Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بوندس بانک

بوندس بانک

بوندس بانک بانک مرکزی آلمان است و معادل بانک مرکزی ایالات متحده است. این بانک در شهر  فرانکفورت آلمان قرار دارد و دارای 9 دفتر در سراسر کشور است. در برلین، دوسلدورف، فرانکفورت، هامبورگ، هانوفر، لایپزیگ، ماینتس، مونیخ و اشتوتگارت. مانند بیشتر بانک های مرکزی در سراسر جهان، بانک مرکزی آلمان مانند اکثر بانک‌های مرکزی بر سیستم بانکی و سیاست های پولی کشور نظارت دارد. با این حال ، از آنجا که این بانک به عنوان بخشی از سیستم بانک های مرکزی اروپا با استفاده از یورو به عنوان واحد پول خود عمل می کند، از برخی جهات مانند بانک های مرکزی منطقه ای سیستم ذخیره فدرال عمل می کند، نه یک بانک مرکزی واقعاً مستقل. این بانک در تصمیم گیری سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و سیاست در آلمان شرکت می کند، اما سیاست پولی مستقل خود را تعیین نمی کند.

بانک مرکزی آلمان مسئولیت علامت تجاری آلمان را بر عهده گرفت. با این حال، آلمان از آن زمان یورو را پذیرفته است ( در ژانویه ۲۰۰۲ ).

بوندس بانک بخشی از سیستم بانکداری مرکزی اروپا است. به دلیل شهرت آلمان برای اقدامات مالی و پولی سخت ، بسیاری از مردم بوندس بانک را مهمترین و با ثبات ترین بانک مرکزی در اتحادیه اروپا می دانند. این بانک بخشی از سیستم بانکداری مرکزی اروپا است. بسیاری از مردم بانک مرکزی آلمان را به دلیل شهرت آلمان برای اقدامات مالی مهم‌ترین و پایدارترین بانک مرکزی اتحادیه اروپا می دانند.

بوندس بانک توسط هیئت اجرایی اداره می‌شود که از رئیس جمهور، معاون رئیس‌جمهور و چهار عضو دیگر تشکیل شده‌است. اعضای هیات اجرایی توسط رئیس‌جمهوری فدرال آلمان منصوب می‌شوند. رئیس‌جمهور به مدت هشت سال خدمت می‌کند و رئیس‌جمهور فعلی که توسط دولت فدرال نامزد شده‌است، دکتر جنس ویدمن است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید