Your browser does not support JavaScript!
نماشا

برای شاخص DAX داده های PMI منطقه یورو و بخش خصوصی ایالات متحده و درآمد شرکتی در کانون توجه است

برای شاخص DAX داده های PMI منطقه یورو و بخش خصوصی ایالات متحده و درآمد شرکتی در کانون توجه است

شاخص PMIهای منطقه یورو و خدمات ایالات متحده بر سنتیمنت بازار تأثیر خواهند گذاشت. با این حال، درآمد شرکت نیز نیاز به بررسی دارد. مایکروسافت و آلفابت نتایج را ارائه می دهند.

شاخص‌های اقتصادی روز دوشنبه به همراه نرخ بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده که احساسات ریسک بازار را دیکته می‌کند، عقب‌نشینی کردند.

اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو بهتر از حد انتظار تاثیری برحرکت شاخص DAX نداشت. سرمایه گذاران همچنین اعداد ضعیف تر از حد انتظار شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو را کنار گذاشتند.

با این حال، کاهش شدید نرخ بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده باعث حمایت دیرهنگام DAX و بازارهای سهام  وال استریت شد. DAX از پایین ترین سطح 14630 دلاری در روز دوشنبه بهبود یافت و بازارهای سهام ایالات متحده نیز زیان هایی را متحمل شدند.

 

دکس آلمان.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

روز دوشنبه، شاخص Nasdaq Composite 0.27% افزایش یافت، در حالی که S&P 500 و Dow شاهد زیان 0.17% و 0.58% بودند.

حرکت های دوشنبه بازار

Sartorius AG به میزان 2.42 درصد کاهش داشته است. Sartorius AG پس از بازنگری در پیش‌بینی‌های کل سال خود، با فشار شدید فروش مواجه است. بخش خودرو نیز به مبارزه ادامه داد.

پورشه و فولکس واگن با افت 1.84 و 0.87 درصدی جلسه را به پایان رساندند. گروه مرسدس بنز و بی ام و به ترتیب 0.50 و 0.27 درصد سقوط کردند. سرمایه گذاران به کاهش چشم انداز حاشیه سود فولکس واگن واکنش نشان دادند.

تمرکز سه شنبه: PMI های بخش خصوصی منطقه یورو

وضعیت اعتماد مصرف کننده GfK آلمان و PMI های اولیه بخش خصوصی اکتبر، در روز سه شنبه مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت.

اعتماد مصرف کننده در آلمان از -26.70 در اکتبر 2023 به -28.10- امتیاز در نوامبر کاهش یافت. 

 

germany-consumer-confidence.png

 

با این حال، ارقام PMI خدمات برای آلمان و منطقه یورو به احتمال زیاد بر اشتهای خریداران برای سهام  DAX تأثیر خواهد گذاشت. یک انقباض در بخش خدمات آلمان و یک انقباض بیشتر در بخش خدمات منطقه یورو ممکن است ریسک را افزایش دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که PMI خدمات آلمان از 50.3 به 50.0 و منطقه یورو در 48.7 ثابت بماند.

در ادامه نشست معاملاتی امروز، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی حضور دارد. بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را در مورد نرخ بهره روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد و DAX را در معرض لرزش های قبل از روز پنجشنبه قرار خواهد داد.

فراتر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها و مناقشه خاورمیانه نیاز به بررسی دارند. در حالی که به نظر می رسد بازارها به مهار درگیری خاورمیانه امیدوار هستند، تشدید تنش می تواند ترس از یک درگیری منطقه ای را تقویت کند.

PMI خدمات ایالات متحده در کانون توجه است

شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده در اواخر جلسه اروپا مورد توجه قرار خواهند گرفت. اعداد اولیه PMI بخش خصوصی برای ماه اکتبر باعث جلب توجه سرمایه گذاران می شود. افزایش غیرمنتظره در فعالیت بخش خدمات می تواند به انتظارات در افزایش نرخ بهره در دسامبر دامن بزند و دارایی های پرخطر را تحت فشار قرار دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که شاخص PMI خدمات جهانی S&P ایالات متحده از 50.1 به 49.8 در ماه اکتبر کاهش یابد.

یک مسیر هاوکیش تر نرخ بهره فدرال رزرو بر هزینه های استقراض و حاشیه سود شرکت ها تأثیر می گذارد.

در حالی که تقویم اقتصادی جهت قیمت را مشخص می کند، درآمد شرکت های ایالات متحده نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. نام های بزرگ عبارتند از: کوکاکولا (KO)، جنرال الکتریک (GE)، جنرال موتورز (GM)، مایکروسافت (MSFT)، آلفابت (GOOGL) و ویزا (V).

پیش بینی کوتاه مدت

PMIهای بخش خصوصی منطقه یورو در آغاز سه ماهه چهارم به سرمایه گذاران دیدی چشمگیر از اقتصاد منطقه یورو می دهد. در حالی که اعداد خوش‌بینانه ترس از رکود طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد، ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی و درگیری خاورمیانه همچنان با باد مخالف (محرک های نزولی) باقی می‌ماند زیرا سرمایه‌گذاران آخرین درآمدهای شرکت را بررسی خواهند نمود.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید