Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس آلمان برای بازگشایی صعودی نیاز به داده های سنتیمنت تجاری مثبت دارد.

شاخص دکس آلمان برای بازگشایی صعودی نیاز به داده های سنتیمنت تجاری مثبت دارد.

شروع هفته نسبتا شلوغی برای DAX است. در میان ترس از رکود فزاینده، ارقام Ifo Business Climate آلمان و ECB در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

جمعه پایان یک هفته نزولی برای DAX بود که 0.99 درصد سقوط کرد. پس از افت 0.22 درصدی در روز پنجشنبه، DAX هفته را با 3.23 درصد کاهش به 15830 پایان داد. به طور قابل توجهی، DAX برای پنج جلسه متوالی قلمرو قرمز را دید.

 

dax.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

 

سرمایه گذاران نتوانستند احساسات منفی نسبت به سیاست های پولی بانک مرکزی و چشم انداز اقتصادی را از بین ببرند. شهادت پاول رئیس فدرال رزرو و افزایش شگفت‌انگیز 50 واحدی نرخ بهره بانک انگلستان، سیگنال‌های هشداردهنده‌ای را به سرمایه‌گذارانی فرستاد که امیدوار بودند بانک‌های مرکزی به چرخه‌های انقباضی سیاست‌های پولی مربوطه خود در میان چشم‌انداز بدتر اقتصاد جهانی پایان دهند.

شاخص های اقتصادی از منطقه یورو و ایالات متحده به روحیه نزولی افزودند. PMI اولیه بخش خصوصی در ماه جون انقباض عمیق‌تری را در بخش تولید و رشد کندتر در بخش خدمات نشان داد.

PMI های بخش خصوصی قرمز بودند

در تقویم اقتصادی اروپا پایان هفته شلوغ بود. PMI های اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو جهت گیری قیمت را ارائه کردند.

بر اساس اعداد اولیه، PMI تولیدی آلمان از 43.2 به 41.0 کاهش یافت و PMI ساخت فرانسه از 45.7 به 45.5 کاهش یافت. در نتیجه، PMI تولیدی منطقه یورو از 44.8 به 43.6 سقوط کرد که پایین ترین رقم در 37 ماه گذشته بود.

 

 

کاهش قابل توجه در فعالیت بخش خدمات بانک مرکزی اروپا را نیز نگران خواهد کرد و PMI خدمات منطقه یورو از 55.1 به 52.4 کاهش یافته است.

در اواخر روز، اعداد PMI بخش خصوصی ایالات متحده روند مشابهی را نشان دادند. PMI بسیار مهم خدمات از 54.9 به 54.1 کاهش یافت، در حالی که PMI تولیدی از 48.4 به 46.3 کاهش یافت.

رویدادهای پیش رو برای DAX

شروع نسبتاً آرامی برای هفته است. اعداد شاخص احساسات تجاری Ifo آلمان امروز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

صحبت‌های  بانک مرکزی و بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی می‌تواند بر احساسات تجاری تأثیر بگذارد، زیرا بانک مرکزی اروپا برای مهار تورم تلاش می‌کند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص سنتیمنت تجاری Ifo از 91.7 به 90.7 کاهش یابد.

با توجه به احساسات تجاری، سرمایه گذاران باید در طول روز بر اظهار نظر بانک مرکزی اروپا نظارت کنند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و الیزابت مک کال، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارند. احساسات ژولایی یا نیات سیاست جنگ طلبانه سپتامبر، شماره را حرکت می دهد.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد که DAX را در اختیار فدرال رزرو قرار دهد.

 
 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید