Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سفارش کالاهای بادوام

سفارش کالاهای بادوام

گزارش سفارش کالاهای بادوام یک گزارش ماهانه در تقویم اقتصادی است که توسط دولت ایالات متحده منتشر می شود. این گزارش فروش کالاهای بادوام را در یک ماه گذشته خلاصه می کند. این داده به شدت توسط تحلیلگران مالی و اقتصاددانان دنبال می شود زیرا خریدها به مقادیر زیادی سرمایه نیاز دارند و به طور مستقیم با قدرت اقتصادی متناسب هستند.

مفهوم گزارش کالاهای بادوام

کالاهایی که خریدهای طولانی مدت هستند و انتظار می رود حداقل سه سال برای مصرف کننده دوام داشته باشند، به عنوان کالاهای بادوام شناخته می شوند. آنها معمولاً زمانی توسط مشاغل و مصرف کنندگان خریداری می شوند که ثبات در اقتصاد وجود داشته باشد. زمانی که اقتصاد خوب نیست، سرمایه گذاری در کالاهای بادوام معمولا به تعویق می افتد.

اگر اقتصاد خوب پیش برود، فروش کالاهای بادوام افزایش می یابد زیرا در کل اقتصاد مثبت است و مصرف کنندگان قادر به خرید آن هستند. هنگامی که یک رکود اقتصادی وجود دارد، مصرف کنندگان اعتماد پایینی نشان می دهند و فروش کالاهای بادوام و ارزش سهام کاهش می یابد.

گزارش سفارش کالاهای بادوام به چه چیز کمک می کند؟

  • این گزارش به ارزیابی صنعت کالاهای بادوام به طور خاص و اقتصاد به طور کلی کمک می کند.
  • وضعیت مالی خانوار مستقیماً تحت تأثیر وضعیت اقتصادی است. کاهش فروش کالاهای بادوام معمولاً نشان دهنده رکود اقتصادی است.

انواع کالاهای بادوام

با توجه به دفتر تحلیل اقتصادی (BEA)، سه نوع کالای بادوام وجود دارد:

کالاهای بادوام مصرفی: کالاهایی که توسط افراد و خانوارها خریداری می شود. آنها شامل مبلمان، اتومبیل، لوازم الکترونیکی، چمدان، کتاب و تجهیزات ورزشی هستند.

کالاهای بادوام تجاری: کالاهای بادوام مورد استفاده مشاغل، کارخانه، اموال و تجهیزات (PP&E) هستند. آنها شامل تجهیزات صنعتی مانند ماشین آلات و دستگاه های الکتریکی هستند. آنها همچنین شامل قایق، کامیون، اتوبوس و هواپیما هستند.

کالاهای غیر قابل دوام: کالاهایی که به طور متوسط کمتر از سه سال عمر می کنند و شامل کالاهایی مانند غذا، پوشاک، تنباکو، محصولات مراقبت شخصی و غیره می شود.

اهمیت این گزارش 

شاخص سفارشات کالاهای بادوام، تقاضا برای کالاهای بادوام ساخت ایالات متحده را در داخل و خارج از کشور اندازه گیری می کند. زمانی که ارزش شاخص در حال افزایش است به معنای افزایش تقاضا است که مستقیماً منجر به افزایش تولید و اشتغال خواهد شد. کاهش ارزش شاخص نتیجه معکوس دارد.

سفارشات کالاهای بادوام کلیه سفارشات و سفارشات تکمیل نشده کالاها و محموله های بادوام را برای ماه قبل در نظر می گیرد. این شاخص قابل اعتماد برای بخش تولید در نظر گرفته می شود و بازار تمایل دارد در جهت شاخص حرکت کند. با این حال، نوسانات و تمایل آن به بازنگری های قابل توجه آن را کمی کمتر از اعتبار می کند.

این کاستی‌ها را می‌توان با مشاهده سفارش‌های خاص برطرف کرد، زیرا به دلیل افزایش عظیم در یک صنعت خاص، تعداد کل می‌تواند گمراه‌کننده باشد. افزایش صرفاً در یک بخش معمولاً محاسبه نمی شود زیرا می تواند خوانندگان گزارش را گمراه کند و بازار بیشتر به افزایش گسترده سفارشات علاقه دارد.

سفارشات کالاهای بادوام درک بهتری از زنجیره تامین نسبت به اکثر شاخص ها ارائه می دهد. این می تواند برای کمک به سرمایه گذاران در درک درآمدهای شرکتی در صنایع، مانند تولید فناوری، ماشین آلات و حمل و نقل بسیار مفید باشد. سرمایه گذاران و تحلیلگران معمولاً از داده های چند ماهه استفاده می کنند و میانگین آن را به جای استفاده از داده های یک ماهه استفاده می کنند.

از آنجایی که قیمت های سرمایه گذاری بازتابی از رشد اقتصادی است، سرمایه گذاران از سفارشات کالاهای بادوام و سایر شاخص ها برای شناسایی روندهای بازار استفاده می کنند. سفارش ماشین آلات صنعتی می تواند نشان دهد که صنایع در آینده چقدر شلوغ خواهند شد. سفارش‌های ثبت شده در ماه‌های جاری می‌تواند منجر به شلوغی صنایع در چند ماه آینده شود. سفارشات کالاهای بادوام درک کاملی از بخش تولید، که بخش اصلی اقتصاد است، می دهد.

در مقایسه با انواع دیگر کالاها، زمان تولید کالاهای سرمایه ای بیشتر طول می کشد. بنابراین، سفارش‌های جدید در سفارش‌های کالاهای بادوام برای درک پتانسیل بلندمدت فروش و درآمد توسط شرکت‌هایی که این سفارش‌ها را ثبت کرده‌اند، استفاده می‌شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید