Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس در پی آمار ضعیف چین و عدم قطعیت سیاست بانک مرکزی اروپا برای بازگشایی نزولی تنظیم شده است

شاخص دکس در پی آمار ضعیف چین و عدم قطعیت سیاست بانک مرکزی اروپا برای بازگشایی نزولی تنظیم شده است

روز شلوغی برای شاخص DAX است. در حالی که شاخص های اقتصادی سطوح قیمت را به حرکت در می آورند، تمرکز بر اهداف سیاست بانک مرکزی اروپا و چشم انداز اقتصادی خواهد بود.

 روز چهارشنبه صعودی بود وشاخص دکس DAX  به میزان 0.49 درصد افزایش یافت. پس از رشد 0.83 درصدی در روز سه شنبه، DAX روز را در 16311 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX در راه رسیدن به یک برد سه روزه، به بالاترین حد خود یعنی 16336 رسید.

شاخص های اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده شروع صعودی را برای جلسه ارائه کردند. گزارش هزینه مصرف کننده CPI ایالات متحده و کاهش شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده از موضع سیاست پولی فدرال رزرو ضعیف تر حمایت کرد. با این حال، روند صعودی DAX متوسط بود، به طوری که بازارها پیش از تصمیم گیری و پیش بینی نرخ بهره فدرال رزرو روی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای شرط بندی کردند.

 

دکس.png
نمودار یکساعته شاخص دکس

 

بازارهای سهام ایالات متحده به نشست هاوکیش فدرال رزرو واکنش نشان دادند. شاخص NASDAQ Composite و S&P 500 با کاهش 0.39% و 0.08% در روز به ترتیب با کاهش 0.68%، رشد اولیه را کاهش دادند.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشت، اما از افزایش بیشتر نرخ بهره و اوج نرخ 5.6 درصد خبر داد. در حالی که فدرال رزرو دو افزایش دیگر نرخ بهره را مد نظر قرار داد، پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی خوش‌بین بود و خاطرنشان کرد که شرایط برای مهار تورم در حال کاهش است

پیش‌بینی‌های FOMC هاوکیش بود و فدرال رزرو انتظار داشت نرخ بیکاری تا پایان سال 2023 به 4.1 درصد برسد که کمتر از پیش‌بینی 4.5 درصدی در ماه مارس است. با این حال، فدرال رزرو پیش بینی کرد که شاخص قیمت اصلی PCE تا پایان سال به 3.9٪ در مقابل 3.6٪ در ماه مارس برسد، که نشان می دهد فدرال رزرو می تواند بالاتر از نرخ اوج 5.6٪ باشد.

پیش‌بینی‌های اقتصادی نگرانی‌های کوتاه‌مدت مبنی بر فرود سخت را برطرف کرد و فدرال‌رزرو پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی 1.0 درصد در مقابل 0.4 درصد در ماه مارس افزایش یابد.

شاخص های منطقه یورو و اقتصادی ایالات متحده پشتیبانی ارائه می دهند

تورم عمده فروشی آلمان و اعداد تولید صنعتی منطقه یورو در اوایل روز مورد توجه قرار گرفت. این اعداد با DAX سازگار بودند و قیمت عمده فروشی آلمان 1.1 درصد در ماه مه کاهش یافت. سال به سال، شاخص قیمت عمده فروشی آلمان 2.6 درصد در مقابل 0.5 درصد کاهش در آوریل کاهش یافت.

در حالی که اعداد ملایم‌تر تورم باید فشار بر بانک مرکزی اروپا را کاهش دهد تا به شدت بالاتر برود، اما این اعداد همچنین نشان دهنده تقاضای ضعیف است.

تولید صنعتی منطقه یورو در ماه آوریل 1.0 درصد افزایش یافت. این افزایش در مقایسه با کاهش 3.8 درصدی در ماه مارس، کم بود، زیرا تولیدکنندگان منطقه یورو با تقاضای ضعیف با مشکل مواجه بودند.

اعداد تورم عمده فروشی ایالات متحده کمتر از حد انتظار بود. شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده در ماه مه 1.1 درصد افزایش یافت در حالی که 1.5 درصد افزایش پیش بینی شده بود. در ماه آوریل، این شاخص 2.3 درصد افزایش یافت.

با در نظر گرفتن شاخص های اقتصادی ایالات متحده و پیش بینی های اقتصادی FOMC، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در 25 جولای از 60.3 درصد به 64 درصد افزایش یافت.

 

انتظارات نرخ بهره برای ماه جولای.png

سایر محرک های بازار

این یک روز صعودی دیگر برای بخش خودرو بود. گروه کانتیننتال و مرسدس بنز به ترتیب با 1.78 درصد و 1.30 درصد رشد پیشتاز بودند.

بی ام و و فولکس واگن به ترتیب با 0.75% و 0.69% افزایش روز را به پایان رساندند و پورشه 0.59% افزایش یافت.

این یک جلسه صعودی برای بانک ها نیز بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 0.94% و 0.71% افزایش روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی اروپا روز شلوغی است. اعداد نهایی تورم فرانسه در ماه مه باعث توجه بیشتر به داده های تجاری برای منطقه یورو خواهد شد. داده‌های تجاری باید تأثیر بیشتری داشته باشد و از بازنگری رو به بالا در اعداد تورم جلوگیری کند.

با این حال، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی بسیار مهم تأثیر بیشتری خواهد داشت. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد. افزایش 25 امتیازی، DAX را به دست کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا می‌سپارد. به دنبال نشست هاوکیش فدرال رزرو، افزایش لحن هاوکیش بانک مرکزی اروپا بر DAX فشار می‌آورد.

با ایجاد شکاف در اقتصاد منطقه یورو در پاسخ به مانورهای تهاجمی برای مقابله با تورم، چشم انداز تورم و اقتصاد نیز با اهمیت خواهد بود.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، روز شلوغی در تقویم اقتصادی امروز است. فروش خرده فروشی ایالات متحده، مطالبات بیکاری، فیلی فدرال تولید، و اعداد تولیدی امپراتوری ایالت نیویورک مورد توجه قرار خواهند گرفت.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید