Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نظر سنجی کسب و کار IFO (شاخص اقتصادی)

نظر سنجی کسب و کار IFO (شاخص اقتصادی)

شاخص نظرسنجی IFO مربوط به فعالیت اقتصاد آلمان است که بصورت ماهانه  فضای کسب و کار آلمان را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج نظرسنجی از شرکت های آلمانی در ساخت و ساز و تولید، خدمات و تجارت بصورت ماهانه منتشر می شود. آلمان به عنوان اولین و بزرگترین اقتصادناحیه یورو شناخته می شود و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد، بنابراین انتشار این داده توسط فعالان بازار  در سراسر جهان به دقت کنترل می شود.

شاخص نظرسنجی IFO برای فضای کسب و کار آلمان از سال 1991 تا 2019 به طور متوسط 98.12 واحد بوده و در ژانویه سال 1991 به بالاترین سطح خود یعنی 109.80 رسید و در مارس 2009 به پایین ترین سطح تاریخی خود یعنی 80 رسید.

مفهوم شاخص نظرسنجی IFO

در آلمان، شاخص سنتیمنت تجاری IFO، احساسات کارآفرینان را در مورد وضعیت فعلی کسب و کار و انتظارات آنها برای 6 ماه آینده اندازه گیری می کند. این نظرسنجی به صورت تلفنی انجام شده و 9000 شرکت در زمینه تولید، بخش خدمات، تجارت و ساخت و ساز را پوشش می دهد. تراز احساسات کسب و کار به عنوان تفاوت بین درصدی از سهم مدیران خوشبین و سهمی که بدبین هستند ساخته می شود. این تعادل می تواند مقادیری بین صفر تا صد داشته باشد. عدد پایینتر (همه شرکت های پاسخ دهنده وضعیت خود را ضعیف ارزیابی می کنند و انتظار دارند کسب و کار بدتر شود) و عدد بالاتر (همه شرکت های پاسخ دهنده وضعیت خود را خوب ارزیابی کردند و انتظار بهبود در تجارت خود را دارند). برای محاسبه شاخص سنتیمنت تجاری IFO، تراز به میانگین یک سال پایه (در حال حاضر 2015) نرمال شده است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید