Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حقوق و دستمزد غیر کشاورزی NFP (شاخص اقتصادی)

حقوق و دستمزد غیر کشاورزی NFP (شاخص اقتصادی)

NFP یا لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی Nonfarm Payrolls  معیاری است برای مشخص کردن تعداد کارگران اضافه شده به نیروی کار در ایالات متحده به استثنای کارگران بخش کشاورزی و کارگران در تعدادی از طبقه بندی مشاغل دیگر مانند افراد شاغل در خانه، مالکان و کارمندان غیرانتفاعی و یا مشاغل دولتی. این گزارش توسط اداره آمار کار (BLS)، که نهادهای خصوصی و دولتی در سراسر ایالات متحده را در مورد حقوق و دستمزد آنها بررسی میکند، اندازه گیری می شود. BLS اعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را به صورت ماهانه از طریق گزارش "وضعیت اشتغال" به مردم گزارش می دهد.

 


حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده به شدت تحت تأثیر همه گیری جهانی COVID-19 در مارس 2020 قرار گرفت.
بعد از  یک دهه رشد،  (حتی بیشتر از یک دهه) حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده 701000 نفر کاهش یافت و نرخ بیکاری به 4.4 درصد افزایش یافت.


 

شاخص nfp.png

NFP چه زمانی بر بازار تاثیر میگذارد؟

یکی از داده ها در تقویم اقتصادی  که نوسانات زیاد و البته پایداری را در بازار بوجود می آورد، شاخص NFP است. این شاخص در اولین جمعه هر ماه منتشر میشود. و معیار اصلی سنجش اشتغال و رشد اقتصادی برای بانک مرکزی فدرال رزرو است. هر چه عدد این شاخص بالاتر منتشر شود نشان از پویایی اقتصاد ایالات متحده است. و هرچه عدد ضعیف منتشر شود نشان از رکود اقتصادی است. بنابر این اگر اقتصاد در حال رشد باشد و داده NFP ضعیف منتشر شود، این باعث ایجاد نوسانات شدید در بازار خواهد شد.

 

NFP چه زمانی بر بازار تاثیر میگذارد؟.png

 

چگونه از گزارشNFP سود کسب کنیم؟

هیچ پیش بینی در مورد انتشار این داده نمیتوان انجام داد، ولی چنانچه بتوان تحلیل درستی بعد از انتشار عدد منتشر شده، انجام داد، میتوان سود بزرگی از حرکات بازار کسب کرد. همچنین میبایست این داده مهم با مولفه های دیگر اشتغال بررسی شود. به طور مثال چنانچه داده NFP همراه با رشد باشد و مولفه نرخ مشارکت مردم در نیروی کار هم رشد داشته باشد ولی نرخ بیکاری عدد ضعیفی را منتشر کند که نشان از افزایش افراد بیکار است. در این صورت مشخصا چنین برداشت میشود که با وجود مشارکت مردم برای جذب در نیروی کار و افزایش افراد شاغل، هنوز نرخ بیکاری در جامعه بالاست و این ظرفیت برای افزایش و بهبود فضای کار وجود دارد. پس بنابراین تاثیر و نوسانی در جهت رشد این شاخص مشاهده نخواهد شد.

از طرفی چنانچه داده NFPنشان از کاهش و تضعیف جذب در نیروی کار باشد و مولفه مشارکت مردم برای جذب در نیروی کارعدد ضعیفی را منتشر کند( و یا تغییری نکند)، و نرخ بیکاری همچنان افزایش داشته باشد، این موضوع و ترکیب از انتشار داده ها میتواند نوسانات بزرگی را در جهت انتشار داده ها ایجاد کند.

در دوره اموزش معاملات به روش بنیادین نحوه معامله در زمان انتشار این داده بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

آشنایی با حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)

در حالی که نام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به معنای حذف کارگران کشاورزی از آمار است، چندین دسته دیگر نیز وجود دارد که BLS هنگام جمع‌آوری داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی،آن دسته ها را به حساب نمی‌آورد .طبقه بندی کارکنان غیرکشاورزی تقریباً 80٪ از بخش های تجاری ایالات متحده را تشکیل می دهد که در تولید ناخالص داخلی (GDP) مشارکت دارند. در حالی که این تعداد قابل توجهی از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهد، علاوه بر کارگران مزرعه، برخی از استثنائات قابل توجه نیز وجود دارد:

  • کارکنان دولتی: دولت هر ماه یک بخش کلیدی از گزارش "وضعیت اشتغال" را تشکیل میدهد، اما برخی از کارگران دولتی هستند که مستثنی هستند.که دسته دولتی کارمندان غیرنظامی را در بر می گیرد. با این حال، کارمندان نظامی و کارمندان مقامات منصوب شده توسط دولت، مستثنی میشوند. کارمندان آژانس اطلاعات مرکزی، آژانس امنیت ملی، آژانس تصویربرداری و نقشه برداری ملی و آژانس اطلاعات دفاعی نیز مستثنی هستند.
  • خانوارهای خصوصی: کارمندان خانوار خصوصی و کارگران خانگی مستثنی هستند.
  • مالکان: مالکان عموماً صاحبان مشاغل غیرشرکتی هستند. این شامل مالکان انحصاری و کارگران خوداشتغال می شود که بدون شرکت تجاری ثبت شده (به عنوان مثال، بدون شرکت با مسئولیت محدود یا وضعیت مشارکت) فعالیت می کنند.
  • کارمندان غیر انتفاعی: اگرچه بخش غیرانتفاعی بسیار بزرگ است، اما برای بررسی در آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی گنجانده نشده است.

تجزیه و تحلیل گزارش ماهانه NFP

گزارش "وضعیت اشتغال" گزارش ماهانه ای است که توسط BLS در اولین جمعه ماه پس از جمع آوری گزارش داده ها منتشر شد. گزارش "وضعیت اشتغال" BLS همیشه تقریباً در ساعت 8:30 صبح به وقت نیویورک منتشر می شود.

گزارش ماهانه "وضعیت اشتغال" از دو نظرسنجی جامع ایجاد شده است: نظرسنجی خانوار و نظرسنجی استقرار. این منجر به دو گزارش جداگانه می شود که با هم جمع شده و یک گزارش ماهانه جامع را تشکیل می دهند. نظرسنجی خانوارها گزارش نرخ بیکاری و همچنین جزئیات مربوط به جمعیت شناسی اشتغال را ارائه می دهد. بخش بررسی استقرار گزارش "وضعیت اشتغال" BLS به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نیز شناخته می شود، که تعداد سرفصل مشاغل جدید حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اضافه شده در اقتصاد ملی را ارائه می دهد.

چنانچه عدد بالاتر NFPهمراه با افزایش مشارکت کنندگان باشد و نرخ بیکاری نیز افزایش داشته باشد، با افزایش مولفه حقوق و دستمزد ساعتی نوسانات در جهت انتشار داده شکل خواهد گرفت.

نظرسنجی خانوار NFP

مؤلفه های کلیدی نظرسنجی خانوار عبارتند از:

  • نرخ بیکاری
  • نرخ بیکاری بر اساس جنسیت
  • نرخ بیکاری بر اساس نژاد
  • نرخ بیکاری بر اساس آموزش
  • نرخ بیکاری بر اساس سن
  • دلایل بیکاری
  • داده های استخدام بر اساس انواع مشاغل جایگزینی
  • نرخ مشارکت

اینکه چه قشری از افراد جامعه جذب نیروی کار شده اند از اهمیت بالایی برخوردار است. و در دوران های متفاوت این اقلیت ها میتواند در انتشار داده برجسته باشد. بطور مثال در دوران بحران پاندمی کووید، تمرکز فدرال رزرو بروی نرخ بیکاری بر اساس نژاد و سن بود و اینکه اقلیت رنگین پوستان آیا به سرکار خود باز گشته اند یا خیر.

بررسی استقرار NFP

بخش بررسی استقرار گزارش "وضعیت اشتغال" جزئیاتی را در مورد اضافه شدن حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ارائه می دهد و می تواند به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی شناخته شود. مؤلفه های کلیدی بررسی استقرار عبارتند از:

  • تعداد کل حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی اضافه شده توسط نهادها
  • اضافه شدن حقوق و دستمزد غیرکشاورزی NFP بر اساس دسته صنعت: کالاهای بادوام، کالاهای غیر بادوام، خدمات و دولت
  • جزئیات مربوط به ساعات کار
  • جزئیات میانگین درآمد ساعتی

تحلیل اقتصادی NFP

تعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) و نرخ بیکاری سرفصل های گزارش "وضعیت اشتغال" است، اما اقتصاددانان و سیاست گذاران از همه داده های موجود برای ارزیابی وضعیت فعلی اقتصاد و پیش بینی سطوح آتی فعالیت های اقتصادی استفاده می کنند. این گزارش حاوی اطلاعات ارزشمند بسیاری در مورد نیروی کار است که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد و همچنین بازار سهام، ارزشدلار آمریکا، ارزش اوراق بهادار و قیمت طلا دارد.

اقتصاددانان با در نظر گرفتن روند نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و سایر روندهایی که ممکن است با جمعیت شناسی مرتبط باشد، داده های نظرسنجی خانوارها را تجزیه و تحلیل می کنند. بررسی استقرار/گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اطلاعات ارزشمندی را در مورد بخش هایی با تفکیک بخش دقیق ارائه می دهد. چندین نوع تحلیلگر ممکن است داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی خاص بخش را در تجزیه و تحلیل خود بگنجانند. این تفکیک اغلب می تواند توسط تحلیلگران سهام که در مورد بخش های سهام و انتشار درآمد گزارش می دهند استفاده شود.

آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی NFP

آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نیز نشان می دهد که کدام بخش ها در حال گسترش و انقباض هستند. بخش های در حال گسترش تعداد بیشتری از حقوق و دستمزدهای جدید را به همراه خواهند داشت و بخش های پیمانکاری ممکن است سهم کم یا منفی داشته باشند که نشان دهنده کاهش در دسترس بودن شغل است.

دستمزدها و رشد دستمزدها که در نظرسنجی استقرار یافت می شود نیز برای اقتصاددانان از اهمیت بالایی برخوردار است. از نظر تاریخی، بهترین ماه برای رشد دستمزد معمولاً ماه می است، با میانگین 129000 شغل اضافی. آگوست بدترین ماه است و به طور متوسط ​​69000 شغل اضافه شده است. برای حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی، سال 94 با 3.85 میلیون شغل، بهترین سال ثبت شده بود. در سال 2009، نیروی کار 5.05 میلیون شغل را از دست داد که بدترین سال آماری برای شمارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را رقم زد. در سال 2018، رشد اشتغال حقوق و دستمزد در مجموع 2.6 میلیون نفر در مقایسه با 2.2 میلیون در سال 2017 و 2.2 میلیون در سال 2016 افزایش یافت.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید