Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس برای بازگشایی نزولی در شرایط عدم قطعیت در تصمیم فدرال رزرو، تنظیم شده است.

شاخص دکس برای بازگشایی نزولی در شرایط عدم قطعیت در تصمیم فدرال رزرو، تنظیم شده است.

روز شلوغی برای DAX است. در حالی که شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده تأثیرگذار خواهند بود، انتظارات از فدرال رزرو محرک اصلی پیش از تصمیم سیاست فدرال رزرو خواهد بود.

دیروز یک جلسه سه شنبه صعودی بود و DAX  به میزان 0.83درصد افزایش یافت. پس از افزایش 0.93 درصدی در روز دوشنبه، DAX روز را در 16231 به پایان رساند. علیرغم جلسه صعودی، DAX از بالاترین رقم تاریخ 19 می یعنی 16332 فاصله گرفت.

شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو نتوانستند از قیمت دکس حمایت کنند و سرمایه‌گذاران قبل از گزارش CPI ایالات متحده در حاشیه بودند. با این حال، گزارش CPI ایالات متحده برای سهام ناامید کننده ظاهر نشد. اعداد تورمی کمتر از حد انتظار، توقف فدرال رزرو در جون را تثبیت کردند.

بازارهای سهام ایالات متحده نیز به این آمار پاسخ دادند. شاخص NASDAQ Composite در روز سه‌شنبه 0.83% افزایش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.43% و 0.69% رشد کردند.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس 

 

گزارش CPI ایالات متحده در جلسه سه شنبه صعودی ارائه شد

شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو تأثیر محدودی بر DAX داشتند و سرمایه‌گذاران بر گزارش CPI ایالات متحده در اواخر جلسه متمرکز شدند.

اعداد نهایی تورم آلمان با ارقام اولیه مطابقت داشتند که کاهش فشار تورمی در ماه می را تایید می‌کرد. نرخ تورم سالانه آلمان از 7.2 درصد به 6.1 درصد کاهش یافت و شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده 6.3 درصد نسبت به سال قبل از 7.6 درصد در آوریل افزایش یافت.

ارقام ZEW Economic Sentiment نیز مناسب DAX بود. شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان از 10.7- به 8.5- در مقابل کاهش پیش بینی شده به 13.1- افزایش یافت. شاخص شرایط کنونی ZEW آلمان در ماه ژوئن از -34.8 به -56.5 سقوط کرد که بر بهبود احساسات سایه انداخت.

با این حال، گزارش CPI ایالات متحده از بازیابی زیان های اولیه پشتیبانی می کند. در ماه می، نرخ تورم سالانه ایالات متحده از 4.9 درصد به 4.0 درصد در مقابل 4.1 درصد پیش بینی شده کاهش یافت. نرخ تورم اصلی از 5.5 درصد به 5.3 درصد کاهش یافت.

با توجه به CME FedWatch Tool، انتظارات بر روی نرخ‌های افزایشی فدرال رزرو در ماه جون در واکنش به اعداد تورم، 25 صدم درصد کاهش یافت. احتمال افزایش نرخ بهره  در ماه جون از 20.9 درصد به 4.6 درصد کاهش یافت و احتمال افزایش نرخ بهره نیم درصد در  جولای از 14.0 درصد به 2.9 درصد کاهش یافت.

 

نرخ بهره جون فدرال رزرو.png
قرار دادهای ماه جون قرارداهای اتی صندوق فدرال رزرو

 

 

با این حال، احتمال افزایش 25 صدم درصد در جولای از 59.9٪ به 60.9٪ افزایش یافته است.

 

نرخ بهره فدرال رزرو در جولای.png

محرک های بازار

این یک روز صعودی برای بخش خودرو بود. ب ام و پورشه روز را به ترتیب 1.74% و 1.37% افزایش دادند و Continental 1.26% افزایش یافت. گروه مرسدس بنز و فولکس واگن نیز به ترتیب با افزایش 1.06 درصدی و 1.03 درصدی مورد حمایت قرار گرفتند.

این یک جلسه صعودی برای بانک ها نیز بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 1.80% و 0.04% افزایش روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی اروپا روز شلوغی است.

ارقام تورم عمده فروشی آلمان در اوایل نشست اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت. با ارائه تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در جون در روز پنجشنبه، ما انتظار داریم که اعداد تورم عمده فروشی تاثیر بگذارد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت عمده‌فروشی آلمان در ماه می 1.0 درصد و نسبت به سال گذشته 3.3 درصد کاهش یابد. اعداد ضعیف تر باعث نگرانی بیشتر در مورد تقاضا می شود.

اواخر امروز صبح، ارقام تولید صنعتی منطقه یورو نیز نیاز به بررسی دارند. با این حال، با وجود شکاف هایی که در اقتصاد منطقه یورو ظاهر می شود، بعید است که این اعداد بر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارد.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، روز شلوغی در تقویم اقتصادی است. اعداد تورم عمده فروشی ایالات متحده گزارش اصلی روز خواهد بود. اعداد کمتر از حد انتظار تورم عمده فروشی ایالات متحده باید فشار بر فدرال رزرو را برای بالا بردن نرخ های بهره کاهش دهد.

پس از  تصمیم نرخ بهره FOMC، پیش‌بینی‌های اقتصادی و کنفرانس مطبوعاتی تأثیری اساسی بر دارایی‌های پرریسک‌تر خواهند داشت. صحبت از حرکت در ماه جولای مومنتوم خریدار را آزمایش می کند، اگرچه بازارهای اروپایی روز پنجشنبه پاسخ خواهند داد.

طبق ابزار CME FedWatch، شرط‌بندی برای افزایش نرخ در ماه جولای در حال انجام است. صحبت از توقف طولانی تر فدرال رزرو صعودی خواهد بود، اگرچه فدرال رزرو باید از صحبت های نوسانی پرهیز کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید