Your browser does not support JavaScript!
نماشا

برای شاخص دکس، شاخص DAX: تأثیر چین، نگرانی‌های خاورمیانه و درآمدهای شرکتی در کانون توجه قرار گرفته است

برای شاخص دکس، شاخص DAX: تأثیر چین، نگرانی‌های خاورمیانه و درآمدهای شرکتی در کانون توجه قرار گرفته است

تورم منطقه یورو و اظهارات لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، به‌روزرسانی‌ها از خاورمیانه و درآمد شرکت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

ارقام سنتیمنت ZEW اقتصادی آلمان و منطقه یورو روز سه شنبه بازارها را شگفت زده کرد. احساسات نسبت به اقتصاد آلمان و منطقه یورو در ماه اکتبر به طور قابل توجهی بهبود یافت. شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان از 11.4- به 1.1- افزایش یافت.

آخرین ارقام حاکی از تغییر احتمالی در اقبال اقتصادی آلمان و منطقه یورو است. با این حال، درآمد شرکت ها امیدها برای مهار درگیری خاورمیانه و اعداد احساسات را تحت الشعاع قرار داد.

 

germany-zew-economic-sentiment-index.png

 

در اواخر روز، ارقام فروش خرده‌فروشی ایالات متحده داغ‌تر از حد انتظار، DAX را پیش از بهبودی، به قلمرو منفی کشاند. ارقام سپتامبر شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داد و بر دارایی های پرریسک تر تأثیر گذاشت. درآمدهای  ایالات متحده از بازگشت دیرهنگام حمایت کرد و گلدمن ساکس (GS) و بانک آمریکا (BAC) پیش بینی ها را شکست دادند.

سهام ایالات متحده یک جلسه سه شنبه مختلط داشت. داو 0.04% افزایش یافت در حالی که S&P 500 به میزان 0.01% و NASDAQ Composite Index به میزان 0.25% سقوط کردند.

روز سه شنبه

سهام بانکی جلسه سه شنبه را در محدوده منفی به پایان رساندند. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب 0.71٪ و 0.59٪ ضرر داشتند. 

Sartorius AG همچنان با نگرانی سرمایه گذاران مواجه شد و 2.37 درصد سقوط کرد. در روز جمعه، Sartorius AG 13.28% سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران به تجدید نظر نزولی در پیش بینی کل سال آن واکنش نشان دادند.

با این حال، گروه ایرباس 3.55 درصد رشد کرد زیرا سرمایه گذاران به رتبه بندی خرید جدید پاسخ دادند. روز سه‌شنبه، Jefferies سهام را از Hold به Buy ارتقا داد.

روز چهارشنبه: چین و خاورمیانه در کانون توجه

شاخص های اقتصادی چین نشان دهنده افزایش فعالیت های اقتصادی در سه ماهه سوم است. شاخص های اقتصادی بهتر از حد انتظار نشان می دهد که اقدامات محرک از سوی پکن موثر است.

با این حال، آشفتگی بازار در مورد مناقشه خاورمیانه و تمایل به اهداف نرخ بهره فدرال رزرو، اشتهای خریدار را برای سهام های فهرست شده در DAX آزمایش خواهد کرد. به‌روزرسانی‌های خاورمیانه بر ریسک‌پذیری بازار تأثیر می‌گذارد. بایدن رئیس جمهور آمریکا در منطقه حضور دارد.

ارقام نهایی تورم منطقه یورو نیاز به بررسی دارد. بازنگری رو به بالا در ارقام اولیه تورم ممکن است DAX را بر روی انتظارات سیاست های پولی هاوکیش ECB تحت فشار قرار دهد.

با توجه به تورم، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در تقویم بانک مرکزی اروپا برای سخنرانی حضور دارد. واکنش هاوکیش به ارقام تورم می تواند سرمایه گذاران سهام را به وحشت بیندازد.

به دور از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها سطوح قیمت را تغییر می دهد.

بخش مسکن ایالات متحده و فدرال رزرو در تمرکز

در نشست معاملاتی امریکای شمالی، بعید است که داده های بخش مسکن بر DAX تأثیر بگذارد. با این حال، اظهار نظر  اعضا فدرال رزرو باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. اظهار نظر هاوکیش پس از گزارش خرده فروشی ایالات متحده می تواند بر اشتهای خریدار برای دارایی های پرریسک تأثیر بگذارد.

درآمد شرکت نیز نیاز به بررسی دارد. مورگان استنلی (MS)، تسلا (TSLA) و نتفلیکس (NFLX) از جمله نام‌های بزرگی هستند که نتایج درآمد خود را در روز چهارشنبه منتشر کردند.

بازارهای آتی به یک جلسه چهارشنبه ترکیبی اشاره می کنند. DAX  افزایش یافت، در حالی که NASDAQ mini  کاهش یافت.

پیش بینی کوتاه مدت

روندهای کوتاه مدت به به روز رسانی اخبار در مورد مناقشه خاورمیانه، تفسیر بانک مرکزی و درآمد شرکت ها بستگی دارد. تشدید درگیری در خاورمیانه ممکن است درآمدهای خوش‌بینانه را تحت الشعاع قرار دهد و بر تمایل به دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر بگذارد.

 

شاخص دکس.png
نمودار چهار ساعته شاخص دکس

 

برای اطلاع از جهت حرکت امروز شاخص دکس میتوانید اشتراک تهیه بفرمایید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید