Your browser does not support JavaScript!
نماشا

درآمد شرکت ها و تورم ایالات متحده روندهای DAX را در روز جمعه تعیین می کنند

درآمد شرکت ها و تورم ایالات متحده روندهای DAX را در روز جمعه تعیین می کنند

پس از اعداد بالاتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، تمرکز بر روی اعداد تورم ایالات متحده است. ارقام تورم بالاتر از حد انتظار می تواند به انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کمک کند.

روز پنجشنبه، درآمد شرکت های آلمان،شاخص DAX را به محدوده منفی کشاند. گروه مرسدس بنز درآمدی را منتشر کرد که کمتر از پیش بینی ها بود. تولید خودروهای لوکس رقابت قیمت در فضای خودروهای برقی را به عنوان یک عامل موثر برجسته کرد. اوضاع برای فولکس واگن بهتر از این نبود، زیرا گزارش داد که سود سالانه تا سپتامبر 2023 7 درصد کاهش یافته است.

 

شاخص دکس.png
تنئدار روزانه شاخص دکس

 

 

زیان ناشی از درآمد علیرغم پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا بود. در جریان کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، چشم انداز ضعیف کوتاه مدت رشد اما تقویت اقتصاد در میان مدت را مورد بحث قرار داد.

درآمد شرکت‌های ایالات متحده نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر گذاشت. بخش فناوری پس از درآمد آلفابت (GOOGL) تحت فشار باقی ماند. در حالی که متا پلتفرم‌ها (META) پیش‌بینی‌های درآمد را شکست دادند، چشم‌انداز ضعیف‌تر سهام‌های فناوری را به سمت جنوب کشاند.

با این حال، اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده این ضربه را کاهش داد. در حالی که اقتصاد ایالات متحده سه ماهه سوم درخشانی داشت، انتظارات تورمی ملایم تر و روند نزولی در درآمد قابل تصرف با انتظار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مقابله کرد. نرخ بازده خزانه داری در واکنش به انتظارات بر روی ثابت ماندن نرخ های فدرال رزرو کاهش یافت. با این حال، انتظارات از مسیر نرخ بالاتر و طولانی تر فدرال رزرو دست نخورده باقی ماند.

 

دکس و نرخ بازدهی.png
نمودار یکساعته شاخص دکس و نرخ بازدهی ده ساله ایالات متحده

 

 

در روز پنجشنبه، شاخص نزدک کامپوزیت 1.76 درصد کاهش یافت و S&P 500 و Dow به میزان 1.18 درصد و 0.76 درصد سقوط کردند.

حرکت های روز پنج شنبه بازار

گروه مرسدس بنز 5.77 درصد کاهش یافت و بخش خودرو را در محدوده منفی قرار داد. ب ام و پورشه جلسه را با ضرر 3.01 درصد و 1.13 درصد به پایان رساندند و فولکس واگن 0.82 درصد کاهش یافت. هولدینگ کامیون های کانتیننتال و دایملر 0.80 درصد و 0.27 درصد سقوط کردند.

با این حال، زیمنس سر و صدای زیادی به پا کرد و اخباری به گوش سیمان انرژی زیمنس رسید که به دنبال تضمین دولتی است. زیمنس انرژی AG 35.49% افت کرد و زیمنس AG و زیمنس هلثتینرز 4.54% و 3.60% زیان دیدند.

سود شرکتی در کانون توجه باقی می ماند

در روز جمعه، اعداد سود صنعتی از چین بر احساس ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. کاهش قابل توجه کمتر در سود صنعتی از بهبود احساسات نسبت به اقتصاد چین حمایت می کند. سود صنعتی در سپتامبر 9.0% (YTD) نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت (اوت: -11.7%). اقتصاددانان پیش بینی کردند که سود 9.0 درصد کاهش یابد.

درآمد شرکت نیز نیاز به بررسی دارد. پس از زنگ بسته شدن ایالات متحده، Amazon.com (AMZN) و شرکت اینتل (INTC) پیش بینی سود را شکست دادند.

تقویم درآمد آلمان علاقه سرمایه گذاران را جلب می کند. MTU Aero نتایج را روز جمعه منتشر خواهد کرد.

هیچ شاخص اقتصادی از آلمان وجود ندارد که بر اشتهای ریسک بازار تأثیر بگذارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود که تقویم اقتصادی و درآمد ایالات متحده در اواخر جلسه مورد توجه قرار گیرد.

تورم ایالات متحده در کانون توجه

در روز جمعه، هزینه های شخصی، تورم و درآمد شخصی ایالات متحده باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. تورم بیش از حد انتظار ایالات متحده و افزایش هزینه ها و درآمد می تواند به انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر دامن بزند.

گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نشان دهنده تورم ملایم تر و روند نزولی درآمد قابل تصرف است. اعدادی که با گزارش تولید ناخالص داخلی مقابله می کنند، انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را تحت تاثیر قرار می دهند.

درآمد شرکت های ایالات متحده نیز مستلزم بررسی است. Exxon Mobil Corp (XOM) و Chevron Corp. (CVX) از جمله نام‌های بزرگی هستند که نتایج را در روز جمعه منتشر کردند.

بازارهای آتی به شروع مثبت جلسه جمعه اشاره می کنند. DAX و Nasdaq mini به ترتیب 3 و 98 واحد افزایش یافتند. صبح روز جمعه، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با 0.27 درصد افزایش به 4.860 درصد رسید.

پیش بینی کوتاه مدت

شاخص های اقتصادی ایالات متحده بر احساسات بازار نسبت به سیاست های پولی و DAX در روز جمعه تأثیر می گذارد. ارقام بالاتر از حد انتظار تورم ایالات متحده ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به درآمدهای مثبت داشته باشد و به طور بالقوه منجر به زیان بیشتر برای DAX شود. سطح 14728 به عنوان حمایت روزانه مهم جلوه میکند. 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید