Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معامله گر روزانه

معامله گر روزانه
معامله گر روزانه

معامله گران روزانه نوعی از معامله گری هستند که حجم نسبتاً زیادی از معاملات خرید و فروش را برای سرمایه گذاری در قیمت روز بازار انجام می دهند. هدف این است که از تغییرات قیمت بسیار کوتاه مدت سود ببرید. معامله گران روزانه نیز می توانند ازضریب اهرم برای افزایش بازده (سود) استفاده کنند. البته استفاده از اهرم می تواند ضررها را نیز افزایش دهد.

 

در حالی که بسیاری از استراتژی ها توسط معامله گران روزانه به کار گرفته می شوند،پرایس اکشن متداول ترین روش برای معامله گران روزانه است. معمولاً موقعیت ها از دوره های چند دقیقه تا چند ساعت حفظ می شوند. عموماً قبل از پایان روز بسته می شوند. ولی میتواند تا روز بعد نیز ادامه داشته باشد.

 


کلمات کلیدی

  • معامله گران روزانه معامله گرانی هستند که استراتژی های روزانه را برای سوددهی از تغییرات قیمت نسبتاً کوتاه مدت برای یک دارایی خاص اجرا می کنند.
  • معامله گران روزانه انواع مختلفی از تکنیک ها را به منظور استفاده از نوسانات بازار به کار می گیرند، اغلب معاملات زیادی را در روز انجام می دهند و قبل از پایان روز معاملاتی، موقعیت معاملاتی خود را می بندند.
  • معاملات روزانه اغلب با تجزیه و تحلیل تکنیکال انجام می شود و نیاز به درجه بالایی از نظم و انضباط در خود دارد.
  • معاملات روزانه می تواند یک کار سودآور باشد، اما همچنین دارای ریسک و عدم اطمینان بالایی است.

اصول یک معامله گر روزانه

برای تبدیل شدن به یک معامله گر روزانه شرایط خاصی لازم نیست. در عوض، معامله گران روزانه براساس فراوانی معاملات خود طبقه بندی می شوند. سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) و بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) معامله گران روزانه را بر اساس اینکه آیا آنها چهار یا چند بار در بازه زمانی پنج روزه معامله می کنند، طبقه بندی می کنند.

 

یک معامله گر روزانه اغلب همه معاملات را قبل از پایان روز معاملاتی می بندد، به طوری که برای روز بعد پوزیشن باز نداشته باشد. معاملات موفق روزانه نیاز به دانش و تجربه گسترده در زمینه فاتدامنتال دارد. معامله گران روزانه از روشهای مختلفی برای تصمیم گیری در مورد معاملات استفاده می کنند، ولی در تمامی روشها میبایست از تحلیل های فاندامنتال و سنتیمنتال و بین بازاری نیز استفاده شود. معامله گران روزانه تابع شرایط نگهداری سرمایه و حاشیه سود هستند.

یک معامله گر روزانه عمدتا به ویژگی های عملکرد قیمت سهام توجه دارد. این برخلاف سرمایه گذاران است که از داده های اساسی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل رشد بلند مدت یک شرکت برای تصمیم گیری در مورد خرید، فروش یا نگهداری سهام خود استفاده می کنند.

 

نوسان قیمت و محدوده متوسط روز برای معامله گران روزانه بسیار مهم است. یک اوراق بهادار باید حرکت قیمت کافی برای یک معامله گر روزانه برای دستیابی به سود داشته باشد. حجم و نقدینگی نیز بسیار مهم است. زیرا ورود و خروج سریع از معاملات برای بدست آوردن سودهای ناچیز در هر معامله حیاتی است. روز معاملاتی با محدوده روزانه کوچک یا حجم کم روزانه برای معامله گران روزانه جالب نخواهد بود.

 

الگوی معامله گر روزانه

 الگوی روز (PDT) یک تعریف قانونی برای معامله گران یا سرمایه گذاران است که چهار یا چند معامله روزانه را در طول پنج روز کاری با استفاده از حساب خود انجام می دهند.

تعداد معاملات روزانه باید بیش از 6 درصد کل فعالیت تجاری حساب را در طول محدوده پنج روزه تشکیل دهد. اگر این اتفاق بیفتد، حساب معامله گر توسط کارگزار خود به عنوان PDT شناخته می شود. نام PDT محدودیت های خاصی را برای معاملات بیشتر تعیین می کند. این نام گذاری برای جلوگیری از سرمایه گذاری بیش از حد سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

 

تکنیک های معامله گر روزانه

معامله گران روزانه با رویدادهایی هماهنگ می شوند که باعث حرکت کوتاه مدت بازار می شود. مامله بر اساس اخبار یک تکنیک محبوب است. اطلاعات برنامه ریزی شده مانند آمارهای اقتصادی، سود شرکت ها یا نرخ بهره منوط به انتظارات بازار و روانشناسی بازار است. بازارها وقتی برآورده نمی شوند یا از آن فراتر می روند، معمولاً با حرکات ناگهانی و قابل توجهی، (که می تواند به نفع معامله گران روزانه باشد)، واکنش نشان می دهند.

یکی دیگر از روش های معاملاتی به عنوان پر شدن شکاف  شناخته می شود. هنگامی که قیمت شروع کندل شکاف نسبت به بسته شدن روز قبل نشان می دهد، موضع گیری در جهت مخالف شکاف به عنوان پر شدن شکاف شناخته می شود. برای روزهایی که خبری نیست یا هیچ شکافی وجود ندارد، صبح زود، معامله گران روزانه، جهت کلی بازار را نظر می گیرند.

 

اگر آنها انتظار داشته باشند که بازار صعودی شود، دارایی را وقتی خریداری می کنند که قیمت آنها کاهش یابد. اگر بازار روند نزولی داشته باشد، دارایی را وقتی می فروشند که، افزایش قیمت وجود داشته باشد.

 

اکثر معامله گران روزانه مستقل روزهای کوتاهی دارند و دو تا پنج ساعت در روز کار می کنند. اغلب آنها چندین ماه قبل از شروع معاملاتواقعی، معاملات شبیه سازی شده را تمرین می کنند. آنها موفقیت ها و شکست های خود را در مقابل بازار دنبال می کنند، با هدف یادگیری و کسب تجربه.

استراتژی های معامله گران روزانه

معامله گران روزانه از چندین استراتژی روزانه استفاده می کنند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

اسکالپینگ:  استراتژی اسکالپ سعی می کند سودهای ناچیز متعددی را با تغییرات کوچک قیمت در طول روز به دست آورد و همچنین ممکن است شامل شناسایی فرصت های کوتاه مدت آربیتراژ باشد.

معامله در محدوده: این استراتژی در درجه اول از سطوح پشتیبانی و مقاومت برای تعیین تصمیمات خرید و فروش در محدوده معاملات استفاده می کند. اگر موقعیت ها برای هفته ها بجای ساعت ها یا روزها حفظ شوند ، ممکن است این شیوه معاملاتی نیز با نام معاملات نوسان (swing trading) شناخته شود.

معاملات مبتنی بر اخبار: این استراتژی به طور معمول فرصت های تجاری را از نوسانات شدید در حوادث و عناوین خبری استفاده می کند.

مزایا و معایب تجارت روزانه

مهمترین فایده معاملات روزانه این است که موقعیت ها تحت تأثیر اخبار منفی یک شبه قرار نمی گیرند که می تواند بر قیمت  به طور عمده و بلند مدت تأثیر بگذارد. چنین اخباری شامل گزارشات  اقتصادی کلان و درآمد سالانه میشود.

معامله به صورت روزانه چندین مزیت کلیدی دیگر را ارائه می دهد. یکی از مزایای آن استفاده از دستورات توقف ضرر محدود است. مورد دیگر شامل افزایش دسترسی به  اهرم بیشتر است. معاملات روزانه همچنین فرصت های بیشتری را برای معامله گران فراهم می کند.

 

با این حال، در هواشناسی، ابرهای طوفانی نیز وجود دارد. معاملات روزانه می تواند بسیار سودآور باشد. اما همچنان ریسک های زیادی را به همراه دارد.

 

معایب معاملات روزانه شامل زمان ناکافی برای موقعیت برای افزایش سود، در برخی موارد بدون سود و افزایش هزینه های کمیسیون به دلیل معاملات بیشتر است. که باعث کاهش حاشیه سود یک معامله گر می شود.

طرفداران

  • معمولاً موقعیت ها در پایان هر روز بسته می شوند و از خطر اخبار شبانه یا اسپرید بالا در تغییر نشست  کارگزار خارج از ساعت بی تأثیر هستند.
  • دستورات حدضرر  می تواند موقعیت ها را از حرکت های شدید محافظت کند.
  • معامله گران  به افزایش اهرم و کمیسیون های کمتر دسترسی دارند.
  • معاملات متعدد تجربه یادگیری عملی را افزایش می دهد.

مخالفان

  • معاملات مکرر به معنی هزینه های کمیسیون است.
  • ممکن است زمان کافی برای دستیابی به موقعیت قبل از خاتمه سود وجود نداشته باشد.
  • ضررها می تواند به سرعت افزایش می یابد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید