Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس تحت تاثیر سفارشات کارخانه ایی المان و لفاظی های بانک مکرزی اروپا

شاخص دکس تحت تاثیر سفارشات کارخانه ایی المان و لفاظی های بانک مکرزی اروپا
شاخص دکس تحت تاثیر سفارشات کارخانه ایی المان و لفاظی های بانک مکرزی اروپا

این روز نسبتاً شلوغی برای DAX است و شاخص‌های اقتصادی برای آلمان و منطقه یورو در تمرکز است. با این حال، صحبت های بانک مرکزی نیاز به نظارت دارد.

DAX در روز دوشنبه 0.54 درصد کاهش یافت. DAX با معکوس بخشی از افزایش 1.25 درصدی روز جمعه، روز را در 15964 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX برای اولین بار از 23 می قبل از حرکت معکوس، از سطح 16100 بازدید کرد.

شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو و اعداد PMI بخش خدمات ایالات متحده بر دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر گذاشته است. ارقام تورم عمده فروشی برای منطقه یورو نشان دهنده تقاضای ضعیف است. با این حال، تورم برای بانک مرکزی اروپا بسیار بالا باقی می ماند و سرمایه گذاران را در هاله ای از ابهام قرار می دهد که آیا بانک مرکزی اروپا با بروز شکاف ها در اقتصاد منطقه یورو، بیشتر منقبض خواهد شد یا خیر.

 

دکس.png
نمودار یکساعته شاخص دکس آلمان

 

PMI های بخش خدمات، دارایی های پرریسک را به چالش میکشانند.

در تقویم اقتصادی اروپا صبح شلوغی بود. داده های تجاری آلمان و اعداد PMI خدمات برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در کانون توجه قرار داشتند.

داده های تجاری آلمان تسکین اندکی را ارائه کرد. مازاد تجاری آلمان از 14.9 میلیارد یورو به 18.4 میلیارد یورو افزایش یافت. صادرات به طور غیرمنتظره 1.2 درصد افزایش یافت در حالی که واردات 1.7 درصد در آوریل کاهش یافت.

با این حال، با ادامه انقباض بخش تولیدی منطقه یورو، PMI خدمات ضعیف‌تر از حد انتظار از ایتالیا و اسپانیا پرچم‌های قرمز بیشتری را به‌ویژه با عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان برانگیخت.

شاخص PMI خدمات منطقه یورو از 56.2 به 55.1 در ماه می در مقابل 55.9 اولیه سقوط کرد. اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار از ایتالیا و اسپانیا و تجدیدنظرهای نزولی در شاخص‌های PMI فرانسه و آلمان یک مشکل بود.

در نتیجه کاهش PMI خدمات، PMI مرکب منطقه یورو از 54.1 به 52.8 سقوط کرد که از 53.3 اولیه کاهش یافت.

با این حال، اعداد تورم عمده فروشی برای منطقه یورو DAX منفی بود، با نرخ تورم عمده فروشی سالانه از 5.5% به 1.0%. در حالی که تورم ملایم‌تر عمده‌فروشی باید فشار بر بانک مرکزی اروپا برای حرکت را کاهش دهد، کاهش شدید نشان‌دهنده تشدید رقابت برای کار جدید در میان محیط ضعیف تقاضا است. اقتصاددانان نرخ تورم عمده فروشی را تا 5.9 درصد پیش بینی می کنند.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده ناامید کننده است

در اواخر روز، شاخص های اقتصادی ایالات متحده نیز صفحه را تغییر دادند. سفارشات کارخانه ایالات متحده، PMI های نهایی S&P Global Composite و Services، و اعداد بسیار مهم PMI غیر تولیدی ISM در کانون توجه بودند.

شاخص PMI غیر تولیدی ISM بر دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر گذاشت و از 51.9 به 50.3 در ماه می در مقابل 51.8 پیش‌بینی‌شده سقوط کرد. شایان ذکر است، شاخص قیمت‌های غیر تولیدی ISM از 59.6 به 56.2 کاهش یافت و شاخص اشتغال غیر تولیدی ISM از 50.8 به 49.2 کاهش یافت.

محرکان بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. فولکس واگن و پورشه به ترتیب با 0.82% و 1.92% رشد پیشتاز بودند. کانتیننتال و ب ام و به ترتیب با 0.66 و 0.26 درصد افزایش روز را به پایان رساندند. با این حال، گروه مرسدس بنز این روند را کاهش داد و 0.28 درصد سقوط کرد.

این یک جلسه نزولی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با زیان 0.75% و 1.68% روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی اروپا روز شلوغی است. سفارشات کارخانه آلمانی توجه زیادی را به جلسه اروپا جلب خواهد کرد. در ماه مارس، سفارشات کارخانه های آلمان 10.7 درصد کاهش یافت. کاهش دیگر سفارشات، چشم انداز یک انقباض اقتصادی دیگر را در سه ماهه دوم افزایش می دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند سفارش‌های کارخانه‌ها در ماه آوریل 2.2 درصد کاهش یابد که این امر بر DAX فشار خواهد آورد.

 درادامه جلسه، ارقام خرده‌فروشی منطقه یورو نیز صفحه را تغییر می‌دهند. محیط تورمی فعلی بر هزینه های مصرف کننده در ماه مارس تأثیر گذاشته است. در حالی که اقتصاددان‌ها رشد متوسط 0.2 درصدی را در آوریل پیش‌بینی می‌کنند، کاهش غیرمنتظره خرده‌فروشی فشار بیشتری بر بانک مرکزی اروپا برای زدن دکمه مکث ایجاد می‌کند، ما انتظار پاسخ DAX را نداریم.

سوگیری ما برای شاخص دکس در کوتاه مدت نزولی است.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید