Your browser does not support JavaScript!
نماشا

گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و CPI ایالات متحده در کانون توجه سرماه گذاران شاخص دکس خواهد بود.

گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و CPI ایالات متحده در کانون توجه سرماه گذاران شاخص دکس خواهد بود.
گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و CPI ایالات متحده در کانون توجه سرماه گذاران شاخص دکس خواهد بود.
گزارش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و CPI ایالات متحده در کانون توجه سرماه گذاران شاخص دکس خواهد بود.

گزارش هزینه مصرف کننده CPI ایالات متحده و سخنرانی های اعضا  فدرال رزرو، با توجه سرمایه گذاران به ارقام تورم و موضع فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده، بر سهام های فهرست شده در زیر مجموعه DAX تأثیر می گذارد.

اخبار ایالات متحده و چین تمرکز را از تورم دور می کند

روز دوشنبه، امید به بهبود روابط ایالات متحده و چین باعث افزایش تقاضا برای دارایی های پرخطرتر شد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، نخست وزیر چین روز چهارشنبه در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کره شمالی، روسیه، اوکراین و مناقشه خاورمیانه و همکاری نظامی احتمالا موضوعاتی هستند که در این اجلاس مرو بحث خواهد بود. با این حال، تجارت عادلانه و روابط اقتصادی نیز روی میز بحث قرار دارد. پیشرفت به سمت تجارت منصفانه و روابط اقتصادی بهتر می تواند تقاضا برای دارایی های پرریسک تر را افزایش دهد.

هیچ شاخص اقتصادی برای آلمان یا منطقه یورو در تقویم اقتصادی وجود نداشت که بر تقاضای خریداران تأثیر بگذارد.

 

 

در روز دوشنبه، داو 0.16 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص کامپوزیت نزدک و S&P 500 به ترتیب 0.22 درصد و 0.08 درصد کاهش یافتند.

احتیاط سرمایه گذاران قبل از اعداد تورم در ایالات متحده، بازارهای سهام ایالات متحده را صاف کرد. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده یا سخنرانی فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر دارایی های پرخطرتر وجود نداشت.

سایر محرک های روز دوشنبه

زیمنس انرژی AG با افزایش 6.03 درصدی جلسه را رهبری کرد. سرمایه گذاران به گزارش ها مبنی بر قرارداد تضمینی 16 میلیارد دلاری پاسخ دادند.

بخش خودرو آلمان نیز به امید تغییر در روابط چین و غرب، دستاوردهای قابل توجهی به دست آورد. فولکس واگن 1.35 درصد رشد کرد و BMW 1.01 درصد رشد کرد. گروه پورشه و مرسدس بنز به ترتیب 0.80% و 0.19% افزایش یافتند.

Commerzbank پس از نتایج سود روز چهارشنبه به رشد خود ادامه داد و 2.95 درصد افزایش یافت. دویچه بانک این جلسه را 1.05 درصد افزایش داد.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم منطقه یورو و بانک مرکزی اروپا در تمرکز

در روز سه‌شنبه، اعداد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم برای منطقه یورو، علاقه سرمایه‌گذاران را به خود جلب خواهد کرد. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که اقتصاد پس از رشد 0.2 درصدی در سه ماهه سوم، 0.1 درصد در سه ماهه سوم منقبض شود.

انقباض مشخص تر از پیش بینی می تواند اشتها را برای دارایی های پرریسک تر آزمایش کند. با این حال، یک انقباض ممکن است فشار بر بانک مرکزی اروپا برای حفظ مسیر نرخ بهره را کاهش دهد. سایر آمارها شامل ارقام ZEW Economic Sentiment برای آلمان و منطقه یورو است. یک چشم انداز بهبود یافته ممکن است هر گونه جنبه منفی را کاهش دهد.

با توجه به اعداد تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاران باید بر تفسیر بانک مرکزی اروپا نظارت کنند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. ارجاع به تورم و چشم انداز نرخ بهره نیاز به بررسی دارد. نگرانی در مورد افزایش تورم و صحبت از افزایش بیشتر نرخ بهره می تواند بر DAX تاثیر بگذارد.

گزارش CPI ایالات متحده و سخنرانان فدرال رزرو در کانون توجه

بعداً در جلسه سه‌شنبه، گزارش CPI ایالات متحده مورد انتظار سرمایه‌گذاران را جلب خواهد کرد. ارقام تورمی داغتر از حد انتظار می‌تواند شرط‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در دسامبر تقویت کند. به طور قابل توجهی، یک مسیر تندروانه تر نرخ بهره فدرال رزرو می تواند ترس از فرود سخت را دوباره برانگیزد.

در 9 نوامبر، پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره هشدار داد. تورم ثابت می تواند فدرال رزرو را مجبور به حرکت در ماه دسامبر کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه آمریکا از 3.7 درصد به 3.3 درصد کاهش یابد. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم اصلی در 4.1 درصد باقی بماند.

با توجه به تورم، سخنرانی های اعضای FOMC نیز نیاز به پیگیری دارند. اعضای FOMC، Loretta Mester، Michael Barr و Austan Goldsbee در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. واکنش به گزارش CPI و دستورالعمل‌های پیش‌رو در مورد نرخ‌های بهره نیاز به بررسی دارد.

بازارهای آتی به کندی شروع جلسه سه شنبه اشاره می کنند. DAX و Nasdaq mini به ترتیب 5 و 23 واحد افزایش یافتند.

پیش بینی کوتاه مدت

گزارش CPI ایالات متحده و فدرال رزرو همچنان نقاط کانونی بازارهای سهام هستند. تورم ثابت و اظهارنظرهای هاوکیش فدرال رزرو می تواند بر تقاضای خریداران برای سهام های فهرست شده در DAX تأثیر بگذارد. با این حال، امید به گفتگوهای مثبت بین رئیس جمهور بایدن و نخست وزیر جین پینگ می تواند روند نزولی را کاهش دهد.

 

روزانه شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

تحلیل تکنیکال

شاخص DAX بالاتر از متحرک نمایی متحرک نمایی 50 روزه قرار گرفت در حالی که زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه باقی ماند و سیگنال های کوتاه مدت صعودی اما بلندمدت نزولی را ارسال کرد.

شکست DAX بالاتر از متحرک نمایی 200 روزه از حرکت به سطح مقاومت 15477 حمایت می کند.

اعداد بهتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و تورم ملایم تر ایالات متحده می تواند از یک جلسه مثبت حمایت کند. با این حال، سخنرانان بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو باید برای حمایت از تقاضای خریدار، لفاظی های هاوکیش را کاهش دهند.

با این حال، اعداد بیش از حد انتظار تورم ایالات متحده و اظهارات هاوکیش فدرال رزرو می تواند DAX را کاهش دهد. سقوط از طریق متحرک نمایی 50 روزه و سطح پشتیبانی 15247 سطح پشتیبانی 14957 را در معرض دید قرار می دهد.

قرائت 14 روزه RSI از 57.87 حاکی از حرکت DAX به سطح مقاومت 15,477 قبل از ورود به محدوده اشباع خرید است. برای بهبود هملکرد سرمایه گذاری خودتان حتماآموزش های لازم را کسب کنید.

 

نمودار چهار ساعته شاخص دکس.png
نمودار چهار ساعته شاخص دکس

شاخص DAX بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه باقی می ماند در حالی که پایین تر از متحرک نمایی 200 روزه قرار می گیرد و سیگنال های قیمتی کوتاه مدت صعودی اما بلندمدت نزولی را ارسال می کند.

حرکت DAX از طریق متحرک نمایی 200 روزه به گاوها در سطح مقاومت 15477 حرکت می کند.

با این حال، شکستن زیر سطح حمایت 15247، متحرک نمایی 50 روزه را وارد بازی خواهد کرد.

RSI 14 ساعته قبل از ورود به قلمروی که بیش از حد خرید شده است، یک شکست  بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه را نشان می دهد.

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید