Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و تورم پیش از نشست معاملاتی نیویورک برای شاخص دکس تاثیر گذار خواهد بود.

تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و تورم  پیش از  نشست معاملاتی نیویورک برای شاخص دکس تاثیر گذار خواهد بود.
تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و تورم  پیش از  نشست معاملاتی نیویورک برای شاخص دکس تاثیر گذار خواهد بود.

در حالی که شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو بر شاخصDAX تأثیر خواهند گذاشت، رشد دستمزد ایالات متحده و اعتماد مصرف‌کننده احتمالاً تأثیر بیشتری بر دارایی‌های پرریسک‌تر خواهد داشت.

ارقام تولید ناخالص داخلی و تورم آلمان ترکیب مطلوبی را برای DAX در روز دوشنبه ارائه کردند. ارقام تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار برای سه ماهه سوم، حمایت اولیه را برای سهام های فهرست شده در DAX ارائه کرد.

اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم در مقابل پیش‌بینی 0.3 درصد انقباض، 0.1 درصد کاهش یافت. ارقام پایین تر از حد انتظار تورم آلمان از تمایل به سهام های فهرست شده در DAX حمایت می کند. در ماه اکتبر، نرخ تورم سالانه آلمان از 4.5 درصد به 3.8 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم را 4.0 درصد پیش بینی کردند.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده تمایل به دارایی های پرریسک تر را آزمایش کردند. با این حال، کاهش ترس از درگیری منطقه‌ای خاورمیانه و عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری از بازگشت مجدد بازارهای سهام ایالات متحده حمایت کرد. نفت خام WTI و برنت به ترتیب 3.78 و 2.84 درصد به دلیل مهار درگیری خاورمیانه سقوط کردند. مهار تأثیر تضاد بر عرضه را محدود می کند.

در روز دوشنبه، شاخص داو 1.58 درصد افزایش یافت. شاخص Nasdaq Composite و S&P 500 با افزایش 1.16% و 1.20% به پایان رسیدند.

 

نزول شاخص های وال استریت.png
نمودار خطی یکساعته شاخص های سهام وال استریت

 

 

محرک روز دوشنبه بازار

زیمنس انرژی AG با حمایت دولت آلمان 12.66 درصد افزایش یافت. سهام بانک‌ها نیز با اعداد تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار رشد کردند. دویچه بانک و کامرزبانک به ترتیب 0.02 درصد و 0.95 درصد رشد کردند.

با این حال، Infineon Tech و Sartorius AG با افت 6.35% و 5.43% نسبت به DAX افت کردند.

بخش خودرو نیز با مشکل مواجه شد. گروه مرسدس بنز پس از نتایج ناامیدکننده درآمد، ضرر بیشتری را تجربه کرد. گروه مرسدس بنز و BMW به ترتیب 1.12 درصد و 0.88 درصد کاهش یافتند. پورشه و دایملر تراک هلدینگ با 0.73 درصد و 0.40 درصد زیان دیدند که فولکس واگن 0.15 درصد کاهش یافت.

تولید ناخالص داخلی منطقه یورو و تورم در کانون توجه

در روز سه‌شنبه، خرده‌فروشی آلمان باید قبل از زنگ افتتاح اروپا مورد بررسی قرار گیرد. کاهش غیرمنتظره خرده‌فروشی ممکن است شرط‌ها را برای رکود طولانی‌مدت آلمان افزایش دهد.

با این حال، اقتصاد منطقه یورو نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. ارقام تولید ناخالص داخلی برای ارقام تورم سه ماهه سوم و اکتبر باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد.

پس از ارقام بازار پسند آلمان در روز دوشنبه، روندهای مشابه میل به سهام های فهرست شده در DAX را تقویت می کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم 0.1 درصد در مقابل انقباض 0.4 درصد در سه ماهه دوم رشد کند.

با این حال، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه اصلی منطقه یورو از 4.5 درصد به 4.2 درصد کاهش یابد. تورم ملایم تر و اعداد تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار، دارایی های پرریسک تر را پشتیبانی می کند.

به دور از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند. BASF یکی از نام‌های بزرگی است که نتایج درآمد خود را منتشر می‌کند.

در اوایل روز، اعداد PMI از چین می‌توانند لحن را تعیین کنند. PMI تولیدی NBS از 50.2 به 49.5 سقوط کرد و PMI غیر تولیدی از 51.7 به 50.6 کاهش یافت.

 

 

تمرکز بر اعتماد مصرف کننده و هزینه های اشتغال ایالات متحده

روز سه شنبه، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. کاهش قابل توجه اعتماد مصرف کننده به انتظارات در مورد کاهش مصرف دامن می زند و خطر فرود سخت را افزایش می دهد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص اعتماد مصرف‌کننده CB از 103 به 100 کاهش یابد. کاهش به زیر 100 بر اشتها برای دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر می‌گذارد.

هزینه های اشتغال برای سه ماهه سوم نیز باید در نظر گرفته شود. افزایش غیرمنتظره در هزینه‌های اشتغال می‌تواند به تورم ناشی از تقاضا دامن بزند و از مسیر متعصب‌تر نرخ بهره فدرال رزرو حمایت کند. یک مسیر تندروانه تر نرخ بهره فدرال رزرو بر دارایی های پرریسک تر تأثیر می گذارد.

سایر آمارها شامل ارقام قیمت مسکن و PMI شیکاگو است که احتمالاً دومین آمار کلیدی را بازی خواهد کرد.

فراتر از تقویم اقتصادی، تقویم درآمد ایالات متحده نیز صفحه را تغییر می دهد. Pfizer Inc و Caterpillar Inc از جمله نام‌های بزرگی هستند که درآمد خود را در روز سه‌شنبه منتشر کردند.

بازارهای آتی به شروع متفاوت جلسه سه شنبه اشاره می کنند. DAX 23 واحد افزایش داشت در حالی که Nasdaq mini 52 واحد سقوط کرد.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

 

پیش بینی کوتاه مدت

ارقام تولید ناخالص داخلی و تورم منطقه یورو برای DAX قبل از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره بسیار مهم خواهد بود. ارقام تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار و ارقام ملایم‌تر تورم می‌تواند باعث تسکین بازار شود. با این حال، هر گونه شکاف در اقتصاد ایالات متحده می تواند اشتها را برای سهام های زیر مجموعه در DAX آزمایش کند. و شاخص دکس را تحت فشار نگه دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید