Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حد سود

حد سود

دستور حد سود یا Take profit (T/P) نوعی سفارش معاملاتی است که قیمت دقیقی را برای بسته شدن یک معامله باز برای کسب سود مشخص می کند. اگر قیمت دارایی به قیمت تعیین شده نرسد، دستور حد سود فعال نمی شود.


کلمات کلیدی

  • سفارش‌های حد سود یا Take profit (T/P) سفارش‌های محدودی هستند که با رسیدن به سطح سود مشخص بسته می‌شوند.
  • قیمت ها برای تعیین سفارشات T/P با استفاده از تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال انجام می شود.
  • سفارشات حد سود یا Take profit برای معامله گران کوتاه مدتی که علاقه مند به سود بردن از افزایش سریع قیمت سهام هستند، سودمند است.

اصول یک دستور حد سود Take profit

اکثر معامله گران از دستورات حد سود take profit همراه با دستورات توقف ضرر (S/L) برای مدیریت معاملات باز خود استفاده می کنند. اگر سهام به نرخ تعیین شده در سود برسد، دستور T/P اجرا می شود و معامله در سود بسته می شود. اگر دارایی به نرخ حد ضرر برسد، دستور  حد ضرر S/L اجرا می شود و معامله در ضرر بسته می شود. تفاوت بین قیمت بازار و این دو نقطه به تعیین نسبت ریسک به پاداش معامله کمک می کند.

مزیت استفاده از دستور حد سود Take profit این است که معامله گر نیازی به نگرانی در مورد اجرای دستی معامله خود ندارد. از سوی دیگر، بدون توجه به رفتار قیمت یک دارایی، دستورهای حد سود Take profit با بهترین قیمت ممکن اجرا می شوند. سهام می تواند شروع به شکست از سطوح بالاتر کند، اما سفارش T/P ممکن است در همان ابتدای شکست اجرا شود که منجر به کسب سود می شود.

سفارش‌های سودآور بیشتر توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت که علاقه‌مند به مدیریت ریسک خود هستند استفاده می‌شوند. این به این دلیل است که آنها می توانند به محض رسیدن به هدف سود برنامه ریزی شده خود از یک معامله خارج شوند و نگرانی از خطر رکود احتمالی آینده در بازار را نداشته باشند. معامله گران با یک استراتژی بلند مدت از چنین سفارشاتی استقبال نمی کنند زیرا باعث کاهش سود آنها می شود.

 

tp.png

 

سفارش‌های سودآور  اغلب در سطوحی قرار می‌گیرند که توسط اشکال دیگر تحلیل تکنیکال، از جمله تحلیل الگوی نمودار و سطوح حمایت و مقاومت، یا با استفاده از تکنیک‌های مدیریت پول، مانند معیار کلی، تعریف می‌شوند. بسیاری از توسعه دهندگان سیستم معاملاتی نیز هنگام انجام معاملات خودکار از دستورهای حد سود take profit استفاده می کنند زیرا می توانند به خوبی تعریف شوند و به عنوان یک تکنیک مدیریت ریسک عالی عمل کنند.

نمونه سفارش Take-Profit

فرض کنید یک معامله گر یک الگوی نمودار مثلث صعودی را مشاهده کرده و یک معامله خرید جدید باز می کند. اگر سهام دچار شکست شود، معامله گر انتظار دارد که نسبت به سطح فعلی خود به 15 درصد افزایش سود دست یابد. اگر سهام شکست نخورد، معامله گر می خواهد به سرعت از معامله خارج شود و به فرصت بعدی فکر کند. معامله‌گر ممکن است یک دستور حد سود take profit ایجاد کند که 15 درصد بالاتر از قیمت بازار باشد تا زمانی که سهام به آن سطح رسید به‌طور خودکار بفروشد. در همان زمان، آنها ممکن است یک دستور حد ضرر stop loss که پنج درصد کمتر از قیمت فعلی بازار است، ارائه دهند.

ترکیبی از ترتیب سود و  ضرر، نسبت ریسک به پاداش 5:15 یا یک به سه، را ایجاد می کند، که با فرض مساوی بودن شانس دستیابی به هر نتیجه، یا اگر شانس به سمت سناریوی شکست منحرف شود، باز هم مطلوب است.

با قرار دادن سفارش سود، معامله‌گر لازم نیست نگران ردیابی مکرر سهام در طول روز یا حدس زدن خود در مورد اینکه چقدر ممکن است سهام پس از شکست به فروش برسد، باشد. یک نسبت ریسک به پاداش کاملاً تعریف شده وجود دارد و معامله‌گر می‌داند قبل از انجام معامله چه انتظاری داشته باشد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید