Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دستور معامله فروش

دستور معامله فروش

اگر قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید باید با سفارشات معاملات مثل معاملات خرید و  معامله فروش  آشنا شوید و ان را به خوبی درک کنید. در بازارهای مالی شما میتوانید یک دارایی را بخرید و بعد از کسب سود همان دارایی را بفروشید. شما اعتقاد دارید قیمت دارایی A طی یک هفته افزایش خواهد یافت. پس دارایی A را با مقدار مشخص (حجم معامله) خریدارای میکنید. مثلا هزار سهم از دارایی A. بعد از یک هفته دارایی A افزایش قیمت داشته و شما قصد دارید این دارایی را به فروش برسانید. این یک معامله خرید است که برای کسب سود این معامله را به فروش میرسانید.

در بازار فارکس نیز به همین شکل است زمانی که شما میخواهید جفت ارزEURUSD را خرید کنید، ارزEUR را میخرید و ارزUSDرا میفروشید. در واقع دلار هایتان را برای خرید یورو به فروش میرسانید. این یک معامله خرید است. اما در بازارهای دو طرفه شما در همان ابتدا میتوانید دارایی را به فروش برسانید بدون انکه از قبل وارد معامله خرید ان دارایی شده باشید. به طور مثال  شما اعتقاد دارید سهام داوجونز تا هفته آینده نزول کند. شما می توانید بدون آنکه از قبل سهامی را خریداری کرده باشید این سهام را بفروش برسانید. و در زمان نزول قیمت، معامله فروش خود را بسته و سود دریافت کنید.

در بازارهای آتی یا ارز، هر زمان که بخواهید می توان معاملات فروش ایجاد کرد.


کلمات کلیدی

  • معامله فروش به یک تکنیک معاملاتی اشاره دارد که در آن سرمایه‌گذار دارایی را می‌فروشد و قصد دارد بعداً آن را بخرد.
  • شورتینگ یک استراتژی است که زمانی استفاده می شود که سرمایه گذار پیش بینی کند قیمت دارایی در کوتاه مدت کاهش می یابد.
  • در رویه سنتی، فروشندگان، سهام را از یک بانک سرمایه گذاری یا سایر مؤسسات مالی قرض می گیرند و هزینه ای را در زمان معامله فروش برای استقراض سهام می پردازند.

مفهوم معامله فروش

زمانیکه یک معامله گر قصد باز نمودن معامله فروش را دارد باید اطمینان حاصل کند که بازار نزولی است.

هنگام ایجاد یک معامله فروش، باید درک کرد که دارایی پتانسیل و دلیل خوبی برای نزول دارد. به این دلیل که پتانسیل سود در سهام یا رمزارز محدود به فاصله  قیمتی سهام تا قیمت صفر است. با این حال، یک سهم به طور بالقوه می تواند برای سال ها افزایش یابد و یک سری از بالاترین سطح را ایجاد کند. و برای اصلاح قیمت نزول داشته باشد. یکی از خطرناک‌ترین جنبه‌های معامله فروش، پتانسیل شورت اسکوییز است.

شورت اسکوییز زمانی است که یک سهامی که به شدت مورد فروش واقع شده ناگهان شروع به افزایش قیمت می کند زیرا معامله گرانی که پوزیشن فروش دارند شروع به پوشش سهام می کنند. یکی از فروش های معروف در اکتبر 2008 رخ داد، زمانی که سهام فولکس‌واگن افزایش یافت، زیرا فروشندگان برای پوشش سهام خود تلاش می کردند. در زمان کوتاه، سهام از حدود 200 یورو به 1000 یورو در مدت کمی بیش از یک ماه افزایش یافت.

یک مثال دنیای واقعی از وال استریت

یک معامله گر فکر می کند که سهام آمازون پس از گزارش نتایج سه ماهه، در آستانه سقوط است. برای استفاده از این امکان، معامله گر 1000 سهم از سهام خود را به قصد فروش سهام از بخش وام سهام خود قرض می کند. سپس معامله گر بیرون می رود و 1000 سهم را به قیمت 1500 دلار می فروشد. در هفته‌های بعد، این شرکت درآمد ضعیف‌تر از حد انتظار را گزارش می‌دهد و برای سه ماهه آینده ضعیف‌تر از انتظار می‌رود. در نتیجه، سهام به 1300 دلار سقوط می کند، سپس معامله گر برای پوشش ریسک پوزیشن فروش، خرید می کند. این معامله منجر به سود 200 دلاری به ازای هر سهم یا 200000 دلاری می شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید