Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص DAX برای بازگشایی صعودی تنظیم شده است

شاخص DAX برای بازگشایی صعودی تنظیم شده است

روز نسبتا شلوغی برای DAX است. اعداد شاخص قیمت تولیدکننده آلمانی قبل از شهادت پاول رئیس فدرال رزرو در کاپیتول هیل تأثیر می گذارد.

DAX شروع نزولی را این هفته داشت و 0.96% سقوط کرد. با این وجود نسبت به روز جمعه  0.42 درصد افزایش داشت، DAX روز را در 16201 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX برای دومین بار در شش جلسه قرمز رنگ مشاهده کرد.

نشانه هایی از رکود اقتصادی روز دوشنبه دوباره ظاهر شد و در هفته‌های اخیر شاخص‌های اقتصادی آلمان و چین به رنگ قرمز درآمدند. پکن از ارائه یک بسته محرک بسیار مورد نیاز برای تقویت اقتصاد چین خودداری کرد، که بر روحیه نزولی افزود.

 

دکس آلمان.png
نمودار روزانه دکس آلمان

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، علیرغم کاهش انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر، نتوانست حمایتی را ارائه کند. در حالی که اذعان داشت که بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ بهره را در ماه جون افزایش خواهد داد، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا گفت که هنوز خیلی زود است که در مورد حرکت سپتامبر که وابسته به داده باشد صحبت کنیم.

سایر محرک های بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. گروه فولکس واگن و مرسدس بنز به ترتیب با زیان 0.81 درصد و 0.74 درصد روز را به پایان رساندند. BMW و Continental AG به ترتیب 0.63% و 0.58% سقوط کردند در حالی که Porsche 0.45% رشد کرد.

این یک جلسه نزولی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب 0.15% و 1.09% زیان دیدند.

رویداهایی پیش رو برای DAX

این جلسه سه شنبه شلوغ تری است. اعداد شاخص قیمت تولیدکننده آلمان نشان از کاهش فشارهای تورمی بودند. در حالی که اعداد تورم ملایم‌تر از بانک مرکزی اروپای کمتر هاوکیش حمایت می‌کند، کاهش شاخص قیمت تولیدکننده نیز نشانه‌ای از تقاضای ضعیف است و شعله‌های رکود را شعله‌ور می‌کند.

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را در طول روز دنبال کنند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، آندریا انریا، الیزابت مک کال، و لوئیس دی گویندوس امروز در تقویم حضور دارند.

اوایل امروز، PBoC برای حمایت از اقتصاد بیمار، نرخ‌های اولیه وام را کاهش داد. بانک مرکزی چین LPR یک ساله را از 3.65 درصد به 3.55 درصد و 5 ساله را از 4.3 درصد به 4.2 درصد کاهش داد.

با این حال، ناامیدی سرمایه‌گذاران از آخرین محرک‌ها بر دارایی‌های پرریسک‌تر پیش از بازگشایی اروپا تأثیر گذاشت.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید