Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نزول شاخص DAX برای تضمین های بانک ملی سوئیس

نزول شاخص DAX برای تضمین های بانک ملی سوئیس

بانک مرکزی اروپا می تواند در اواخر امروز تقاضا برای دارایی های پرریسک تر را به چالش بکشاند.
این یک جلسه چهارشنبه نزولی برای DAX بود که 3.27 درصد سقوط کرد و روز را در 14900 به پایان رساند.

 

دکس.png

 

شاخص های اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده در جایگاه دوم قرار گرفتند. بانک سیلیکون ولی (SIVB) و بانک SBNY در روز چهارشنبه دوباره ظاهر شدند. سرمایه گذاران تمرکز خود را از بانک های منطقه ای ایالات متحده به گروه Credit Suisse (CS) معطوف کردند که در روز چهارشنبه 24.24 درصد کاهش یافت.
بانک ملی عربستان سعودی، بزرگترین سهامدار Credit Suisse، اعلام کرد که کمک مالی بیشتری ارائه نخواهد کرد و قیمت سهام را به پایین ترین حد خود رساند.

آشفتگی سرمایه گذاران، بازارهای سهام اروپا و ایالات متحده را به سمت قلمرو قرمزی سوق داد. با این حال، بانک ملی سوئیس پس از بسته شدن بازار اروپا، تسهیلاتی در بازار ارائه کرد و اعلام کرد که در صورت نیاز نقدینگی بیشتری را ارائه خواهد کرد. بانک مرکزی سوئیس همچنین تاکید کرد که Credit Suisse تمام نیازهای سرمایه و نقدینگی را برآورده می کند.

ریسک بانکی اخبار بازار پسند را تحت الشعاع قرار داد

در تقویم اقتصادی اروپا یک روز آرام بود. ارقام تولید صنعتی منطقه یورو پیش‌بینی‌ها را تضعیف کرد، اما نتوانست عدد را تغییر دهد. تولید صنعتی در ژانویه 0.7 درصد در مقابل افزایش 0.4 درصدی پیش بینی شده افزایش یافت. تولید در دسامبر 1.3 درصد کاهش یافت.

داده‌های اقتصادی چین نیز تأثیری ضعیف بر دارایی‌های پرریسک‌تر داشت. مجموعه ای ترکیبی از اعداد نشان دهنده سرعت کندتر در حال بهبودی است. PMIهای بخش خصوصی برای ماه فوریه چشم انداز صعودی تری را نسبت به اعداد امروز ترسیم کرده بودند.

تولید صنعتی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد در مقابل 2.6 درصد پیش‌بینی‌شده افزایش یافت. تولید صنعتی در ژانویه 1.3 درصد افزایش یافت. افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری به 5.6 درصد نیز ناامیدکننده بود.

 

شاخص های اقتصادی ایالات متحده انتظار افزایشنیم درصد نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دادند. تورم ملایم‌تر عمده‌فروشی و کاهش خرده‌فروشی انتظارات افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره و توقفی برای ارزیابی تأثیر افزایش نرخ‌ها بر بخش بانکی را تقویت کرد.

 

داده های ایالات متحده.png

 

شاخص قیمت تولیدکننده در ماه فوریه 0.1 درصد در مقابل افزایش 0.3 درصدی پیش بینی شده کاهش یافت. ارقام خرده‌فروشی ناامیدکننده‌تر بود و در ماه فوریه ۰.۴ درصد در مقابل کاهش پیش‌بینی‌شده ۰.۳S درصد کاهش یافت. فروش خرده فروشی در ژانویه 3.2 درصد افزایش یافت.

محرک های بازار

روز نزولی برای بخش خودرو بود. کانتیننتال 6.10 درصد کاهش یافت و فولکس واگن و پورشه به ترتیب 4.07 درصد و 4.91 درصد ضرر داشتند. بی ام و و دایملر به ترتیب 0.95 و 3.67 درصد سقوط کردند.

بورس های بانکی به ویژه در وضعیت رکود بانکی یک جلسه نزولی داشتند. دویچه بانک و کامرزبانک به ترتیب 9.25 و 8.71 درصد سقوط کردند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی، روز آرامی در پیش است. ارقام نهایی تورم از ایتالیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، اعداد و ارقام باید تأثیر ضعیفی بر DAX داشته باشند، زیرا بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاست پولی خود و کنفرانس مطبوعاتی خود را امروز بعدازظهر ارائه می دهد.

سرمایه گذاران انتظار دارند که نرخ بهره نیم درصد افزایش یابد و چشم انداز هاوکیش داشته باشد. با شکل گیری یک بحران بانکی، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز باید به تأثیر اقدامات سیاست بانک مرکزی اروپا بر بخش بانکی بپردازد. با افزایش نرخ بهره مطابق با انتظارات، تمرکز بر کنفرانس مطبوعاتی لاگارد خواهد بود.

شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده نیز با ادعای بیکاری اولیه و شاخص تولید فدرال فدرال فیلی در کانون توجه قرار خواهند گرفت. دور دیگری از اعداد ضعیف می‌تواند شرط‌های فرود سخت ایالات متحده را دوباره تامین کند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید