Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص های سهام اروپایی به دنبال نشست آسیا در سطوح بالاتر بازگشایی می شوند.

 شاخص های سهام اروپایی به دنبال نشست آسیا در سطوح بالاتر بازگشایی می شوند.

امروز، روز شلوغی برای DAX و بازارهای اروپایی است، با تمرکز بر اعداد PMI بخش خصوصی و صحبت های بانک مرکزی. فدرال رزرو ممکن است حرف آخر را بزند.

پنج شنبه  یک جلسه صعودی بود. شاخص CAC و DAX از شروع ناامیدکننده ماه خود بهبود یافتند. CAC به میزان  0.69% افزایش یافت و پیشتاز شد و DAX و FTSE 100 به ترتیب شاهد افزایش 0.15% و 0.37% بودند.

 

سهام اروپا.png

 

عقب نشینی پوند/دلار آمریکا حمایت FTSE 100 را به همراه داشت و داده های اقتصادی از ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو از تقاضا برای دارایی های پرریسک حمایت می کند.
اعداد بالاتر از حد انتظار برای تورم اصلی منطقه یورو نتوانست سرمایه گذاران را نگران کند. تورم در مولفه فصلی، امیدواری سرمایه گذاران را افزایش داد که بانک مرکزی اروپا موضع سیاستی کمتر تهاجمی پس از مارس اتخاذ خواهد کرد. با این حال، صورتجلسات جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا باعث افزایش قیمت CAC و DAX شد و این صورتجلسات تعهد به مهار تورم را آشکار کرد.

در ادامه نشست معاملاتی، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده خوش‌بینی به همرا آوردند، در حالی که صحبت‌های فدرال‌رزرو امیدها را برای سیاست افزایش نرخ بهره آهسته و ثابت فدرال رزرو افزایش داد.

شاخص ترکیبی NASDAQ و S&P 500 به آمار و نظرات Bostic اعضای FOMC پاسخ دادند و به ترتیب 0.73% و 0.76% افزایش یافتند. داو 1.05 درصد رشد کرد.

داده های اقتصادی

نرخ تورم سالانه منطقه یورو از 8.6 درصد به 8.5 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ تورم اصلی از 5.3 درصد به 5.6 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم را به ترتیب 8.2 درصد و 5.3 درصد پیش بینی کردند.

به گزارش یورواستات:

 

پیش‌بینی می‌شود که غذا، الکل و تنباکو بالاترین نرخ سالانه 15.0% در مقابل 14.1% در ژانویه را داشته باشد.
تورم قیمت کالاهای صنعتی غیر انرژی از 6.7 درصد به 6.8 درصد افزایش یافت و خدمات از 4.4 درصد به 4.8 درصد افزایش یافت.
با این حال، تورم قیمت انرژی از 18.9 درصد به 13.7 درصد کاهش یافت.

 

کاهش قیمت انرژی برای بانک مرکزی اروپا قابل توجه است. در آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که افزایش رشد دستمزدها و کاهش تورم قیمت انرژی باید از دست رفتن قدرت خرید و حمایت از مصرف را کاهش دهد. برای حمایت از چشم انداز بانک مرکزی اروپا در مورد مصرف، اعتماد مصرف کننده باید بهبود یابد.

ارقام بیکاری منطقه یورو نتوانست بر یورو/دلار آمریکا تأثیر بگذارد و در 6.7 درصد ثابت ماند.

 

فیبو گروپ.jpg
تبلیغات

نشست معاملاتی نیویورک

تقویم اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه با توجه به بازار کار ایالات متحده مورد توجه بسیاری قرار گرفت. هزینه های نیروی کار در سه ماهه چهارم 3.2 درصد افزایش یافت، از 2.0 درصد در سه ماهه سوم، با کاهش اولیه مطالبات بیکاری از 192 هزار به 190 هزار. آخرین اعداد بازار کار از مسیر تهاجمی تر نرخ بهره فدرال رزرو برای رساندن تورم به هدف حمایت می کند.

با این حال، Bostic، عضو FOMC، ترس فوری از واکنش تهاجمی فدرال رزرو را حذف کرد و از رویکرد سیاست آهسته و ثابت و افزایش نرخ بهره ۲۵ صدم درصد در اواخر این ماه حمایت کرد.

محرک های بازار

برای DAX: برای بخش خودرو روزی متفاوت بود. دایملر 0.40 درصد رشد کرد و فولکس واگن و ب ام و به ترتیب 0.12 درصد و 0.01 درصد رشد کردند. کانتیننتال 0.32 درصد سقوط کرد تا روند را کاهش دهد.

برای بانک ها هم روز مختلطی بود. دویچه بانک 1.26% کاهش یافت در حالی که Commerzbank روز را 0.27% افزایش داد.

برای CAC، این یک روز نزولی دیگر برای بانک ها بود. Soc Gen 0.77٪ کاهش یافت و BNP Paribas و Credit Agricole به ترتیب 0.05٪ و 0.28٪ زیان داشتند. اخبار مربوط به برنامه ریزی بلژیک برای فروش سهام خود در BNP همچنان بر سهام بانک ها فشار می آورد.

با این حال، این یک جلسه صعودی برای بخش خودرو فرانسه بود که Stellantis NV و رنو به ترتیب 0.68٪ و 1.12٪ افزایش یافتند.

ایرفرانس-کی ال ام 1.73 درصد کاهش داشت در حالی که ایرباس اس ای 0.47 درصد رشد کرد.

از FTSE 100، HSBC Holdings PLC  به میزان 3.33درصد سقوط کرد، در حالی که Shell Plc و BP Plc به ترتیب 1.58 درصد و 1.98 درصد افزایش یافتند. Unilever Plc 1.23% رشد کرد و Diageo 1.65% رشد کرد.

در سراسر بخش بانکی، بارکلیز (-1.53٪)، Lloyds (-1.19٪) و استاندارد Chartered (-0.25٪) نیز با مشکل مواجه شدند.

رویدادهای پیش رو

در تقویم اقتصادی اروپا روز شلوغی در پیش است. خدمات نهایی و PMI های ترکیبی برای ماه فوریه مورد توجه قرار خواهند گرفت. بازنگری‌های رو به بالا در PMI خدمات باید از تمایل به دارایی‌های پرریسک‌تر حمایت کند، اگرچه ما انتظار داریم که جزء فرعی، از جمله تورم و سفارش‌های جدید تأثیر بگذارد.

داده های تجاری آلمان نیز قبل از PMI ها نیاز به بررسی دارند.

با این حال، PMI غیر تولیدی ISM ایالات متحده، شاخص قیمت غیر تولیدی ISM، و گفتگوی فدرال رزرو احتمالاً حرف آخر را خواهند زد. افزایش بیشتر فعالیت‌های بخش خدمات و افزایش قیمت‌های غیرتولیدی ممکن است امید به کندی و ثابت بودن فدرال رزرو را از بین ببرد. اعضای FOMC لوگان، بومن و بوستیک امروز سخنرانی خواهند کرد.


برای نگاه به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید