Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اسکالپینگ

اسکالپینگ

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که برای سود بردن از تغییرات جزئی قیمت در قیمت  طراحی شده است. معامله‌گرانی که این استراتژی را اجرا می‌کنند بین ده تا چند صد معامله را در یک روز انجام می‌دهند با این باور که حرکت‌های کوچک در قیمت سهام راحت‌تر از حرکات بزرگ به دست می‌آیند. معامله گرانی که این استراتژی را اجرا می کنند به عنوان اسکالپر شناخته می شوند.


کلمات کلیدی

  • اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی است که در آن معامله گران از تغییرات اندک قیمت سود می برند.
  • اسکالپینگ برای اجرا به تحلیل تکنیکال مانند نمودارهای کندل استیک و MACD متکی است.
  • سود ناچیز به دست آمده با این تکنیک می تواند چندین برابر شود، مشروط بر اینکه معامله گر به طور مداوم از یک استراتژی خروج استفاده کند، تا ضررها را کاهش دهد و سود کسب کند.

اصول و شرایط اسکالپینگ

اسکالپینگ از معاملات با حجم بزرگ برای سودهای پیپ کوچک در کمترین دوره زمانی استفاده می کند. هدف اصلی خرید یا فروش تعدادی از سهام به قیمت پیشنهادی یا درخواستی و سپس فروش سریع آنها چند پیپ بالاتر یا پایین تر برای کسب سود است. زمان نگهداری معامله می تواند از ثانیه تا دقیقه و در برخی موارد تا چند ساعت متغیر باشد. این معامله قبل از پایان کل جلسه معاملاتی بازار بسته می شود.

ویژگی های اسکالپینگ

اسکالپینگ یک فعالیت سریع برای معامله گران باتجربه است. این کار نیاز به زمان بندی و اجرای دقیق دارد. اسکالپرها از قدرت خرید معاملات روزانه چهار تا یک مارجین برای به حداکثر رساندن سود با بیشترین سهم در کمترین زمان نگهداری استفاده می کنند. این امر مستلزم تمرکز بر روی نمودارهای بازه زمانی کوچکتر مانند نمودارهای کندل استیکیک دقیقه ای و پنج دقیقه ای است. معمولاً از اندیکاتورهای مومنتوم مانند تصادفی، واگرایی میانگین متحرک (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI) استفاده می شود. شاخص های نمودار قیمت مانند میانگین متحرک، باندهای بولینگر و نقاط محوری به عنوان نقاط مرجع برای سطوح حمایت و مقاومت قیمت استفاده می شوند.

 اسکالپرها چگونه معامله میکنند؟

اسکالپرها پایین می‌خرند و بالا می‌فروشند، بالا می‌خرند و بالاتر می‌فروشند، یا بالا می فروشند و پایین می‌پوشانند، یا پایین می فروشند و پایین‌تر می‌پوشانند. آنها تمایل دارند ازپلتفرم های سریع برای اجرای سریع استفاده کنند. اجرای سبک نقطه و کلیک از کلیدهای میانبر از پیش برنامه ریزی شده سریعترین روشها برای سریعتر پر کردن سفارش هستند. اسکالپینگ صرفا بر اساس تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه مدت قیمت است. به دلیل استفاده گسترده از اهرم، اسکالپینگ یک سبک معاملاتی بسیار پرخطر در نظر گرفته می شود.

برخی از اشتباهات رایجی که اسکالپرها مرتکب می شوند عبارتند از: اجرای ضعیف، استراتژی ضعیف، عدم پذیرش ضرر، اهرم بیش از حد، ورود دیرهنگام، خروج دیرهنگام و معامله بیش از حد. اسکالپینگ به دلیل تعداد تراکنش های زیاد، پورسانت های سنگینی  به بروکر پرداخت می کند.

اسکالپرها باید منضبط باشند و باید به سیستم معاملاتی خود کاملاً پایبند باشند. هر تصمیمی که باید گرفته شود باید با قطعیت انجام شود. اما اسکالپرها همچنین باید بسیار انعطاف پذیر باشند زیرا شرایط بازار بسیار روان است و اگر معامله آنطور که انتظار می رود پیش نرود، باید در اسرع وقت معامله را بدون متحمل شدن زیان زیاد اصلاح کنند.

اما اسکالپر از کجا باید بداند باید پلیبند به سیستم معاملاتی باشد و صبر کند تا قیمت در جهت معامله او پیش رود و یا از کجا بفهمدقیمت دیگر در جهت معامله حرکت نخواهد کرد؟

نمونه ای از اسکالپینگ

فرض کنید یک معامله گر از اسکالپینگ استفاده می کند تا از تغییرات قیمت برای سهام ABC با قیمت 10 دلار سود ببرد. معامله‌گر بخش عظیمی از سهام ABC، مثلاً 50000، را می‌خرد و می‌فروشد و در طول حرکت‌های مناسب قیمت در مقادیر کم، آنها را می‌فروشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است خرید و فروش را با افزایش قیمت 0.05 دلار انتخاب کنند و سودهای کوچکی کسب کنند که در پایان روز سودها جمع می شود زیرا آنها خرید و فروش را به صورت عمده انجام می دهند.

استراتژی اسکالپینگ فارکس چگونه کار می کند؟

اسکالپینگ در فارکس معامله جفت ارز در بازه های زمانی کوتاه تری مانند نمودارهای 15 دقیقه ای، 5 دقیقه ای و 1 دقیقه ای است.

بسیاری از اسکالپرهای فارکس روی رویدادهای با نوسانات بالا، مانند داده ها در تقویم اقتصادی و اخبار فوری، زمانی که تغییرات عظیم بازار تقریباً قطعی است، تمرکز می کنند.

یک لات استاندارد در فارکس 100000 واحد از ارز پایه است، اما به دلیل اهرم، اسکالپرها ممکن است به کسب موقعیت های بزرگتر ادامه دهند و از نوسانات جزئی بازار سود ببرند.

یک پیپ به طور متوسط در حجم یک لات حدود 10 دلار ارزش دارد، بنابراین انجام معامله برای حرکت یک پیپ ده بار در روز برابر با 100 دلار است.

به طور معمول، اسکالپرهای فارکس تعداد مشخصی پیپ را در ذهن دارند و پس از اینکه جفت ارز با آن تعداد پیپ در هر جهت حرکت کرد، معامله خود را می بندند.

به عنوان مثال، یک اسکالپر یک معامله بر روی GBP/USD را برای 30 ثانیه باز می کند، به این امید که تغییر یک یا دو پیپ در جفت ارز را پوشش دهد. به طور متوسط، این ممکن است فقط 10 تا 20 دلار برای آنها درآمد داشته باشد، اما در عوض چندین بار در طول روز انجام می شود.

تفاوت بین معامله روزانه و معامله اسکالپ

یک تصور غلط رایج در میان معامله گران مبتدی این است که معاملات روزانه و اسکالپینگ یکسان هستند. آنان راه حل نسبتا ساده برای کسب سود متصور هستند.

معاملات روزانه خرید و فروش جفت ارز در یک روز است. اسکالپینگ نوعی معاملات روزانه است زیرا نیازی به ادامه معاملات بیش از یک شب ندارد.

اسکالپینگ شامل باز کردن ده ها، و شاید صدها معامله در هر روز است. از سوی دیگر، معامله گران روزانه تنها به چند معامله در روز محدود می شوند.

سوم، معامله‌گران روزانه ممکن است گاهی به مفاهیمی مانند تحلیل بنیادی وابسته باشند. این نوع آنالیز به ندرت در اسکالپینگ مورد نیاز است.

بهترین جفت فارکس برای اسکالپینگ

علاوه بر معامله جفت ارزهای اصلی مانند EUR/USD، GBP/USD، و AUD/USD، معامله گران باید جفت ارزهای متقابل مانند GBPAUD را نیز در نظر بگیرند.

این ارزها بی‌ثبات‌ترین ارزها هستند و کمترین اسپرد را دارند. با حرکت نرخ اسپرد باریک می شود، به این معنی که تجارت شما در پیپ های کمتری سود دارد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت این است که اسکالپینگ با دارایی های اصلی دارای بازار نقدشوندگی بیشتری است و ورود و خروج به موقع از بازارها را ساده تر می کند.

در حالی که اسکالپینگ GBPUSD می‌تواند برای اسکالپرهای بی‌تجربه بسیار ساده باشد، اسکالپینگ EURUSD یا سایر رشته‌ها به تلاش و تخصص زیادی نیاز دارد تا سودآور شود.

بهترین زمان برای اسکالپ در فارکس چه زمانی است؟

اسکالپینگ فارکس به طور کلی توسط معامله گران به عنوان بهترین زمان مورد توافق قرار می گیرد، اگرچه این زمان از ارزی به ارز دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، در اولین ساعت از جلسه معاملاتی لندن، معاملات ارز بر اساس پوند بیشترین سود را دارد.

اگرچه بهترین زمان برای معامله هر جفت ارز اصلی در طول جلسه معاملاتی نیویورک معمولاً در چند ساعت اول کاهش می یابد، زیرا دلار آمریکا بیشترین حجم معاملات را دارد. در اسکالپینگ، شما باید نمودارها را فقط در ساعات معاملاتی نظارت کنید.

علاوه بر اسکالپینگ، برخی از معامله گران دوست دارند در ساعات اولیه صبح که بازار بیشترین حجم را دارد، معامله کنند، اگرچه این تکنیک برای حرفه ای ها بهتر است، زیرا خطرات برای مبتدیان می تواند بیشتر باشد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید