Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه معامله گران شاخص دکس قرار دارند

اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه معامله گران شاخص دکس قرار دارند
اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه معامله گران شاخص دکس قرار دارند
اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه معامله گران شاخص دکس قرار دارند
اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده در کانون توجه معامله گران شاخص دکس قرار دارند

شاخص PMI های بخش خصوصی ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر مسیر نرخ های بهره فدرال رزرو در تقویم اقتصادی برنامه ریزی شده است. پیش از نشست معاملاتی ایالات متحده، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

روز پنجشنبه، PMI های اولیه بخش خصوصی برای آلمان و منطقه یورو به سرمایه گذاران کمک کرد. اعداد بهتر از حد انتظار PMI امید به بهبود محیط اقتصاد کلان را افزایش داد. با این وجود، بخش خصوصی با سرعت قابل توجهی به انقباضات ادامه داد که نشان دهنده رکود اقتصادی بود.

صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا از اشتهای خریداران برای سهام های فهرست شده در زیر مجموعه DAX حمایت کرد. بانک مرکزی اروپا محتاط تر، ترس از مسیر نرخ بالاتر به طولانی تر را کاهش داد.

هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای بررسی وجود نداشت. بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری بسته بودند.

محرک های پنج شنبه بازار

بخش خودرو از جمله بخش هایی بود که بدترین عملکرد را داشت. پورشه 0.97% سقوط کرد و BMW و Volkswagen به ترتیب 0.12% و 0.21% افت روز را به پایان رساندند. گروه مرسدس بنز 0.07 درصد کاهش یافت. علیرغم اینکه اعداد PMI بهتر از حد انتظار بود، تنش های رکودی بر چشم انداز تقاضا تأثیر گذاشت.

با این حال، سهام بانک ها جلسه متفاوتی داشتند. دویچه بانک 0.02 درصد کاهش یافت در حالی که Commerzbank روز را 0.95 درصد افزایش داد.

اقتصاد آلمان در کانون توجه

روز جمعه اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار خواهد گرفت. GDP نهایی سه ماهه سوم و ارقام احساسات تجاری باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. بازنگری های رو به بالا در ارقام اولیه تولید ناخالص داخلی می تواند حمایت اولیه از DAX را فراهم کند.

با این حال، شاخص نظر سنجی تجاری Ifo باید چشم انداز بهبود یافته را برای حمایت از دستاوردها نشان دهد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص آب و هوای تجاری Ifo از 86.9 به 87.5 افزایش یابد.

با توجه به اقتصاد آلمان، تفسیر بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به نظارت دارد. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. راهنمایی پیش رو در مورد تورم، اقتصاد و نرخ بهره نیاز به بررسی دارد.

PMI های بخش خصوصی ایالات متحده 

روز جمعه، PMI های بخش خصوصی ایالات متحده نیز سطوح قیمت را جابجا خواهند کرد. بخش خدمات ایالات متحده علاقه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد و بیش از 70 درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد.

افزایش غیرمنتظره PMI خدمات می تواند انتظاات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را کاهش دهد. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی را در نظر بگیرند. کاهش فشار قیمت و افزایش فعالیت بخش خدمات به دارایی های پرریسک تر خواهد بود. فشارهای ملایم‌تر قیمت، نیاز به یک مسیر نرخ‌ها را کاهش می‌دهد. افزایش فعالیت در بخش خدمات، امید به فرود نرم را پشتیبانی می کند.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI خدمات ایالات متحده از 50.6 به 50.4 در ماه نوامبر کاهش یابد.

پیش بینی کوتاه مدت

 

شاخص دکس.png
نمودار چهار ساعته شاخص دکس

 

 

روندهای کوتاه مدت احتمالاً به اعداد PMI بخش خصوصی ایالات متحده بستگی دارد. افزایش غیرمنتظره در فعالیت بخش خدمات، اما فشارهای ملایم تر قیمت، تقاضای خریداران بیشتر خواهد کرد. با این حال، ترس از رکود اقتصادی منطقه یورو همچنان یک باد مخالف برای DAX است.

تحلیل تکنیکال

شاخص DAX بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه باقی ماند و EMA ها سیگنال های افزایشی قیمت را ارسال کردند.

شکست DAX بالاتر از سطح مقاومت 16004 از حرکت به سمت خط روند حمایت می کند.

اقتصاد آلمان و بخش خدمات ایالات متحده نقاط کانونی روز جمعه هستند.

با این حال، افت به زیر دسته 15900 سطح حمایت 15694 را در معرض دید قرار می دهد.

نمایش شاخص قدرت نسبی در نمودار روزانه 73.35 است که قیمت دکس را را در قلمروی بیش از حد خرید نشان می دهد. فشار فروش ممکن است در 16000 تشدید شود.

 

نمودار روزانه شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

در نموردار چهار ساعته DAX بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه باقی ماند و سیگنال های قیمتی صعودی را تایید کرد.

شکست DAX بالاتر از سطح مقاومت 16004 باعث می شود گاوها در خط روند حرکت کنند.

با این حال، سقوط به زیر دسته 15900 سطح حمایت 15694 را در معرض دید قرار می دهد.

شاخص قدرت نسبی در نمودار چهار ساعته 76.45 را نشان میدهد که قیمت را در منطقه ای که بیش از حد خرید شده است نشان می دهد. فشار فروش ممکن است در 16000 تشدید شود.

 

نمودار چهار ساعته شاخص دکس.png
نمودار چهار ساعته شاخص دکس

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید