Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 15جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 15جون 2023 رویترز

شاخص‌های اقتصادی چین مورد توجه قرار گرفتند. اعداد تیره و تار تولید صنعتی احتمالاً پکن را نگران خواهد کرد. به دنبال نشست هاوکیش فدرال‌رزرو، بانک مرکزی اروپا امروز می‌تواند شرایط را تغییر دهد. با این حال، شکاف هایی در اقتصاد شکل می گیرد.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی در تقویم اقتصادی آسیا بود. در اوایل روز، اعداد تولید ناخالص داخلی نیوزلند و آمار اشتغال از استرالیا مورد توجه قرار گرفت. با این حال، شاخص‌های اقتصادی چین، و به‌ویژه اعداد تولید صنعتی، در جلسه صبح مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

از زمان پایان سیاست Zero-COVID-19، شاخص‌های اقتصادی چین نتوانسته است تحت تأثیر قرار گیرد، زیرا فعالیت بخش تولیدی با تقاضای ضعیف جهانی مبارزه می‌کند. این هفته، PBoC با کاهش هزینه‌های استقراض(نرخ بهره) حمایت کرد که نشان‌دهنده نگرانی از فعالیت‌های اقتصادی ضعیف است.

با افزایش تولید صنعتی 3.5 درصد سالانه در ماه می در مقابل 3.8 درصد پیش بینی شده بود. در ماه آوریل، تولید صنعتی 4.7 درصد افزایش یافت.

 

 

سایر آمارها نیز برای دارایی های پرریسک نزولی بود. سرمایه گذاری دارایی های ثابت نسبت به سال قبل 4.0 درصد در مقابل 4.7 درصد در آوریل افزایش یافته است. اقتصاددانان رشد 4.4 درصدی را پیش بینی کردند. خرده فروشی در اواسط سه ماهه دوم کاهش یافت و فروش خرده فروشی 12.7 درصد نسبت به سال قبل از 18.4 درصد در آوریل افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند فروش 13.7 درصد افزایش یابد.

اعداد و ارقام بر دارایی های پرریسک تر تأثیر می گذارد. در حالی که PBoC در این هفته از سیاست حمایت کرد، با افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، بازارها انتظار بیشتری خواهند داشت. با این حال، آخرین کاهش در هزینه های وام نشان داد که قصد دارد از اقتصاد حمایت کند، که باید آسیب را محدود کند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این یک جلسه پنجشنبه شلوغ برای یورو است. اعداد نهایی تورم فرانسه در ماه می باعث توجه بیشتر به داده های تجاری برای منطقه یورو خواهد شد. داده‌های تجاری باید تأثیر بیشتری داشته باشد و از بازنگری رو به بالا در اعداد تورم جلوگیری کند.

با این حال، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی بسیار مهم تأثیر بیشتری خواهد داشت. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 صدم درصد افزایش دهد.

افزایش 25 صدم درصد، حرکات یورو را به دست اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا می‌سپارد. پس از نشست هاوکیش فدرال‌رزرو، افزایش لحن هاوکیش بانک مرکزی اروپا باعث متعادل شدن ترازو می‌شود.

با این حال، با ایجاد شکاف در اقتصاد منطقه یورو در پاسخ به مانورهای تهاجمی برای مقابله با تورم، چشم انداز تورم و اقتصاد نیز با اهمیت خواهد بود. روز چهارشنبه، فدرال رزرو پیش بینی های خوش بینانه تری ارائه کرد.

با یک تقویم اقتصادی شلوغ تر و تمرکز بر ECB، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را در طول جلسه نظارت کنند. فابیو پانتا(عضو داویش)، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارد.

اوایل صبح امروز، شاخص های اقتصادی از چین لحن را تعیین کردند. تولید صنعتی در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد در مقابل 3.8 درصد پیش بینی شده افزایش یافت. در ماه آوریل، تولید صنعتی 4.7 درصد افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. فروش خرده فروشی ایالات متحده، مطالبات بیکاری، فیلی فدرال تولید، و اعداد تولیدی امپراتوری ایالت نیویورک مورد توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، ما انتظار داریم که خرده فروشی و ادعای بیکاری تاثیر بیشتری داشته باشد.

به دنبال نشست هاوکیش فدرال رزرو، شاخص‌های مثبت اقتصادی ایالات متحده می‌تواند به شرط‌بندی اولیه برای رسیدن به اوج نرخ بالای 5.6 درصد کمک کند.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید