Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو یک شبه شاخص دکس را به قلمرو منفی فرستاد

سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو یک شبه شاخص دکس را به قلمرو منفی فرستاد

تعادل نرخ‌های بهره بالای بانک مرکزی اروپا و عدم رشد اقتصادی، انعطاف‌پذیری شاخص دکس را در میان پیام‌های انقباض پولی بین‌المللی تقویت می‌کند.

روز پنجشنبه، بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت. بولتن اقتصادی تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا متعهد به رساندن تورم به هدف با مسیر نرخ بهره بالاتر برای طولانی‌تر است. با این حال، بانک مرکزی اروپا نیز سطح نرخ بهره فعلی را برای رساندن تورم به هدف کافی در نظر گرفت.

طبق بولتن اقتصادی، بانک مرکزی اروپا نرخ‌ها را در قلمروی محدود نگه می‌دارد و به داده‌ها وابسته می‌ماند.

انتظارات بازار برای رسیدن بانک مرکزی اروپا به پایان چرخه انقباض پولی، از تمایل به دارایی‌های پرریسک‌تر حمایت کرد.

 

انتظارات از نرخ های بهره بانک مرکزی اروپا.png
انتظارات از نرخ های بهره بانک مرکزی اروپا

 

 

رئیس فدرال رزرو پاول محرکی برای نزول روز جمعه

روز پنجشنبه، پاول، رئیس فدرال رزرو، سیاست های پولی را پس از زنگ بسته شدن سهام اروپا مورد بحث قرار داد. رئیس فدرال رزرو بازارها را با چشم انداز هاوکیش در مورد نرخ بهره غافلگیر کرد و نرخ بازدهی خزانه داری 10 ساله آمریکا را به بالاترین سطح 4.645 درصد رساند. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 2.96 درصد افزایش یافت که جلسه پنجشنبه را در 4.628 دلار به پایان رساند.

سخنرانی هاوکیش رئیس فدرال رزرو و افزایش نرخ بازدهی خزانه داری، بازارهای سهام ایالات متحده را در قلمرو منفی قرار داد.

در روز پنجشنبه، داو 0.65 درصد سقوط کرد و شاخص ترکیبی نزدک و S&P 500 به ترتیب 0.94 درصد و 0.81 درصد کاهش یافتند.

سایر محرک ها

زیمنس انرژی AG به دلیل اخبار مربوط به تضمین حمایت دولت برای تضمین پروژه، 6.30 درصد افزایش یافت.

مرک علیرغم پیش‌بینی کاهش سود کل سال به نیمه پایین محدوده هدف در روز پنجشنبه، 3.92 درصد افزایش یافت. Deutsche Telekom AG بر اساس نتایج قوی سه ماهه سوم و چشم انداز مثبت 0.87 درصد رشد کرد.

با این حال، Rheinmetall AG با وجود راهنمایی های مثبت برای سال مالی 2023، 0.91 درصد سقوط کرد. گروه ایرباس نیز متضرر شد و علیرغم گزارش تحویل هواپیماهای بیشتر، 1.96 درصد کاهش یافت.

لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و درآمدهای شرکتی در تمرکز

روز جمعه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. پس از بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، سرمایه گذاران احتمالاً انتظار دارند که نظرات سیاست پولی تأیید کننده پیش بینی بلند مدت تر باشد.

با این حال، اظهار نظر در مورد اقتصاد منطقه یورو و تورم می تواند بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر بگذارد. رئیس بانک مرکزی اروپا با مارتین ولف در اتاق هیئت مدیره جهانی فایننشال تایمز گفتگو خواهد کرد.

به دور از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها یک نقطه کانونی باقی خواهد ماند. آلیانز یکی از نام‌های بزرگی است که درآمد خود را در روز جمعه منتشر می‌کند.

پیش بینی کوتاه مدت

تمایل سرمایه گذاران نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو همچنان یک باد مخالف برای DAX است. شاخص های اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده و سخنرانی های هاوکیش فدرال رزرو بر اشتها برای سهام های فهرست شده در بورس DAX تأثیر می گذارد. افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای طولانی تر شدن مسیر در بحبوحه وخامت محیط اقتصادی کلان منطقه یورو، باد مخالف دیگری برای DAX خواهد بود.

 

شاخص دکس.png
نمودار روانه شاخص دکس

 

شکست رو به بالا از کانال نزولی با نادیده گرفته شدن الگوی کندل استیک دوجی در روز سه نوامبر همراه بوده است. ریسک های نزولی مختلفی برای حرکات صعودی وجود دارد که احتمال یک شکست فیک را از خط روند نزولی ارائه میدهد با این حال تا زمانی که قیمت به زیر سطح 15140.7 شکست نداشته باشد روند نزولی تایید نخواهد شد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید