Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سفارش Buy Stop

سفارش Buy Stop

سفارش Buy Stop به یک کارگزار سفارش می دهد تا وقتی قیمت به مقدار از پیش تعیین شده می رسد، دارایی را خریداری کند. هنگامی که قیمت به آن سطح رسید،   به یک سفارش بازار تبدیل می شود که با قیمت موجود قابل اجراست.

این نوع دستور توقف (ُStop Order) می تواند برای سهام، بازار مشتقه، بازار فارکس یا انواع دیگر از ابزارهای قابل معامله، اعمال شود. سفارش Buy Stop می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند. با این فرض اساسی که اگر قیمت سهام به یک ارتفاع خاص صعود کند، بالا رفتن قیمت ادامه خواهد داشت.

 

buy stop order.png

 


کلمات کلیدی

  • سفارش خرید توقف ، سفارش خرید دارایی است تنها در صورتی که قیمت به یک مقدار خاص از پیش تعیین شده برسد.
  • قیمت از پیش تعیین شده در این نوع سفارش، بالاتر از قیمت فعلی بازار است.
  • این یک استراتژی برای سودآوری از یک حرکت صعودی در قیمت سهام با ثبت سفارش قبلی است.
  • سفارشات خرید متوقف همچنین می تواند برای محافظت در برابر ضررهای نامحدود معاملات فروش بدون پوشش استفاده شود.

اصول سفارش Buy Stop

معمولاً سفارش خرید متوقف به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر ضررهای احتمالی نامحدود معامله فروش بدون ضرر در نظر گرفته می شود. یک سرمایه گذار مایل است معامله فروش را باز کند تا از تحلیل نزول قیمت سود کسب کند. در صورت وقوع رویدادهای فوری که بطور مقطعی میتواند مسیر بازار را صعودی کند،ممکن است حد ضرر معامله فروش فعال شود و سپس قیمت ریزش داشته باشد. سرمایه گذار می تواند معامله گران با استفاده از سفارش Buy Stop شانس خوبی برای نزول مجدد قیمت را به دست آورد. سرمایه گذار می تواند در برابر افزایش قیمت سرمایه خود را محافظت کند. بدین صورت که فرض میشود شما در قیمت 1940 اونس طلا را با حجم معاملات 0.1 لات فروخته اید. و هدف معامله فروش را 1868 قرا داده اید. تحلیل شما برای نزول طلا بسیار معتبر است. ممکن است بعد از ورود شما به معامله قسمت موقتا به سمت بالا حرکت کند (به دلیل اصلاح قیمت در اثر تسویه سود و یا هیجانات بازار). در این حالت زیاد پیش آمده که قیمت حد ضرر شما را فعال کرده وسپس به ریزش ادامه میدهد. این موضوع فشار ذهنی زیادی را برای معامله گر وارد میکند.

 

شما می توانید بجای دستور حد ضرر، سفارش Buy Stop را در سطح 1940 (بجای حد ضرر) قرار دهید. وقتی قیمت به بالا حرکت کرد بجای فعال شدن حد ضرر، سفارش Buy Stop شما فعال خواهد شد. 

حال اگر قیمت هزاران واحد هم بالا برود ضرر شما ثابت خواهد ماند.دلیل ان این است که سود حاصله برای سفارش Buy Stop و ضرر معامله فروش شما همواره با تغییر قیمت ثابت خواهد ماند.

تا زمانی که تحلیل نزولی شما همچنان معتبر باشد میتوانید هر دو معامله را باز نگه دارید و زمانی که قیمت در شروع نزول به سفارش Buy Stop رسید معامله خرید را ببندید. 

 

روش کار با buystop.png

 

در این حالت( تا زمانی که تحلیل نزولی شما معتبر باشد) میتوانید به معامله خود این فرصت را بدهید تا در جهت تحلیل شما حرکت کند.

 

آموزش سفارش buystop.png

 

یک فروشنده می تواند خرید متوقف خود را با قیمت توقف قرار دهد. یا قیمت برخورد را پایین یا بالاتر از نقطه ای که معامله فروش خود را باز کرده است، قرار دهد. اگر قیمت به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد و سرمایه گذار به دنبال محافظت از موقعیت سودآور خود در برابر حرکت بعدی صعودی باشد، می تواند خرید متوقف را زیر قیمت اصلی باز کردن معامله قرار دهد. سرمایه گذار که فقط به دنبال محافظت در برابر ضرر فاجعه بار از حرکت قابل توجه رو به بالا است، یک سفارش خرید متوقف بالاتر از قیمت اصلی فروش باز می کند.

معایب سفارش Buy Stop

در بسیاری از موارد معامله گران با استفاده از این روش کل سرمایه خود را از دست داده اند. زمانی که سفارش Buy Stop فعال میشود، علیرغم نا معتبر شدن تحلیل نزولی برای داراییف همچنان معامله گران هر دو معامله را باز نگه می دارند. و بسیار دیده شده برای کسب سود معامله در سود زیادسفارش Buy Stop را تسویه می کنند و به امید بازگشت قیمت مجدد معامله دیگری را از نوعسفارش Buy Stop در سطوح بالاتر اجرا میکنند. این رفتا باعث آسیب جدی به سرمایه معامله گر خواهد شد.

پس اکیدا توصیه می شود هرگاه تحلیل نزولی شما باطل و نا معتبر شد هر دو معامله را هم زمان ببندید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید