Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سنتیمنت مصرف کننده (شاخص اقتصادی)

سنتیمنت مصرف کننده (شاخص اقتصادی)

شاخص‌های سنتیمنت مصرف کننده شاخص‌های اقتصادی پیشرو هستند که تغییرات چشم‌انداز اقتصاد را اندازه‌گیری می‌کنند.

مفهوم احساسات مصرف کننده

شاخص سنتیمنت مصرف کننده یک شاخص اقتصادی پیشرو در تقویم اقتصادی است که تغییرات در فعالیت اقتصادی را بر اساس احتمال خرید کالا توسط مصرف کنندگان، اغلب در 12 ماه آینده، پیش بینی می کند. یک نمای کلی آیا مردم ماشین و خانه خواهند خرید؟ آیا آنها فکر می کنند افزایش حقوق دریافت خواهند کرد یا ممکن است اخراج شوند؟

شناخته شده ترین شاخص های احساسات مصرف کننده ایالات متحده بر اساس نظرسنجی های مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان است که به شکلی از سال 1946 انجام شده است.

هر ماه، شاخص سنتیمنت مصرف کننده میشیگان و سایر موارد برای عموم منتشر می شود. تحلیلگران و اقتصاددانان از داده ها برای ایجاد دیدگاهی از اقتصاد در آینده نزدیک استفاده می کنند. اگر مصرف کنندگان به آینده خوشبین باشند، احتمالاً بیشتر خرید می کنند که برای اقتصاد خوب است. اگر بدبین باشند، به احتمال زیاد پول خود را پس انداز می کنند.

 

نمودار شاخص سنتیمنت مصرف کننده.webp

 

به عنوان مثال، اگر یک شاخص احساسات مصرف کننده افزایشی را از یک ماه به ماه دیگر گزارش کند، نشانه این است که خریداران نسبت به مشتریان بالقوه خود اعتماد بیشتری دارند، بنابراین تمایل بیشتری به خرید بلیط های بزرگ یا خرج کردن پول برای خواسته ها دارند. ، به جای نیازها اگر یک شاخص کاهشی را نشان دهد، مصرف کنندگان احساس عصبی شدن می کنند. آنها کمتر متعهد به لوازم خانگی یا اتومبیل می شوند و به احتمال زیاد در پیش بینی مشکلات آینده در پول خود صرفه جویی می کنند. فعالیت اقتصادی ممکن است آسیب ببیند حتی اگر در غیر این صورت به نظر می رسد که اقتصاد خوب است.

شاخص احساسات مصرف کننده چگونه کار می کند

احساسات مصرف کننده به عنوان یک شاخص پیشرو در نظر گرفته می شود، به این معنی که نشان می دهد چه چیزی در آینده ممکن است اتفاق بیفتد. این به اقتصاددانان و سیاست گذاران کمک می کند تا در مورد میزان تقاضای خرده فروشی و نرخ پس انداز فکر کنند و چگونه می تواند به مواردی مانند قیمت ها و اشتغال آنایز شود.

شاخص های مختلف به روش های مختلف محاسبه می شوند. برخی شامل مصاحبه حضوری و برخی دیگر به صورت آنلاین انجام می شوند. نظرسنجی بانک فدرال رزرو نیویورک در مورد انتظارات مصرف کننده، یک نظرسنجی آنلاین از یک گروه چرخشی متشکل از بیش از 1000 شرکت کننده است که در مورد تورم، امور مالی خانوار، بازار کار و بازار مسکن از آنها سوال شده است.

شاخص اعتماد مصرف کنندههیئت کنفرانس به عنوان یک نظرسنجی پستی در سال 1967 آغاز شد. اکنون، اطلاعات به صورت آنلاین جمع آوری می شود، با 3000 پاسخ دهنده هر ماه به سؤالاتی در مورد وضعیت فعلی خود و آنچه در شش ماه آینده برای چشم انداز کسب و کار، اشتغال و شغل خود می بینند پاسخ می دهند.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

کاربر برای معامله گران

هر ماه، داده هایی از معیارهای مختلف اعتماد مصرف کننده منتشر می شود. معمولاً تأثیر کمی بر بازارهای مالی دارد. به طور کلی، معامله گران افزایش احساسات مصرف کننده را نشانه ای از افزایش مخارج مصرف کننده می دانند. این برای خرده فروشان و شرکت های محصولات مصرفی خوب است. با این حال، هزینه‌های مصرف‌کننده بالاتر می‌تواند منجر به تسریع در تورم شود.

اگر اعتماد مصرف کننده در حال کاهش باشد، چشم انداز شرکت های خرده فروشی و محصولات مصرفی ضعیف تر است. این می تواند شواهدی از رکود اقتصادی آتی یا کاهش تورم باشد. این یکی از عوامل بسیاری برای پیش بینی چشم انداز بازارهای مالی است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید