Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس برای حرکات نزولی اصلاحی آماده می شود.

شاخص دکس برای حرکات نزولی اصلاحی آماده می شود.
شاخص دکس برای حرکات نزولی اصلاحی آماده می شود.
شاخص دکس برای حرکات نزولی اصلاحی آماده می شود.

امروز صبح، سهام فیوچرز DAX نزولی شد، محرک آن  احساسات نزولی نسبت به اقتصاد چین بوده است.
دیروز یک جلسه سه شنبه صعودی برای DAX بود که 0.35 درصد افزایش یافت. DAX با معکوس کردن 0.23 درصد کاهش از روز دوشنبه، روز را در 16126 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX برای سومین بار در چهار جلسه، روز را در 16100 به پایان رساند.

 

دکس.png
نمودار چهار ساعته سهام دکس

 

 

هیچ شاخص اقتصادی از چین یا منطقه یورو برای تأثیرگذاری در جلسه سه شنبه وجود نداشت. فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث شد که تمایل سرمایه‌گذاران به سمت سیاست‌های پولی فدرال رزرو و درآمد شرکت‌ها حمایت شود.

در جلسه ایالات متحده، ارقام خرده فروشی ایالات متحده از تئوری فرود نرم حمایت می کرد و درآمد شرکت های ایالات متحده نیز پشتیبانی می کرد.

بازارهای سهام ایالات متحده به آمار و نتایج سود پاسخ دادند. شاخص NASDAQ Composite 0.76% افزایش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 1.06% و 0.71% افزایش یافتند.

 

سها وال استریت.png
نمودار یکساعته سهام نزدک، اس اند پی، داوجونز

 

شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و درآمد شرکت‌ها حمایت ارائه می‌کنند

سه شنبه روز آرامی در تقویم اقتصادی اروپا بود، بدون هیچ شاخص اقتصادی برای ارائه جهت.

فقدان شاخص‌های اقتصادی از ناحیه یورو باعث شد که شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و درآمد شرکت‌ها مورد توجه فعالان بازار قرار گیرند.

آخرین اعداد سیگنال های متفاوتی ارسال کردند. خرده فروشی ایالات متحده در ژوئن 0.2٪ در مقابل 0.5٪ در ماه مه افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند فروش خرده فروشی 0.5 درصد افزایش یابد. اعداد تولید صنعتی نیز ناامید کننده بودند و در ژوئن 0.5 درصد در مقابل 0.5 درصد کاهش در ماه مه کاهش یافتند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تولید متوقف شود.

علیرغم اینکه ارقام خرده‌فروشی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود،   اما  با وجود افزایش مصرف علی‌رغم محیط تورم و نرخ بهره، از تئوری فرود نرم حمایت کرد، .

در حالی که احساسات نسبت به چشم انداز اقتصادی ایالات متحده محرک اصلی باقی می ماند زیرا سرمایه گذاران شرط های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر را بررسی می کنند، درآمد شرکت ها و راهنمایی های آینده نیز نیاز به بررسی دارند.

بانک آمریکا (BAC) با وجود کاهش شدید سود، پیش‌بینی‌های درآمدی را در مورد نرخ‌های وام بالاتر، با مورگان استنلی (MS) نیز پیشی گرفت.

سایر محرک های بازار

این یک جلسه مختلط برای بخش خودرو بود. Continental AG 2.51% افزایش یافت و پورشه و فولکس واگن به ترتیب 0.64% و 0.54% رشد کردند. ب ام و همچنین با افزایش 0.28 درصدی، حمایت پیدا کرد در حالی که گروه مرسدس بنز 0.07 درصد کاهش یافت.

با این حال، این یک جلسه صعودی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب 0.13% و 0.62% سود داشتند.

رویدادهای پیش رو

روز نسبتاً شلوغی برای DAX در پیش است. اعداد نهایی تورم منطقه یورو برای ماه ژوئن، امروز بعدازظهر مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و اعضای هیئت اجرایی همچنان متعهد به مهار تورم هستند. با این حال، راهنمایی های رو به جلو به وابستگی به داده ها پس از تعطیلات تابستانی تغییر کرده است.

در حالی که اعداد ثابت تورم در ماه ژوئیه باید انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را افزایش دهد، اعضای بانک مرکزی اروپا از متعهد شدن به حرکت های فراتر از جولای خودداری کرده اند. با این حال، بازنگری‌های رو به بالا باعث می‌شود که قدرت‌های بانک مرکزی اروپا برای ارائه رهنمودهای رو به جلو قاطعانه‌تر، انجام شود.

بر اساس آمارهای اولیه، نرخ تورم منطقه یورو در ماه ژوئن از 6.1 درصد به 5.5 درصد کاهش یافته است. با این حال، تورم اصلی، نقطه کانونی بانک مرکزی اروپا، از 5.3 درصد به 5.4 درصد افزایش یافت. صحبت های هاوکیش اعضا بانک مکرزی اروپا بیشتر بر DAX تاثیر می گذارد.

در اوایل این هفته، اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، یواخیم ناگل و بوستیان واسله درباره تورم ثابت صحبت کردند، اما نسبت به حرکت سپتامبر متعهد نشدند.

 

ادامه روند صعودی در مجوزها و شروع به کار نشان دهنده خوش بینی در میان سازندگان خانه و تقاضای قوی خریداران خانه خواهد بود. با وجود اعداد ناامیدکننده فروش خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده، اعداد مثبت از نظریه فرود نرم حمایت می کنند. بخش مسکن آزمونی برای اقتصاد ایالات متحده است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید