Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با توجه به مشکلات چین انتظار بازگشایی نزولی برای شاخص دکس وجود دارد

 با توجه به مشکلات چین انتظار بازگشایی نزولی برای شاخص دکس وجود دارد

پس از نزول روز جمعه، دکس احتمالا امروز با فشار فروش بیشتری مواجه خواهد شد. مشکلات اقتصادی چین وتورم عمده فروشی آلمان بر این حرکات تأثیر خواهد گذاشت.

روز جمعه پایان نزولی برای یک هفته نزولی برای شاخص DAX بود. در روز جمعه، DAX  به میزان 1.03درصد سقوط کرد و هفته را با 0.75 درصد کاهش به 15832 پایان داد.

 

دکس.png
نمودار یکساعته شاخص دکس 

 

 

سرمایه گذاران شاخص های اقتصادی منطقه یورو را کنار گذاشتند و تورم ایالات متحده نقطه کانونی در هفته قبل بود. اعداد بالاتر از حد انتظار شاخص هزینه تولیدکننده ایالات متحده به ترس فدرال رزرو دامن زد و DAX را در محدوده منفی قرار داد.

مشکلات اقتصادی چین بر سنتیمنت منفی بازار افزود، به طوری که اعداد تجارت و تورم،  تصویری بد از اقتصاد چین ترسیم کردند. مشکل در بخش املاک و مستغلات نیز مشکل ساز بود.

گزارش هزینه تولید کننده ایالات متحده فشار بروی بازارهای سهام می آورد.


علیرغم تجدید نظر در ارقام اولیه، سرمایه گذاران اعداد نهایی تورم فرانسه را کنار گذاشتند. هزینه مصرف کننده در ماه جولای 0.1% در مقابل 0.2% در ژوئن افزایش یافت. گزارش اولیه نشان داد که هزینه مصرف کننده در ماه جولای ثابت است.

با این حال، اعداد شاخص هزینه تولیدکننده ایالات متحده برای ماه ژوئیه، شرایط را تغییر داد. پس از اعداد ثابت تورم اصلی ایالات متحده در روز پنجشنبه، هزینه های تولیدکننده در ژوئیه بیش از حد انتظار افزایش یافت و انتظارات از فدرال‌رزرو هاوکیش تر را افزایش داد.

دلار با حرکتی اولیه صعودی به این خبر واکنش نشان داد.

 

دلار امریکا.png
نمودار 15 دقیقه ای شاخص دلار امریکا

 

سایر محرک های بازار

همچنین جمعه جلسه نزولی برای بخش خودرو بود. Continental AG  به میزان 3.21%کاهش یافت و گروه مرسدس بنز و BMW به ترتیب 1.87% و 1.73% ضرر داشتند.

پورشه و فولکس واگن به ترتیب با 0.78 و 0.65 درصد کاهش روز را به پایان رساندند.

و همینطور  یک جلسه مختلط برای بانک ها بود. Commerzbank  به میزان 2.23%رشد کرد در حالی که Deutsche Bank 0.71% سقوط کرد.

Continental AG بدترین عملکرد را داشت.

رویدادهای پیش رو برای دکس

امروز یک شروع آرام برای نشست اروپا است، بدون هیچ شاخص اقتصادی  برای جابجایی سطوح قیمت.

با این حال، ارقام تورم عمده فروشی آلمان مورد توجه قرار خواهد گرفت. کاهش شدیدتر قیمت‌های عمده‌فروشی نشان‌دهنده تقاضای ضعیف‌تر است که یک سناریوی نزولی برای DAX است. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های عمده‌فروشی در ماه جولای 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مقابل 2.9 درصد کاهش در ژوئن کاهش یابد.

هیچ شاخص اقتصادی در ایالات متحده وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند، و این باعث می شود که احساسات نسبت به چشم انداز اقتصادی آلمان و چین و سیاست پولی فدرال رزرو تحت تأثیر قرار گیرد.

در حالی که هیچ شاخص اقتصادی برای در نظر گرفتن وجود ندارد.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید