Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بازار سهام

بازار سهام

بازار سهام به مجموعه‌ای از بازارها و تبادلات اشاره دارد. که در آن فعالیت‌های منظم خرید، فروش و صدور سهام شرکت‌ها انجام می‌شود. چنین فعالیت‌های مالی از طریق تبادلات رسمی یا بازارهای خارج از بورس ( OTC ) انجام می‌شود. که تحت مجموعه ای از مقررات مشخص عمل می کنند.
هر دو عبارت بازار سهام و بازار ارز به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصطلاح دوم معمولا ً زیر مجموعه‌ای از اولی است. اگر کسی بگوید که او در بازار ارز فعالیت می‌کند، به این معنی است که او سرمایه خود را در یک بازار ارز که بخشی از بازار سهام است معامله می کند.

بازار سهام آتی در ایالات متحده شامل بورس سهام نیویورک ( NYSE )، نزدک و بورس آپشنال شیکاگو ( CBOE ) می باشند. این بازارهای مالی در مجموع معاملات سهام نیویورک را تشکیل میدهد.
در حالی که امروزه خرید هر چیزی به صورت آنلاین تقریباً امکان پذیر است، معمولاً برای هر کالایی بازار مشخصی وجود دارد.

برای مثال، مردم برای خرید درخت‌های کریسمس به حومه شهر و زمین‌های زراعی (مزارع) می‌روند، برای خرید چوب و سایر مواد لازم برای مبلمان منزل و نوسازی به بازار الوار محلی مراجعه می کنند و برای خرید مواد غذایی منظم خود به فروشگاه هایی مانند Walmart می روند.

این بازارهای اختصاصی به عنوان یک بستری عمل می‌کنند که در آن خریداران و فروشندگان متعدد با یکدیگر ملاقات تعامل و معامله می کنند. از آنجا که تعداد شرکت کنندگان بازار خیلی زیاد است, قیمت مناسب (عادلانه) تضمین شده‌است. برای مثال اگر تنها یک فروشنده درخت کریسمس در کل شهر وجود داشته باشد، او آزاد خواهد بود که هر قیمتی که را که بخواهد از مشتری دریافت کند چون خریداران فقط یک حق انتخاب دارند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید