Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یک سمپوزیوم سالانه است که از سال 1978 توسط بانک فدرال رزرو شهر کانزاس حمایت می شود. از سال 1981 سمپوزیوم جکسون هول،  برگزار می شود. هر ساله، این سمپوزیوم بر روی یک موضوع مهم اقتصادی که اقتصادهای جهان با آن مواجه است، تمرکز می کند. شرکت کنندگان شامل روسای برجسته بانک مرکزی و وزرای دارایی، و همچنین افراد برجسته دانشگاهی و بازیگران برجسته بازار مالی از سراسر جهان هستند.

جلسات سمپوزیوم به دقت توسط فعالان بازار دنبال می شود. زیرا اظهارات غیرمنتظره ای که از سوی وزنه های سنگین در سمپوزیوم نشأت می گیرد، پتانسیل تاثیرگذاری بر بازارهای سهام وارز جهانی را دارد.


کلمات کلیدی

  •  کنفرانس سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یک کنفرانس سالانه و انحصاری بانک مرکزی برای ترویج بحث آزاد در مورد موضوعات مهم و جاری سیاست است.
  • مقالات و رونوشت‌های کنفرانس در کتاب‌های مجموعه‌ای گردآوری می‌شود که در وب‌سایت قرار می‌گیرد و در مجله ایی منتشر می‌شود که به صورت آنلاین یا چاپی رایگان در دسترس است.
  • موضوعات مورد توجه قبلی در کنفرانس شامل تأثیر غول های فناوری مانند فیس بوک، آمازون، اپل و گوگل بر شرکت های بزرگ (2018) و ثبات مالی در پی رکود جهانی (2016) است.

مفهوم سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول

سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول یکی از طولانی ترین کنفرانس های بانک مرکزی در جهان است. ماموریت این رویداد ایجاد یک بحث آزاد است. شرکت‌کنندگان بر اساس موضوع هر سال انتخاب می‌شوند، و برای ایجاد تنوع منطقه‌ای در میان شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

بانک فدرال رزرو کانزاس برای پوشش هزینه های مربوط به سمپوزیوم از شرکت کنندگان هزینه ای دریافت می کند. به طور کلی حدود 120 نفر در سال شرکت می کنند که نشان دهنده انواع زمینه ها و صنایع هستند. اما حضور شرکت کنندگان محدود است و از رسانه های منتخب نیز دعوت به عمل می آید. این نه تنها به حفظ تمرکز سمپوزیوم در مسیر کمک می کند، بلکه شفافیت آن را نیز فراهم می کند.

هر سال، بانک فدرال رزرو کانزاس موضوع خاصی را برای سمپوزیوم انتخاب می کند و مجموعه ای از شرکت کنندگان را بر اساس آن موضوع انتخاب می کند. این کارشناسان تحقیقاتی را در رابطه با موضوع سمپوزیوم می نویسند و ارائه می کنند. بانک مقالات را به همراه رونوشت کامل این رویداد به صورت آنلاین ارسال می کند. هر کسی که مایل به مشاهده آنها باشد می تواند این کار را به صورت آنلاین به صورت رایگان انجام دهد یا پس از انتشار یک نسخه چاپی رایگان دریافت کند.

نمونه ای از موضوعات گذشته در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول

تغییر ساختارهای بازار و پیامدهای سیاست پولی (2018)

با ظهور غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک، آمازون، اپل و گوگل، آیا قدرت انباشته شده در بازار چنین شرکت‌های بزرگی به اقتصاد گسترده‌تر آسیب می‌زند - یا می‌تواند آسیب بزند؟ آیا مقامات ضد انحصار باید اقدامات محکم تری انجام دهند؟

ترازنامه بانک مرکزی و ثبات مالی (2016)

در پی بحران مالی جهانی، بانک های مرکزی در سراسر جهان از تاکتیک های مختلفی برای احیای اقتصاد کشورهای خود استفاده کردند. در حالی که تاکتیک سنتی کاهش نرخ بهره برای کاهش هزینه‌های استقراض به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیاری از بانک‌های مرکزی نیز رویکرد غیرمتعارف‌تری را برای افزایش ترازنامه‌های خود از طریق کسب دارایی‌های مالی مانند اوراق قرضه دولتی، نمایندگی، و شرکت‌ها و در برخی موارد اتخاذ کردند. ، موجودی، در مقادیر زیاد.

علل تورم (1984)

یکی از ملاحظات اصلی و مداوم برای بانک‌های مرکزی، بانک‌های مرکزی سعی می‌کنند با تعیین نرخ‌های بهره برای جلوگیری از افزایش سریع قیمت‌ها، از تورم جلوتر بمانند. با این حال، این روزها، جلوگیری از تورم به سادگی گذشته نیست. اقتصاد جهانی غرق در نقدینگی است، که معمولاً منبعی برای تورم است، زیرا پول بیشتری به دنبال همان مقدار کالا می‌رود که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما تورم در هیچ کجا یافت نمی‌شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید