Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس برای ششمین جلسه متوالی در روز دوشنبه در قلمرو قرمز باقی ماند. امروز هیچ آماری در منطقه یورو وجود ندارد.

شاخص دکس برای ششمین جلسه متوالی در روز دوشنبه در قلمرو قرمز باقی ماند. امروز هیچ آماری در منطقه یورو وجود ندارد.

این یک شروع نزولی هفته برای DAX بود که 0.11 درصد سقوط کرد. پس از افت 0.99 درصدی در روز جمعه، DAX روز را در 15813 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX روند نزولی خود را به شش جلسه افزایش داد.

احساسات نزولی از بازارهای سهام آسیایی به جلسه اروپا سرایت کرد. رکود اقتصادی در بحبوحه صحبت های تهاجمی بانک مرکزی همچنان بازارهای مالی جهانی را فرا گرفته است.

فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، و BoE نشانه کمی از توقف در نرخ های بهره زا نشان می دهند، زیرا تورم بر رشد اقتصادی غلبه کرده است.

با این حال، بازارها اخبار آخر هفته درباره شورش در روسیه را که می‌تواند بر عرضه نفت و گاز تأثیر بگذارد، را کنار گذاشت.

شاخص های اقتصادی آلمان به روند نزولی کمک کردند، در حالی که تفسیر بانک مرکزی اروپا هیچ غافلگیرکننده ای برای جابجایی سطوح قیمت ارائه نکرد.در ادامه روز، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تغییر روحیه بازار وجود نداشت.

شاخصDAX به شاخص های NASDAQ، S&P 500 و Dow در قلمرو قرمز پیوست. در روز دوشنبه، NASDAQ 1.16% سقوط کرد و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.45% و 0.04% زیان داشتند.

 

وال استریت.png

 

اسلایدهای احساسات تجاری آلمان

شروع نسبتا شلوغ هفته در تقویم اقتصادی اروپا بود. شاخص احساسات تجاری Ifo آلمان در اوایل جلسه مورد توجه قرار گرفت.

در ماه ژوئن، شاخص احساسات تجاری Ifo آلمان از 91.5 به 88.5 در مقابل 90.7 پیش بینی شده کاهش یافت. به طور قابل توجهی، شاخص انتظارات از 88.3 به 83.6 سقوط کرد و شاخص ارزیابی جاری از 94.8 به 93.7 کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش کمتری را به ترتیب به 88.0 و 93.5 پیش بینی کردند.

سایرمحرک های بازار

این یک جلسه دوشنبه مختلط برای بخش خودرو بود. Continental AG و BMW به ترتیب 0.75% و 0.57% سود داشتند.

پورشه و فولکس واگن نیز به ترتیب 0.26% و 0.31% افزایش یافتند. با این حال، گروه مرسدس بنز این روند را کاهش داد و 0.07 درصد سقوط کرد.

برای بانک ها هم جلسه مختلط بود. Commerzbank 0.29% سقوط کرد در حالی که Deutsche Bank 0.14% رشد کرد.

با این حال، زیمنس انرژی AG با افت 2.08 درصدی در میان بدترین عملکردها قرار گرفت و Rheinmetall AG با کاهش 4.18 درصدی به پایین ترین سطح DAX رسید. کاهش رتبه انرژی زیمنس و کاهش قیمت هدف همچنان ادامه دارد زیرا سرمایه گذاران بیشتر به اخبار مربوط به مشکلات کیفیت در بخش توربین های بادی واکنش نشان دادند. این گروه روز پنجشنبه چشم انداز سود سال 2023 خود را کنار گذاشت.

رویدادهای پیش رو

این یک جلسه سه شنبه آرام برای شاخص سهام دکس است. امروز هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان شاخص های اقتصادی احتمالاً بازارها را در حالت تدافعی پیش از نشست ایالات متحده قرار خواهد داد.

کالاهای بادوام اصلی ایالات متحده و شماره های CB Consumer Confidence سطوح قیمت را جابه جا می کنند. کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده CB به زیر 100 احتمالاً سفارشات کالاهای بادوام اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

با این حال، سرمایه گذاران باید به نظارت بانک مرکزی ادامه دهند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، فرانک الدرسون، و فابیو پانتا اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارند. احساسات نسبت به نرخ بهره ماه جولای میتواند تاثیر گذار باشد.

در تایم فریم روزانه قیمت در کانال رنج قرار دارد و تشکیل الگوی کندل استیک دوجی در کف محدوده معاملات میتواند فروشندگان را محتاط کند. از طرفی سطح 15988 مقاومت بالقوه ایی است که می تواند رشد های قیمت را محدود نماید.

 

دکس.png

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید