Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص DAX برای بازگشایی نزولی که سرمایه گذاران بر مذاکرات سقف بدهی تمرکز می کنند آماده است.

شاخص DAX برای بازگشایی نزولی که سرمایه گذاران بر مذاکرات سقف بدهی تمرکز می کنند آماده است.

ارقام احساسات تجاری آلمان و گفتگوهای بانک مرکزی اروپا جهت اولیه DAX را فراهم می کند. با این حال، مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده همچنان نقطه کانونی است.

سه شنبه نزولی برای DAX بود. DAX  به میزان 0.44 درصد سقوط کرد. پس از افت 0.32 درصدی در روز دوشنبه، DAX روز را در 16153 به پایان رساند. علیرغم جلسه نزولی، DAX برای چهارمین جلسه متوالی روی دسته 16000 باقی ماند.

 

دکس.png

 

اعداد ناامیدکننده PMI بخش خصوصی برای منطقه یورو بر احساسات سرمایه گذاران در اوایل جلسه اروپا تأثیر گذاشت.

با این حال، سرمایه گذاران اعداد PMI بخش خدمات ایالات متحده را که بهتر از حد انتظار بود کنار گذاشتند، با شکست در دستیابی به توافق سقف بدهی ایالات متحده که دارایی های پرریسک تر را به قلمرو منفی فرستاد.

با نزدیک شدن به مهلت افزایش سقف بدهی، تهدید نکول ایالات متحده بر دارایی های پرریسک تر سنگینی خواهد کرد. این امید وجود دارد که دو طرف اختلافات خود را کنار بگذارند تا  به توافق برسند. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که بدون پیشرفت به سوی توافق، بازگشتی حاصل شود.

در روز سه‌شنبه، شاخص NASDAQ Composite و S&P 500 به ترتیب 1.26% و 1.12% زیان کردند و داو 0.69% سقوط کرد.

بخش خصوصی منطقه یورو با سرعت بالا برخورد می کند
PMI اولیه بخش خصوصی منطقه یورو برای ماه می در روز سه شنبه ناامیدکننده بود. PMI تولیدی فرانسه از 45.6 به 46.1 رسید، در حالی که PMI خدمات از 54.6 به 52.8 کاهش یافت.

شایان ذکر است، PMI تولید آلمان از 44.5 به 42.9 سقوط کرد، در حالی که PMI خدمات از 56.0 به 57.8 افزایش یافت.

در نتیجه، PMI تولیدی منطقه یورو از 45.8 به 44.6 سقوط کرد و PMI خدمات از 56.2 به 55.9 کاهش یافت. اقتصاددانان PMI را به ترتیب 46.2 و 55.6 پیش بینی کردند.

برای بانک مرکزی اروپا:

رشد دستمزد در بخش خدمات با دومین سرعت در بیش از یک سال شتاب گرفت. رشد شغل در بخش خدمات دومین رشد قوی در سال گذشته بود.
در حالی که فشارهای تورمی کاهش یافت، قیمت های اعمال شده در بخش خدمات شتاب گرفت.
اعداد PMI بخش خصوصی ایالات متحده سیگنال های متفاوتی را ارائه کردند. PMI تولید از 50.2 به 48.5 سقوط کرد، در حالی که PMI خدمات مهم از 53.4 به 54.5 افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که هر دو PMI به 50.0 کاهش یابد.

خدمات بهتر از حد انتظار PMI پشتیبانی مختصری را قبل از عقب نشینی دیرهنگام ارائه کرد زیرا سرمایه گذاران به بن بست سقف بدهی فکر می کردند.

محرک بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. پورشه با رشد 1.68 درصدی پیشتاز بود و BMW و Volkswagen به ترتیب 0.42 درصد و 0.53 درصد رشد کردند. با این حال، گروه مرسدس بنز و کانتیننتال روز را به ترتیب با 0.20 درصد و 0.27 درصد کاهش به پایان رساندند.

همچنین جلسه ای مختلط برای بانک ها بود. Commerzbank 0.46% سقوط کرد در حالی که Deutsche Bank 1.00% رشد کرد.

رویدادهای پیش رو برای DAX

در تقویم اقتصادی اروپا روز نسبتا شلوغی است. اقتصاد آلمان با تمرکز بر شاخص سنتیمنت تجاری Ifo آلمان دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

با توجه به PMI مقدماتی کامپوزیت آلمان برای ماه می، انتظارات تجاری در ماه مه ضعیف شد که با کاهش اعتماد در بخش تولید تحت تاثیر قرار گرفت. ضعیف‌تر بودن شاخص سنتیمنت تجاری Ifo و مؤلفه‌های آن، یک سناریوی نزولی برای DAX خواهد بود.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص جو کسب و کار از 93.6 به 93.0 سقوط کند.

با توجه به اقتصاد آلمان، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی خواهد کرد.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری سرمایه گذاران وجود ندارد، که باعث می شود صحبت های فدرال رزرو، اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده و جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در کانون توجه قرار گیرند.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید