Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس پیش ازز انتشار داده های تورم ناحیه یورو برای بازگشایی مثبت آماده می شود.

شاخص دکس پیش ازز انتشار داده های تورم ناحیه یورو برای بازگشایی مثبت آماده می شود.

روز شلوغی برای DAX در پیش است. شاخص های اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده بازار را بهحرکت در خواهند آورد. با این حال، تورم منطقه یورو احتمالاً بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

ارقام ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی از منطقه یورو بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشت و بانک ها نیز تحت فشار در مورد مشکلات جدید بانک First Republic (FRC) قرار گرفتند.

در روز جمعه، شاخص کامپوزیت NASDAQ 0.69٪ افزایش یافت و Dow Jones و S&P 500 به ترتیب 0.80٪ و 0.83٪ رشد کردند.

سرمایه گذاران اعداد ضعیف تولید ناخالص داخلی را کنار می گذارند

روز جمعه، ارقام تولید ناخالص داخلی و تورم کشورهای عضو و اعداد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو بر DAX تأثیر گذاشت.

اقتصاد آلمان در سه ماهه اول 0.1 درصد کاهش یافت، در حالی که اقتصاد فرانسه 0.2 درصد رشد کرد. اقتصاددانان رشد را به ترتیب 0.3 و 0.2 درصد پیش بینی کردند.

در پاسخ به ارقام ملایم‌تر آلمان، اقتصاد منطقه یورو در سه‌ماهه اول ۰.۱ درصد در مقابل پیش‌بینی ۰.۲ درصد رشد کرد.

با کاهش نرخ تورم سالانه آلمان از 7.4 درصد به 7.2 درصد، ارقام تورم حمایت چندانی نداشتند.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده نیز سیگنال های نزولی را ارائه کردند. شاخص قیمت Core PCE در ماه مارس 4.6 درصد در مقابل 4.7 درصد در فوریه افزایش یافت، در حالی که هزینه های شخصی متوقف شد. در حالی که ارقام مخارج شخصی به ترس از رکود دامن می زد، ارقام تورم افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو برای چهارشنبه را تقویت کرد.

در حالی که آمار نزولی بود، درآمد شرکت ها یک جلسه صعودی را نشان داد.

گروه مرسدس بنز علیرغم کاهش درآمدهای سال به سال، پیش بینی ها را شکست داد. چشم انداز صعودی برای فروش خودرو و ون از بخش گسترده تر خودرو حمایت کرد.

با این حال، روز دوشنبه، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده به شرط‌بندی فدرال‌رزرو هاوکیش تر دامن زد.

در ماه آوریل، PMI تولید ISM از 46.3 به 47.1 افزایش یافت. نکات کلیدی از نظرسنجی ISM شامل افزایش شدید در مولفه های فرعی اشتغال و قیمت بود. شاخص اشتغال تولیدی ISM از 46.9 به 50.2 جهش کرد و شاخص قیمت ها از 49.2 به 53.2 رسید.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره در ماه می از ۸۳.۹ درصد به ۹۳.۲ درصد در ۲۴ ساعت افزایش یافته است. به طور قابل توجهی، شانس افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ژوئن از ۲۳.۹ درصد به ۲۷.۷ درصد افزایش یافت.

محرک بازار

جمعه ای صعودی برای بخش خودرو بود. کانتیننتال با رشد 2.22 درصدی پیشتاز بود و پورشه و فولکس واگن به ترتیب 1.18 درصد و 1.38 درصد رشد داشتند. گروه مرسدس بنز و BMW به ترتیب 0.74% و 0.79% افزایش روز را به پایان رساندند.

با این حال، این یک جلسه مختلط برای بانک ها بود. Commerzbank 3.96٪ کاهش یافت، در حالی که Deutsche Bank 1.52٪ رشد کرد زیرا سرمایه گذاران بیشتر به درآمدهای روز پنجشنبه واکنش نشان دادند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

شاخص های اقتصادی چین و ایالات متحده لحن سنتیمنت را تعیین خواهند کرد. شاخص PMI تولیدی NBS از 51.9 به 49.2 سقوط کرد و PMI غیر تولیدی از 58.2 به 56.4 کاهش یافت. انقباض در بخش تولید قابل توجه بود و بهبودی پس از کووید به پایان رسید.

با نگاهی به نشست اروپا، روز شلوغی در تقویم اقتصادی منطقه یورو در پیش است.

خرده فروشی آلمان قبل از تولید اعداد PMI برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو متمرکز خواهد بود.

با این حال، ارقام تورم منطقه یورو احتمالاً تأثیر بیشتری خواهند داشت، زیرا اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه اصلی در 5.7 درصد ثابت بماند. تورم اصلی ثابت می تواند بانک مرکزی اروپا را مجبور به افزایش نیم درصدی نرخ بهره در روز پنجشنبه کند.

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر تورم، صحبت‌های اعضای بانک مرکزی اروپا نوسانات را به حرکت در می‌آورد. آندریا انریا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارد.

اخبار مربوط به تصاحب دارایی های بانک فرست ریپابلیک (FRC) توسط جی پی مورگان چیس (JPM) باید از بخش بانکداری حمایت کند، اگرچه نگرانی ها در مورد بانک های ایالات متحده همچنان ادامه خواهد داشت.

با نگاهی به جلسه ایالات متحده، JOLTs Job Openings و سفارشات کارخانه ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه بازار کار یکی از ملاحظات کلیدی فدرال رزرو است، انتظار می رود که فرصت های شغلی JOLTs مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

در حالی که اعداد ضعیف می‌توانند انتظارات افزایش نرخ بهره را در ماه جون کاهش دهند، وخامت شرایط بازار کار باعث تحریک رکود می‌شود.

به غیر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت های ایالات متحده نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده عبارتند از Pfizer Inc. (PFE)، Starbucks Corp. (SBUX) و Ford Motor Co (F).

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید