Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تلاش شاخص دکس آلمان برای بازگشایی در قلمرو مثبت علیرغم عدم قطعیت در بازار

تلاش شاخص دکس آلمان برای بازگشایی در قلمرو مثبت علیرغم عدم قطعیت در بازار
تلاش شاخص دکس آلمان برای بازگشایی در قلمرو مثبت علیرغم عدم قطعیت در بازار

بازارهای سهام اروپا هفته گذشته را با ضرر به پایان رساندند، به طوری که DAX آلمان 0.3% در روز جمعه و معیار Stoxx 600 به میزان  0.2% سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران به ارزیابی چشم انداز اقتصاد جهانی ادامه می دهند و در انتظار تصمیمات کلیدی سیاست پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در این هفته هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ‌ها را 25 صدم درصد افزایش دهد و پس از اینکه داده‌ها نشان داد اقتصاد منطقه یورو وارد رکود شده است، بازارها از نزدیک نشانه‌های تعدیل نرخ‌های آتی را دنبال خواهند کرد. در سایر بخش‌ها، مواد شیمیایی به دنبال هشدار سود از سوی کرودا اینترنشنال 2 درصد کاهش یافت در حالی که شرکت‌های آب و برق با افزایش قیمت در اخر هفته بسته شدند.

 

شاخص دکس المان.png

 

از منظر داده های اقتصادی روز آرامی برای DAX است. هیچ شاخص اقتصادی برای بررسی وجود ندارد و سرمایه گذاران را مجبور می کند به گزارش CPI ایالات متحده تمرکز کنند.

این یک پایان نزولی برای یک هفته نزولی برای DAX بود. با معکوس کردن 0.18 درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه، DAX هفته را با 0.63 درصد کاهش به 15950 پایان داد. قابل ذکر است که DAX برای اولین بار در شش جلسه از سطح 16000 نزول کرد.

یک تقویم اقتصادی سبک سرمایه گذاران را مجبور کرد تا تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا و راهنمایی های آینده را در نظر بگیرند. شرط های سرمایه گذاران برای افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا افزایش یافت. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تقاضا برای دارایی های پرخطر را در این هفته را به چالش می کشد.

سایر محرک های بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. پورشه 1.26 درصد رشد کرد و پیشتاز شد و کانتیننتال و فولکس واگن به ترتیب 0.35 و 0.41 درصد رشد کردند. ب ام و روز خود را 0.11 درصد افزایش داد در حالی که گروه مرسدس بنز 0.55 درصد سقوط کرد.

با این حال، این یک جلسه نزولی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 0.57% و 0.20% زیان روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو

در تقویم اقتصادی اروپا یک روز آرام است. هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث می شود سرمایه گذاران به گزارش CPI ایالات متحده در روز سه شنبه و تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نگاه کنند.

ما انتظار داریم که سردرگمی سرمایه‌گذاران پیش از گزارش CPI ایالات متحده باقی بماند که بر تصمیم سیاست فدرال رزرو و مسیر نرخ بهره تأثیر خواهد گذاشت.

با توجه به تقویم اقتصادی ایالات متحده، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده وجود ندارد که سرمایه گذاران به آن عکس العمل نشان دهند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید