Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات دکس آلمان تحت تاثیر تولیدات منظقه یورو، اشتغال ایالات متحده و درآمد زایی شرکت هاخواهد بود.

حرکات دکس آلمان تحت تاثیر تولیدات منظقه یورو، اشتغال ایالات  متحده و درآمد زایی شرکت هاخواهد بود.

بیکاری آلمان و PMI تولید در کانون توجه است. سهام های زیر مجموعه در DAX منتظر آمارهای اقتصادی و حرکت های بعدی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو هستند.

اعداد بازار کار ایالات متحده در روز چهارشنبه مورد توجه قرار گرفتند. گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار ADP، انتظارت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر را کاهش داد. PMI استخدامی ISM Manufacturing نیز نشانه بازار کار نرمتر است. علیرغم افزایش غیرمنتظره، سرمایه گذاران ارقام JOLTs Job Openings در ماه سپتامبر را نادیده گرفتند.

شاخص های اقتصادی اخیر ایالات متحده حاکی از رشد ملایم تر دستمزدها و کاهش مصرف است. این برای دلارامریکا منفی بود.

انتظارت بازار بر روی ثابت ماندن نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو پس از بسته شدن سهام اروپا، به افزایش سود کمک کرد. یک مسیر کمتر هاوکیش نرخ بهره فدرال رزرو و ارقام تورم اخیر منطقه یورو زمینه مطلوب تری را برای دارایی های پرریسک تر ارائه می دهد.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس 

 

سایر محرک های روز چهارشنبه

BASF برخی از سودهای روز سه شنبه را رها کرد و 2.87 درصد کاهش یافت و زیمنس انرژی 1.39 درصد کاهش یافت. سرمایه گذاران به تهدید مشتریان مبنی بر لغو سفارش ها در صورت عدم دریافت ضمانت های دولتی توسط زیمنس انرژی واکنش نشان دادند.

با این حال، سهام بانک‌ها و خودروها در روز چهارشنبه جزو پیشتازان بودند.

گروه مرسدس بنز با افزایش 1.46 درصدی به روند شکست های خود پایان داد. ب ام و پورشه 1.56 درصد و 0.85 درصد رشد کردند. با این حال، فولکس واگن 0.04 درصد کاهش یافت.

دویچه بانک و کامرزبانک جلسه چهارشنبه را به ترتیب 1.58 و 1.12 درصد افزایش دادند.

تمرکز بازار بروی بیکاری آلمان و تولید منطقه یورو 

روز پنجشنبه اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار خواهد گرفت. بیکاری آلمان و اعداد نهایی PMI تولید برای ماه اکتبر نیاز به بررسی دارند. افزایش بیش از حد انتظار در بیکاری و نرخ بالاتر بیکاری می تواند بر سهام متمرکز بر مصرف کننده تأثیر بگذارد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بیکاری آلمان از 5.7 درصد به 5.8 درصد افزایش یابد که ناشی از افزایش 15 هزار نفری بیکاری است.

تجدیدنظر در PMIهای اولیه تولید آلمان و منطقه یورو نیز بر تمایل خریدار برای سهام های فهرست شده در DAX تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس نظرسنجی اولیه، PMI تولید آلمان از 39.6 به 40.7 افزایش یافت. در مقابل، PMI تولیدی منطقه یورو از 43.4 به 43.0 کاهش یافت.

در حالی که آمار تاثیر خواهد گذاشت، سرمایه گذاران نیز به تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی پاسخ خواهند داد.  کنفرانس مطبوعاتی کمتر هاوکیش فدرال رزرو در شب گذشته باید حمایت اولیه را ارائه دهد.

فراتر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت ها یک نقطه کانونی باقی خواهد ماند. زالاندو در میان نام‌های بزرگی است که درآمد خود را در روز پنجشنبه منتشر می‌کند. زالاندو جلسه چهارشنبه را 1.23 درصد افزایش داد.

 

 

بازار کار ایالات متحده در کانون توجه

روز پنجشنبه، بازار کار ایالات متحده و شاخص های پیشرو برای تورم، علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه به نیاز به شرایط نرم‌تر بازار کار اشاره کرد. اعداد داغتر از حد انتظار در بازار کار می تواند انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر را افزایش دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که مدعیان اولیه بیکاری در هفته منتهی به 28 اکتبر در 210 هزار نفر ثابت بماند.

هزینه های نیروی کار واحد و ارقام بهره وری غیرکشاورزی برای سه ماهه سوم می تواند تأثیر بیشتری بر شرط بندی های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو داشته باشد. هزینه های نیروی کار بیش از حد انتظار می تواند نشان دهنده افزایش فشارهای تورمی باشد. شرکت ها افزایش هزینه های نیروی کار را به مصرف کنندگان منتقل می کنند.

فراتر از تقویم اقتصادی، تقویم درآمد ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارد. Apple Inc (AAPL)، Eli Lilly and Company (LLY)، ConocoPhillips (COP) و Starbucks Corp (SBUX) از جمله نام‌های بزرگی هستند که نتایج درآمد خود را منتشر کردند.

بازارهای آتی به شروع متفاوت جلسه چهارشنبه اشاره می کنند. DAX 126 امتیاز کسب کرد و Nasdaq mini 39 واحد افزایش یافت.

پیش بینی کوتاه مدت

یک فدرال رزرو کمتر هاوکیش و چشم انداز  بانک مرکزی اروپا از  حرکت صعودی حمایت می کند. با این حال، بازار کار ایالات متحده باید نرم شود و بانک مرکزی اروپا باید تأثیر ارقام تورم اخیر را برای حمایت از تغییر روند نزولی تأیید کند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید