Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات شاخص دکس با تمرکز بر ECB و داده CPI ایالات متحده تنظیم شده است.

حرکات شاخص دکس با تمرکز بر ECB و داده CPI ایالات متحده تنظیم شده است.

روز نسبتاً آرامی برای DAX است و هیچ آمار اروپایی برای جابجایی سطوح قیمت وجود ندارد. با این حال، گزارش هزینه مصرف کننده CPI ایالات متحده بر چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر خواهد گذاشت.

دیروز یک جلسه سه شنبه صعودی برای DAX بود که 0.75 درصد افزایش یافت. پس از افزایش 0.45 درصدی در روز دوشنبه، DAX روز را در 15790 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX برای پنجمین جلسه متوالی زیر سطح 16000 باقی ماند.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

 

اخبار محرک‌های بیشتر پکن از دارایی‌های پرریسک‌تر در جلسه آسیایی حمایت کرد، به طوری که DAX از یک جلسه صعودی برای شاخص هانگ سنگ و ASX 200 بهره‌مند شد. پکن برای حمایت از این بخش، سیاست‌های مرتبط با املاک و مستغلات را تا سال 2024 تمدید کرد. آخرین حرکات چین امیدها را برای محرک های مهم تر برای حمایت از اقتصاد گسترده تر افزایش داد.

با این حال، شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو ناامید کننده ظاهر شدند و احساسات اقتصادی نسبت به اقتصادهای آلمان و منطقه یورو در ماه جولای کاهش یافت.

هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای بررسی در جلسه دیروز وجود نداشت و باعث شد که سخنرانی های اعضا فدرال رزرو برای بازار از روز دوشنبه طنین انداز شود.

شاخص  NASDAQ Composite در روز سه‌شنبه با افزایش 0.55 درصدی همراه شد و داو جونز و اس اند پی 500 به ترتیب 0.93 درصد و 0.67 درصد افزایش یافتند.

 

وال استریت.png
نمودار یکساعته سهام داجونز، نزدک و S&P

 

ارقام احساسات اقتصادی آلمان روند صعودی را محدود می کنند

 ارقام ZEW Economic Sentiment برای آلمان و منطقه یورو مورد توجه قرار گرفت، در حالی که اعداد نهایی تورم آلمان تاثیری نداشت.

اعداد شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان برای ماه ژوئیه ناامید شدند، با کاهش این شاخص از -8.5 به -14.7. اقتصاددانان کاهش تا 10.5- را پیش بینی کردند. گزارش شده است که تحلیلگران این کاهش را به افزایش نرخ بهره و تقاضای ضعیف خارج از کشور که بر شرایط تجاری تاثیر می گذارد نسبت می دهند.

اوضاع برای منطقه یورو بهتر نبود، با کاهش شاخص احساسات اقتصادی ZEW منطقه یورو از -10.0 به -12.2. اقتصاددانان کاهش ملایم را به -10.2 پیش بینی می کنند.

اعداد نهایی تورم آلمان بدون تغییر نسبت به قبل باقی ماندند و نرخ تورم سالانه آلمان از 6.1 درصد به 6.4 درصد در ژوئن افزایش یافت.

هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای جلب توجه در جلسه دیروز وجود نداشت.

سایر محرک های بازار

همچنین دیروز یک جلسه سه شنبه مختلط برای بخش خودرو بود. BMW 0.93 درصد سقوط کرد تا روند را کاهش دهد. با این حال، پورشه و Continental AG به ترتیب 1.03% و 1.54% سود داشتند. گروه مرسدس بنز و فولکس واگن نیز به ترتیب 0.65 و 0.57 درصد افزایش یافتند.

ارقام فروش سه ماهه دوم سود و درآمد مرسدس بنز و دایملر کامیون باعث افزایش تقاضا برای سهام خودرو شد.

این یک جلسه صعودی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank روز را به ترتیب 3.67% و 0.54% بالاتر از درآمد بانک های ایالات متحده در اواخر این هفته به پایان رساندند. سرمایه گذاران انتظار دارند که نرخ بهره بالاتر باعث افزایش درآمد بانکی شود.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی اروپا، این روز آرام‌تر است. اعداد نهایی تورم از اسپانیا نباید بر DAX تأثیر بگذارد، زیرا اعداد بعید است بر چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تأثیر بگذارند.

با این حال، اظهار نظر اعض بانک مرکزی اروپا بعداً در روز مورد توجه قرار خواهد گرفت. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. با توجه به اینکه بازارها انتظار افزایش نرخ بهره در ماه جولای را دارند، اظهارات و ارجاعات اعضا بانک مرکزی اروپا به نشست سیاست پولی سپتامبر تأثیرگذار خواهد بود.

در حالی که لین اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت، لین ممکن است محرک بالقوه ایی را در تقویم اقتصادی ایالات متحده بازی کند.

این یک روز بزرگ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش CPI ایالات متحده امروز بعدازظهر مورد توجه قرار خواهد گرفت. تورم ثابت بهانتظارات برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر دامن می زند. پیش از انتشار گزارش تورم امروز ایالات متحده، اظهارات کمتر هاوکیش فدرال رزرو حمایت را از DAX ارائه کرد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه آمریکا از 4.0 درصد به 3.1 درصد کاهش یابد.

با این حال، فراتر از گزارش CPI، سرمایه گذاران باید به نظارت سخنرانی های اعضا فدرال رزرو ادامه دهند. اعضای FOMC نیل کشکاری و رافائل بوستیک پس از گزارش CPI صحبت می کنند.

تحلیل پرایس اکشن

از منظر رفتار قیمتی حرکات صعودی محتمل تر است. قیمت برای نزول میبایست به زیر سطح 15780شکست داشته باشد. در این صورت حمایت بعدی  15706 خواهد بود. اظهارات تکراری مقامات ECB و داده ضعیف هزینه مصرف کننده ایالات متحده از رند صعودی حمایت خواهد کرد. انتظارات از داده ثابت تورم ایالات متحده میتواند قیمت را تا نشست معاملاتی امریکای شمالی تا سطح 15918 بسط دهد.

 

دکس پرایس اکشن.png
نمودار چهار ساعته دکس

 

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید