ایالات متحده است. نمودارهای منحنی بازده بر اساس سررسید تولید می‌کنند و اغلب شیب‌دار رو به بالا است (با سررسیدهای پایین‌تر نرخ‌های بهره پایین‌تری نسبت به سررسیدهای طولانی‌تر ارائه می‌دهند). با این حال، منحنی بازده زمانی می‌تواند معکوس شودف به معنی منفی شدن اسپرید بازدهی، که نرخ‌های بازدهی بلندمدت کمتر از نرخ‌های بازدهی کوتاه‌مدت باشد. منحنی بازده معکوس می تواند نشان دهنده رکود آینده باشد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید