Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تولید صنعتی آلمان و قیمت‌های تولیدکننده منطقه یورو در تمرکز معامله گران دکس

تولید صنعتی آلمان و قیمت‌های تولیدکننده منطقه یورو در تمرکز معامله گران دکس

در حالی که شاخص‌های اقتصادی بر احساس ریسک تأثیر می‌گذارند، سخنرانی‌های اعضا بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو و درآمد شرکت‌ها در روز سه‌شنبه در کانون توجه قرار دارند.

در روز دوشنبه، سفارشات کارخانه آلمان در ماه سپتامبر 0.2 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پس از افزایش 3.9 درصدی در ماه آگست، کاهش 1.0 درصدی را پیش بینی کردند. ارقام بهتر از حد انتظار نتوانستند با اثرات PMI خدمات منطقه یورو مقابله کنند.

در ماه اکتبر، PMI خدمات آلمان از 50.3 به 48.2 سقوط کرد و PMI خدمات منطقه یورو از 48.7 به 47.8 کاهش یافت. بخش خدمات بیش از 70 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهد. اعداد ضعیف PMI همچنان نشان دهنده رکود اقتصادی منطقه یورو بود.

احتیاط سرمایه گذاران قبل از سخنرانی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در این هفته مشهود بود. تمرکز از انتظارات و درآمدهای سیاست پولی به چشم انداز اقتصاد کلان تغییر کرد. چشم انداز اقتصادی تیره و تار برای اقتصاد آلمان و منطقه یورو می تواند اشتها را برای دارایی های پرریسک تر آزمایش کند.

سخنرانی‌های اعضا بانک مرکزی همچنین می‌تواند انتظارات بازار را برای پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو زیر سوال ببرد. برای بانک مرکزی اروپا، قیمت‌های تولیدکننده و ارقام خرده‌فروشی تورم را در کانون توجه قرار می‌دهند.

روز دوشنبه، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه گذاران وجود نداشت. فقدان آمارهای اقتصادی و گزارش های درآمد شرکت ها تأثیری خنثی بر بازارهای سهام ایالات متحده داشت.

 

 

محرک های روز سه شنبه

روز سه‌شنبه، Vonovia با کاهش 5.43 درصدی، سود روز جمعه را کاهش داد و زیمنس انرژی AG به میزان 1.68 درصد کاهش یافت. هیچ به روز رسانی بیشتری در مورد قرارداد تضمینی برای افزایش تقاضا برای زیمنس انرژی AG وجود نداشت و سرمایه گذاران را به سمت سودهای اخیر سوق داد.

بخش خودرو یک جلسه مختلط داشت. گروه کانتیننتال و مرسدس بنز 0.64 درصد و 0.57 درصد سقوط کردند. پورشه و ب ام و زیان 0.11 و 0.13 درصدی را تجربه کردند. فولکس واگن روز خود را با افزایش 0.02 درصدی به پایان رساند. با این حال، دایملر تراک هلدینگ قبل از انتشار درآمد در روز سه شنبه 0.77 درصد کاهش یافت.

تولید صنعتی آلمان و قیمت های تولید کننده منطقه یورو در تمرکز

روز سه‌شنبه، تولید صنعتی آلمان و قیمت‌های تولیدکننده منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت. کاهش بیش از حد انتظار در تولید صنعتی با PMI تولیدی اکتبر مطابقت دارد. تقاضای ضعیف همچنان مشکل سازندگان است. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تولید صنعتی پس از کاهش 0.2 درصدی در ماه اوت، 0.1 درصد در سپتامبر کاهش یابد.

قیمت های تولید کننده منطقه یورو نیز نیاز به بررسی دارد. کاهش قابل توجه بیشتر در قیمت های تولید کننده سال به سال نشان دهنده تضعیف محیط تقاضا است. با این حال، روند نزولی در قیمت‌های تولیدکننده ممکن است فشار بر بانک مرکزی اروپا را کاهش دهد تا نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. تولیدکنندگان هزینه ها را به مصرف کنندگان منتقل می کنند و بر تورم قیمت مصرف کننده تأثیر می گذارند.

با توجه به اقتصاد آلمان و قیمت‌های تولیدکننده منطقه یورو، تفسیر اظهارات اعضا بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به نظارت دارد. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گویندوس، الیزابت مک کال، و آندریا انریا در تقویم برای سخنرانی حضور دارند.

با این حال، درآمد شرکت ها بر سهام بخش خودرو تأثیر می گذارد. هولدینگ کامیون دایملر نتایج سود خود را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.

سخنرانی های اعضای FOMC ممکن است خریداران سهام را بترساند

در اواخر جلسه اروپا، سخنرانی‌های اعضای FOMC می‌تواند انتظارات را برای پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آزمایش کند. اعضای رأی دهنده FOMC مایکل بار و کریستوفر والر قبل از زنگ پایان کار سهام اروپا سخنرانی خواهند کرد. اظهارنظرهای ناروا در مورد اقتصاد ایالات متحده، تورم و نرخ بهره ممکن است بر احساسات ریسک بازار تأثیر بگذارد.

بازارهای آتی به بازگشایی نزولی جلسه سه شنبه اشاره می کنند. DAX و Nasdaq mini به ترتیب 18 و 25 واحد کاهش یافتند.

 

شاخص سهام دکس.png

 

پیش بینی کوتاه مدت

روندهای کوتاه مدت به تورم و سخنان بانک مرکزی بستگی دارد. تورم چسبنده و صحبت های هاوکیش می تواند DAX را مجبور به عقب نشینی کند. پس‌زمینه اقتصاد کلان نیز برای سهام‌های زیر مجموعه در فهرست DAX یک باد مخالف باقی می‌ماند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید