Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بازار معاملات ارزی

بازار معاملات ارزی

ارز وسیله مبادله کالا و خدمات است. به طور خلاصه، این پول، به شکل کاغذ یا سکه است که معمولاً توسط یک دولت صادر می شود. به طور کلی به عنوان روش پرداخت به ارزش اسمی آن، پذیرفته می شود.

ارز اصلی ترین وسیله مبادله در جهان مدرن است. زیرا مدتها پیش جایگزین مبادله با وسیله ای برای تجارت کالا و خدمات شده است.

در قرن 21، شکل جدیدی از پول وارد واژگان شده است، واحد پول مجازی. ارزهای مجازی مانند بیت کوین هیچگونه وجود فیزیکی یا پشتوانه دولتی ندارند.فقط به شکل الکترونیکی معامله و ذخیره می شوند.

درک ارز

ارز  حداقل 3000 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. ثابت شد که پول معمولاً در قالب سکه برای تسهیل تجارت در سراسر قاره ها بسیار مهم است.

 

کلمات کلیدی


  • ارز یک نوع پرداخت عمومی پذیرفته شده است که معمولاً توسط دولت صادر می شود. در حوزه قضایی آن منتشر می شود.
  • ارزش هر ارز نسبت به سایر ارزها دائما در نوسان است. بازار مبادلات ارزی به عنوان وسیله ای برای سودآوری از این نوسانات وجود دارد.
  • بسیاری از کشورها دلار آمریکا را برای پرداخت می پذیرند. در حالی که برخی دیگر ارزش ارز خود را مستقیماً به دلار آمریکا می رسانند.

یک ویژگی اصلی پول مدرن این است که به خودی خود به طور یکنواخت بی ارزش است. یعنی اسکناس ها در قیاس با سکه هایی از طلا، نقره یا برنز، تکه های کاغذ هستند. مفهوم استفاده از کاغذ به عنوان ارز  در چین در 1000 سال قبل از میلاد مسیح توسعه یافته باشد. اما پذیرش یک تکه کاغذ در ازای چیزی با ارزش واقعی، زمان زیادی طول کشید تا به دست آید. ارزهای مدرن بر روی کاغذ با نام های مختلف منتشر می شوند.

 

درباره ارزهای ملی

به گزارش WorldAtlas.com، در حال حاضر 180 واحد پول ملی که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است در گردش است. 66 کشور دیگر یا از دلار آمریکا استفاده می کنند یا ارزهای خود را مستقیماً به دلار متصل می کنند.

اکثر کشورها ارزهای خود را صادر می کنند. به عنوان مثال، واحد پول رسمی سوئیس فرانک سوئیس و ین ژاپن  است. یک استثنا یورو است که توسط اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرفته شده است.

برخی از کشورها علاوه بر ارزهای خود دلار آمریکا را به عنوان ارز قانونی مجاز می دانند. کاستاریکا، السالوادور و اکوادور همگی دلار آمریکا را می پذیرند. مدتی پس از تأسیس ضرابخانه ایالات متحده در 1792، آمریکایی ها همچنان از سکه های اسپانیایی استفاده می کردند زیرا سنگین تر بودند و احتمالاً ارزش بیشتری داشتند.

همچنین ارزهای مارک دار مانند نقاط هواپیمایی و کارت اعتباری و دلارهای دیزنی وجود دارد. اینها توسط شرکت ها صادر می شوند و فقط برای پرداخت هزینه محصولات و خدماتی که به آنها وابسته هستند استفاده می شوند.

 

تجارت ارز

نرخ برابری ارز، ارزش فعلی هر ارز در مقابل ارز دیگری است. این نرخ در پاسخ به رویدادهای اقتصادی و سیاسی به طور مداوم در نوسان است.

 

این نوسانات بازار معاملات ارز را ایجاد می کند. بازار ارز که این معاملات در آن انجام می شود یکی از بزرگترین بازارهای جهان در حجم کامل است. همه معاملات در حجم زیادی انجام می شود. اکثر معامله گران ارز متخصصانی هستند که برای خود یا برای مشتریان نهادی از جمله بانک ها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری می کنند.

بازار ارز آدرس فیزیکی ندارد. تجارت کاملاً الکترونیکی است و 24 ساعت شبانه روز برای پذیرش معامله گران در هر منطقه زمانی ادامه دارد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید