Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس آلمان در انتظار شروع نزولی به دلیل مشکلات بخش بانکی

شاخص دکس آلمان در انتظار شروع نزولی به دلیل مشکلات بخش بانکی
شاخص دکس آلمان در انتظار شروع نزولی به دلیل مشکلات بخش بانکی
شاخص دکس آلمان در انتظار شروع نزولی به دلیل مشکلات بخش بانکی

روز نسبتا شلوغی برای بازار سهام است. در حالی که شاخص‌های اقتصادی آلمان و درآمدهای منطقه یورو تأثیرگذار خواهند بود، بخش بانکی در کانون توجه باقی خواهد ماند.
این یک جلسه سه شنبه متلاطم برای DAX بود که 0.05% افزایش یافت و روز را در 15872 به پایان رساند.

 

شاخص دکس المان.png

 

تقویم اقتصادی اروپا در سمت روشنی قرار داشت و سرمایه گذاران را به تمرکز بر درآمدهای اروپایی قبل از شروع نشست معاملاتی نیویورک وادار کرد. UBS کاهش 52 درصدی سود خالص را گزارش کرد که بر سهام بانک ها تأثیر گذاشت. با این حال، نتایج درآمدی بهتر از حد انتظار از دایملر کامیون نتوانست از سهام خودرو حمایت کند.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده به ترس های رکود دامن زد، در حالی که درآمد شرکت ها نتایج متفاوتی را به همراه داشت. با این حال، مشکلات بخش بانکی ایالات متحده بر دارایی های پرریسک تر تأثیر گذاشته است.

در روز سه‌شنبه، شاخص کامپوزیت NASDAQ 1.98 درصد کاهش یافت و Dow Jones و S&P 500 به ترتیب 1.02 درصد و 1.58 درصد کاهش یافتند.

 

شاخص های وال استریت.png

 

شاخص های اقتصادی ایالات متحده

هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو وجود نداشت که تأثیر بگذارد. فقدان آمار، DAX را در اختیار داده های مربوط به اعتماد مصرف کننده و بخش مسکن ایالات متحده قرار داد.

شاخص اعتماد مصرف کننده CB در ماه آوریل از 104.2 به 101.3 در مقابل پیش بینی 104.0 سقوط کرد. در ماه آوریل، شاخص انتظارات از 74.0 به 68.1 کاهش یافت، در حالی که شاخص وضعیت فعلی از 148.9 به 151.1 رسید.

به طور قابل توجهی، شاخص انتظارات زیر 80 باقی ماند که نشان دهنده رکود در سال است.

شرکت United Parcel Service Inc (UPS) در واکنش به نتایج درآمد و چشم‌انداز تیره و تار 9.99 درصد سقوط کرد و بر روحیه نزولی افزود.

اخبار کاهش سپرده‌ها در First Republic Bank (FRC) نگرانی‌ها از بحران بانکی را برانگیخت، در حالی که درآمدهای مایکروسافت (MSFT) و Alphabet Inc (GOOGL) نتایج بهتر از انتظار را داشتند.

تأثیر اعتماد مصرف‌کننده، خدمات حمل و نقل یونایتد (UPS) و بانک فرست ریپابلیک (FRC) بر احساسات نسبت به سیاست‌های پولی فدرال رزرو مشهود بود.

طبق گزارش CME FedWatchTool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره در ماه می از 90 درصد به81 درصد در روز سه شنبه کاهش یافت. به طور قابل توجهی، شانس افزایش ماه جون از 24.7 درصد به 9.2 درصد کاهش یافته است. این موضوع موجب ریکاوری در قیمت های سهام شده است.

 

انتظارات از افزایش نرخ های بره فدرال رزرو.png

 

در اوایل روز، سخنرانی های اعضا بانک مرکزی اروپا توجه را جلب کرد و آگاهی را نسبت به نگرانی های بانک مرکزی اروپا در رابطه با سیاست های پولی و بخش بانکی افزایش داد.

روز سه‌شنبه، آندریا انریا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا گفت:

 

 

بانک مرکزی اروپا در حال جمع‌آوری داده‌های وام‌دهندگان بزرگ منطقه یورو است تا تصویر واضح‌تری از زیان‌های محقق نشده ناشی از مانورهای سیاست تهاجمی برای مبارزه با تورم به دست آورد.

 

انریا در این مورد اظافه کرد:

 

بنابراین، اطلاعاتی که در حال حاضر جمع‌آوری می‌کنیم به ما امکان می‌دهد تصویر بهتر و دقیق‌تری از ریسک نرخ بهره در دفتر بانکی داشته باشیم... که ما را قادر می‌سازد تا برخی تحلیل‌های حساسیت را نیز انجام دهیم.

 

محرک بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. کانتیننتال و پورشه به ترتیب زیان 1.44 و 1.65 درصدی را تجربه کردند و فولکس واگن 1.03 درصد کاهش یافت.

گروه مرسدس بنز با کاهش 0.19 درصدی مواجه شد، در حالی که BMW روند را کاهش داد و 0.28 درصد افزایش یافت.

با این حال، این یک جلسه نزولی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 2.87% و 3.83% کاهش روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو  DAX

در تقویم اقتصادی منطقه یورو روز نسبتاً آرامی در پیش است. ارقام احساسات مصرف کننده آلمان امروز صبح در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در شرایطی که تورم بانک مرکزی با مشکل مواجه شده است، هزینه های کم مصرف مصرف کننده بر چشم انداز رشد اقتصادی منطقه یورو تاثیر می گذارد. با این حال، افزایش اعتماد مصرف کننده می تواند پشتیبانی زودهنگام را به همراه داشته باشد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخصسنتیمنت مصرف کننده آلمان GfK از -29.5 به -27.9 در ماه می افزایش یابد. در حالی که اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار بر DAX تأثیر می‌گذارند، بعید است که تصمیمات بعدی برای نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را تعیین کنند و تورم اصلی نقطه کانونی باشد.

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر تورم و بانک‌های مرکزی، صحبت‌های اعضای بانک مرکزی اروپا نوسانات را تغییر می‌دهد. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، آندریا انریا، لوئیس دی گویندوس و آنلی تومینن امروز در تقویم حضور دارند.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید