Your browser does not support JavaScript!
نماشا

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک

یکی از مهمترین موضوعات در معاملات فارکس مدیریت ریسک است. چرا؟ خوب، شما در تجارت فارکس برای کسب درآمد فعالیت میکنید. و برای کسب درآمد، باید یاد بگیرید که چگونه ضررهای قابل قبولی داشته باشید و ریسک و خطر را در بازار زنده مدیریت کنید.

این یکی از موضوعات نادیده گرفته شده در تمام معاملات فارکس است. دلایل این نظارت از درک نکردن ضریب اهرم تا حرص و طمع کاملاً متفاوت است. در بسیاری از موارد، معامله‌گران برای شروع بسیار هیجان‌زده هستند و اندازه حساب خود را کاملاً نادیده می‌گیرند! این یک اشتباه بزرگ است و می تواند هزینه زیادی برای سرمایه تجاری داشته باشد.

خوشبختانه، راهی برای جلوگیری از خطرات ریسک در بازار فارکس وجود دارد. به آن داشتن یک طرح جامع معاملات فارکس می گویند.

مدیریت ریسک چیست؟

در بازار مالی، ریسک به این صورت تعریف می شود که «پتانسیل سود واقعی سرمایه گذاری کمتر از سود مورد انتظار باشد». به بیان دیگر، این شانس متحمل شدن ضرر از دست دادن سرمایه است تا افزایش سرمایه. هر چه میزان پتانسیل سود در یک معامله بیشتر باشد ریسک ضرر نیست افزایش می یابد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

بنابراین، مدیریت ریسک را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از قوانین و اقداماتی تعریف کرد که می‌توانید برای اطمینان از اینکه تأثیر اشتباه قابل کنترل است، اعمال کنید. این شامل پتانسیل ضرر در زانی که از اهرم سنگین استفاده میکنید دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر در حال معامله با استفاده از اهرم هستید - پتانسیل ضرر کردن حتی بیشتر از چیزی است که فکرمی‌کنید.

فارکس یک بازی اعداد است. و برای برنده شدن، باید تا آنجا که می توانید عوامل زیادی را به نفع خود تغییر دهید. نگران نباشید، خبرهای خوبی وجود دارد: استراتژی‌های مدیریت ریسک می‌توانند به شما کمک کنند در حین سود کردن در بازار، احتمال ضرر مالی را از بین ببرید.

همیشه به یاد داشته باشید، شما می خواهید بخشی از 10٪ باشید، نه یک قمارباز. در بیشتر موارد، قماربازان در پرداخت اجاره بها مشکل دارند در حالی که یک درصد از قماربازان مالک ساختمان هستند. در درازمدت، همیشه بهتر است یک برنده ثابت باشید و برای پیوستن به 10 درصد شانس داشته باشید.

مدیریت ریسک با برنامه معاملاتی فارکس

مهم نیست که در زندگی چه کاری انجام می دهید، یا چه شغلی داریدف داشتن یک برنامه همیشه به شما کمک می کند. از یک مدیر اجرایی در انجمن ملی ایالات متحده تا یک کارآفرین تجاری سرمایه گذاری، داشتن یک برنامه ومسیر رو به جلو برای موفقیت ضروری است. تجارت  در فارکس تفاوتی ندارد، برای اینکه یک برنده بلندمدت باشید باید بدانید به کجا می روید و چگونه به آنجا برسید.

برای معامله گران فارکس، داشتن یک برنامه معاملاتی جامع بخش مهمی از درگیر کردن بازار است. بر این اساس، یک طرح خوب بازار فارکس سه کار را انجام می دهد:

فرصت را شناسایی می کند، ثبات را ترویج می کند و به مدیریت ریسک کمک می کند.

بیایید نگاهی به این سه جنبه از برنامه معاملاتی فارکس بیندازیم و اینکه چگونه آنها برای کسب درآمد از طریق معاملات FX بسیار مهم هستند.

یافتن فرصت های تجاری

شاید سخت ترین بخش تجارت فعال، یافتن فرصت های قوی در زمان واقعی باشد. بازار فارکس ماهیتی پویا دارد. خرید در دره ها و فروش در قله ها می تواند یک کار حماسی باشد. به همین دلیل است که داشتن چارچوبی برای شناسایی نقاط ورود به بازار ضروری است.

در معاملات فارکس، راه های بی شماری برای شناسایی تنظیمات معاملات وجود دارد. سوال واقعی این است که چگونه می توانم کسانی را که احتمال موفقیت بالایی دارند تشخیص دهم؟ اساساً، دو دیدگاه وجود دارد که با آن می‌توان فرصت‌ها را در بازار فارکس ارزیابی کرد:

علم فاندامنتال یا بنیادی: عوامل بنیادی بازار می توانند نوسان قیمت و پتانسیل سود را برای هر جفت ارز به ارمغان بیاورند. مواردی مانند تصمیمات بانک مرکزی، موارد ژئوپلیتیک یا جغرافیایی، اخبار بازار و عملکرد اقتصادی می توانند فرصت های بزرگی را ایجاد کنند.

علم تکنیکال: در بازار مدرن، استراتژی های معاملاتی تکنیکال فراوان هستند. مطالعه عملکرد قیمت گذشته و حال یکی از راه هایی است که بسیاری از معامله گران فارکس معاملات خوب را تشخیص می دهند. بنابراین، اگر خود را یک تکنسین بازار ارز خارجی می‌دانید، نمودارها و شاخص‌های قیمت خود را به خوبی یاد بگیرید

نکته اصلی این است: تحلیل تکنیکال به تنهایی شما را به سود نمی رساند. شما باید علم فاندامنتال را کسب کنید. دیگر اینکه برنامه معاملاتی فارکس شما باید تنظیمات تجارت را به عنوان اقدامات قیمت

مشخص کند. پس از شناسایی یک معامله با انتظار کسب سود، می توان آن را به شیوه ای ساختاریافته و منظم اعمال کرد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

مدیریت ریسک در معاملات فارکس

در حوزه تجارت فارکس، معنای مدیریت ریسک به ضمیر ناخودآگاه شما بستگی دارد.شما باید به مقداری ریسک کنید که بتوانید به راحتی ضرر را قبول کنید و همچنین سود های شما نباید باعث خوشحالی و طمع بیشتر شما شود.

هر طرح خوب معاملاتی فارکس، دارای مجموعه ای از قوانین مدیریت ریسک است. این قوانین پارامترهای زیر را مشخص می کند:

حداکثر ضرر در هر معامله: حداکثر ضرر در یک معامله معین قبل از شروع معامله تعریف می شود. این یک رقم دلاری است که غیرقابل تغییر است. استراتژی های مدیریت ریسک این است که در هر معامله در صورت ضرر، بیش از دو درصد سرمایه آسیب نبیند.

ضریب اهرم: حجم معاملات توسط طرح معاملاتی تعریف می شود. درک این نکته ضروری است که ضریب اهرم میتواند اجازه دهد شما تعداد بالایی از معاملات را انجام دهد.  به همین دلیل است که هنگام تعیین تعداد خرید یا فروش در یک زمان نباید بیش از 6 درصد سرمایه شما را درگیر کند. اگر حد ضرر شما بسیار کوچک بود و در سطوح محافظت شده نبود میتوانید از حجم معامله خود کاسته تا بتوانید حد ضرر بزرگتری را انتخاب کنید.

ریسک در مقابل سود: قرار دادن دستورات حد ضرر و سود، یک جنبه کلیدی مدیریت ریسک است. هر کدام باید نسبت به قیمت فعلی بازار، قابل قبول به ازای ضرر معامله و اهرم اعمال شده همراستا باشند. اگر به‌درستی انجام شود، حتی نامنظم‌ترین حرکت‌های بازار نیز کمترین آسیب را بر موجودی حساب معاملاتی خواهند داشت. اگر حد سود شما کوچکتر از حد ضرر است نیازی به ورود به معامله نیست.

حقیقتاً، استراتژی های مدیریت ریسک در بازار بی شماری وجود دارد. با این حال، هر یک از آنها به سه عنصر ذکر شده در بالا اشاره می کند. هنگام ساختن یک برنامه مدیریت ریسک خود، مطمئن شوید که این عوامل را نادیده نگرفته اید!

از قمار در بازار فارکس خودداری کنید

"قدرت ها" تمام تلاش خود را کرده اند تا ببینند تحلیل تکنیکال به تنهای میتواند سود آور باشد و یا اثرات اخبار فاندامنتال میتواند معاملات سود دهی را ایجاد کند. پاسخ مشخص است. اگر بخواهید با تحلیل تکنیکال و یا تاثیرات اخبار معاملات خود را انجام دهید شانس برنده شدن شما 50% به 50% است و این تفاوتی با پرتاب سکه و یا قمار نخواهد داشت.

پس اصولی وجود دارد تحت عنوان مدیریت ریسک که میتواند شانس کسب سود شما را افزایش دهد.

 

مدیریت سرمایه.png

خوب، مطمئناً می تواند این قوانین را داشته باشید! اگر بدون استراتژی معاملاتی فارکس برای ورود  به بازارهای ارز جهان عجله دارید، در این صورت، در حال قمار هستید! اگر به این سه قانون اصلی اهمیت ندهید در حال قمار خواهید بود! درست مانند زمانی که مردم به لاس وگاس می روند تا پول خود را به امید برنده شدن مقدار زیادی پول نقد قمار کنند ... به ندرت به موفقیت می رسد! با خیال راحت در این مورد به دنبال مشاوره مستقل باشید، من مطمئن هستم که کارشناسان ما میتوانند شما را راهنمایی کنند!

تفاوت اصلی بین تجارت فارکس و قمار، فلسفه است. وقتی قمار می کنید، به دنبال پول زیاد هستید، نه بازدهی ثابت. برعکس، وقتی هر جفت ارزی را در حالی که به یک طرح جامع معاملات فارکس پایبند هستید، خرید و فروش می کنید، برای مدت طولانی در آن کار هستید. عجله ایی برای کسب سود زیاد نداشته باشید. نسبت به سرمایه خود انتظار کسب سود داشته باشید. بهترین و موفقترین معامله گران بین پنج تا بیست درصد در ماه سود کسب می کنند. که سالانه مقدار قابل توجهی است.

اشتباه نکنید کسب سود با حجم بالای پول شما را به موفقیت در این بازار نمی رساند. اگر سود زیادی را بصورت تصادفی کسب کردید از این بازار کنار برویدد و قبل از آنکه بازار ان را از شما پس بگیرد از پول های خود خوشحال باشید.

آیا می خواهید بدانید ده درصد از بازیگران برنده بازار ارز چگونه برتری خود را حفظ می کنند؟ مقاله بالا را دوباره بخوانید! آنها مدیریت ریسک را درک می کنند و به شدت آن را دنبال می کنند. به همین سادگی.

خلاصه

بازار جهانی فارکس محیطی بدون ریسک نیست. در هر گوشه ای خطر وجود دارد و همیشه یک خبر فوری وجود دارد که به معامله شما گند بزند. همانطور که گفته شد، تجارت فارکس یک راه فوق العاده برای سود بردن از نظم، استعداد و دانش است.

مدیریت ریسک یکی از مهم ترین درس ها در تمام معاملات فارکس است. برخی از بهترین توصیه‌های سرمایه‌گذاری که تا به حال ارائه شده این بود: "مطمئن باشید که ریسک را مدیریت کنید!" اگر این کار را انجام دهید، شما نیز می توانید به صف معامله گران فارکس برنده بپیوندید.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید