Your browser does not support JavaScript!
نماشا

فروش خانه نوساز (شاخص اقتصادی)

فروش خانه نوساز (شاخص اقتصادی)

فروش خانه نوسازکه به عنوان ” فروش املاک جدید ” نیز در تقویم اقتصادی شناخته می‌شود، یک شاخص تاخیری اقتصادی است. که توسط اداره آمار و سرشماری ایالات متحده ماهانه منتشر می شود که میزان فروش خانه‌های نو را اندازه‌گیری می‌کند.
فروش خانه های نوساز توسط سرمایه گذاران از نزدیک نظارت می‌شود. زیرا به عنوان یک شاخص تقاضای بازار املاک و مستغلات مشاهده می‌شود. و بنابراین،  بر نرخ وام مسکن تاثیر می‌گذارد. این امر ناشی از عواملی چون درآمد خانوار، نرخ بیکاری، و نرخ بهره است.

اداره آمار و سرشماری ایالات متحده دو نسخه از معیار فروش خانه نوساز را منتشر می‌کند. رقم تنظیم‌شده فصلی و رقم غیر تنظیم‌شده. رقم تنظیم‌شده ( که برای عوامل فصلی مثل آب و هوا ) تنظیم می‌شود .به عنوان گزارش سالانه نشان‌داده میشود. در حالی که رقم غیر تنظیم به صورت ماهانه نشان داده می‌شود. این ارقام برای مناطق مختلف و برای کل کشور ارائه شده‌است.
داده‌های فروش خانه نوساز و دیگر معیارهای داخلی مانند میزان جذب، توسط شرکت کنندگان بازار تحت نظارت قرار می‌گیرند, چرا که تغییرات می‌تواند پیش‌بینی حرکات وسیع‌تر در اقتصاد مانند شروع یک بحران اقتصادی یا شروع بهبود اقتصادی باشد.

داده‌های مربوط به این معیار با انجام مصاحبه با سازندگان خانه و با نگاه به داده‌های نظرسنجی اداره سرشماری ایالات‌متحده آمریکا گردآوری شده‌است. به طور خاص, از داده‌ها در رابطه با مجوزهای ساختمانی صادر شده برای پروژه‌های ساختمانی جدید استفاده می‌کند. اگر یک سپرده برای خرید آن خانه پرداخت شود یا قرارداد خرید خانه در سال یا بعد از سال ساخت آن منعقد شده باشد یک خانه جدید در این معیار گنجانده می‌شود.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

 

فروش خانه نوساز چیست؟ تعریف، داده و تأثیر اقتصادی

بازار های مالی مشتاقانه منتظر این گزارش ماهانه است، زیرا این گزارش تصویری مهم از تقاضای مسکن ارائه می دهد.

هر ماه، اداره سرشماری ایالات متحده و وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده به طور مشترک گزارشی را منتشر می کنند که میزان فروش خانه های تک خانواده ای جدید در ایالات متحده را بر اساس مناطق: شمال شرقی، غرب میانه، جنوب و غرب اندازه گیری می کند. گزارش فروش خانه نوساز (که به عنوان گزارش فروش مسکونی جدید نیز شناخته می شود) حاوی داده هایی است که چندین عامل را فهرست می کند:

  • تعداد خانه های نوساز فروخته شده
  • تعداد خانه های موجود در بازار
  • قیمت متوسط و متوسط فروش خانه نوساز
  • نموداری که روند فروش سالانه را نشان می دهد و
  • آیا این فروش ها برآورده شده، فراتر رفته یا کمتر از انتظارات اقتصاددانان بوده است

آیا فروش خانه نوساز یک شاخص پیشرو است؟

گزارش فروش خانه نوساز تصویر لحظه ای مهمی از تقاضای مسکن ارائه می دهد، و حتی اگر نتایجی را از رویدادهای گذشته ارائه می دهد، بسیاری از تحلیلگران آن را یکی از شاخص های اصلی اقتصاد می دانند. به هر حال، خرید خانه یک سرمایه گذاری بزرگ برای یک فرد است. اقتصاددانان داده‌های فروش خانه‌های نوساز قوی‌تر از حد انتظار را نشانه‌ای از سالم بودن اقتصاد می‌دانند، زیرا به این معنی است که افراد بیشتری وجود دارند که می‌توانند خانه بخرند.

سایر عوامل اقتصادی که بر فروش خانه های نوساز تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • نرخ بهره: وقتی نرخ ها افزایش می یابد، هزینه وام نیز افزایش می یابد، که می تواند مردم را از گرفتن وام مسکن منصرف کند.
  • نرخ بیکاری: این امر بر بازار مسکن تأثیر می گذارد زیرا بیکاری بالا به معنای کاهش درآمدهای آتی است که می تواند تقاضا برای مسکن را کاهش دهد.
  • درآمد خانوار: یکی دیگر از عواملی که به تقاضای مسکن کمک می کند، درآمد خانوار است زیرا زمانی که درآمدها افزایش می یابد، تقاضا نیز افزایش می یابد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

چرا فروش خانه جدید مهم است؟

بازار مسکن نزدیک به 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد که بخش مهمی از کل اقتصاد است. هر ماه، سرمایه‌گذاران فردی و نهادی مشتاقانه منتظر گزارش فروش خانه‌های جدید و همچنین انتشار داده‌های خاص‌تری از ساخت خانه هستند، مانند شروع مسکن و مجوزهای ساخت، که به سرمایه‌گذاران دیدگاه دقیق‌تری در مورد آنچه باعث رشد ایالات متحده می‌شود، ارائه می‌دهد.

بسیاری از سرمایه گذاران داده های ارائه شده در این گزارش ها را (به ویژه زمانی که اعداد قوی تر یا ضعیف تر از حد انتظار وجود دارد) به عنوان انگیزه ای برای خرید یا فروش تفسیر می کنند.

 

خانه های نوساز در مقابل خانه های موجود

پس از اتمام قرارداد فروش و پذیرش سپرده، فروش خانه نوساز توسط اداره سرشماری ثبت می شود. خانه می‌تواند در هر مرحله‌ای از ساخت و ساز باشد:

هنوز شروع نشده، در حال ساخت یا تکمیل نشده است.

از سوی دیگر، گزارش فروش خانه های موجود توسط انجمن ملی مشاوران املاک منتشر می شود، نه اداره سرشماری. خانه های موجود جدید نیستند. این دسته شامل خانه های تک خانواده، کاندوها و تعاونی ها می شود.

یک خانه موجود پس از تکمیل فرآیند بسته شدن، که معمولا بین 30 تا 60 روز طول می کشد، "فروخته شده" در نظر گرفته می شود. بنابراین، حتی اگر گزارش‌های فروش خانه‌های جدید و فروش خانه‌های موجود در هر ماه تقریباً در یک زمان منتشر می‌شوند، در واقع دوره‌های زمانی متفاوتی را اندازه‌گیری می‌کنند. به همین دلیل، در سال 2000، انجمن ملی مشاوران املاک، اندازه‌گیری فروش جدیدی به نام فروش خانه‌های معلق ایجاد کرد که حاوی داده‌هایی درباره خانه‌هایی است که فروخته شده‌اند و هنوز به طور کامل بسته نشده‌اند. گزارش فروش خانه معلق دارای مدت زمانی مشابه فروش خانه نوساز است. این اطلاعات را می توان در وب سایت انجمن ملی مشاوران املاک یافت.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید