Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات شاخص دکس در دستان فیلیپ لین، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا

حرکات شاخص دکس در دستان فیلیپ لین، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا
حرکات شاخص دکس در دستان فیلیپ لین، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا
حرکات شاخص دکس در دستان فیلیپ لین، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا

این هفته شروع آرام برای شاخص DAX است. فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود که اظهارات اعضا بانک مرکزی، سطوح قیمتی را به حرکت درآورد.

هفته قبل یک پایان صعودی برای شاخص DAX بود که 0.42 درصد افزایش یافت. DAX با معکوس کردن 0.13 درصد کاهش نسبت به پنجشنبه، هفته را با 2.56 درصد افزایش به 16358 پایان داد. به طور قابل توجهی، DAX به بالاترین حد خود یعنی 16427 رسید.

شاخص های اقتصادی منطقه یورو در اوایل جلسه اروپا بر DAX تأثیر گذاشت. رشد دستمزدها و تورم اصلی ثابت از پیش‌بینی تورم و چشم‌انداز سیاست‌های بانک مرکزی اروپا از روز پنجشنبه حمایت کرد.

 

دکس آلمان.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

با این حال، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده حمایت کردند و به سرمایه‌گذاران این امکان را دادند که صحبت‌های هاوکیش فدرال رزرو را کنار بگذارند.

کریستوفر والر عضو FOMC گفت:

 

"تورم حرکت نمی کند، و احتمالاً به تشدید بیشتری نیاز دارد تا بتوانیم آن را کاهش دهیم."

 

والر عضو هاوکیش فدرال رزرو است و اظهارات تهاجمی وی مورد انتظار بوده و از این جهت بازار غافلگیر نشد.

توماس بارکین عضو FOMC (که در سال بعد حق رای برای نرخ های بهره را خواهد داشت) نیز چشم انداز افزایش ماه جولای را مطرح کرد و گفت که از افزایش بیشتر نرخ بهره با توجه به سطوح تورم فعلی حمایت می کند.

با این حال، بازارهای سهام ایالات متحده تسلیم اظهارنظرهای هاوکیش شدند. شاخص کامپوزیت NASDAQ 0.68٪ کاهش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.32٪ و 0.37٪ ضرر کردند.

 

وال استریت.png

احساسات مصرف کننده ایالات متحده پشتیبانی را برای شاخص های سهام ارائه می دهد

در تقویم اقتصادی اروپا روز نسبتاً آرامی بود. اعداد نهایی تورم منطقه یورو در اوایل جلسه اروپا مورد توجه قرار گرفت.

نرخ تورم سالانه اصلی از 5.6 درصد به 5.3 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ تورم از 7.0 درصد به 6.1 درصد کاهش یافت. با این حال، رشد دستمزدها بیش از حد انتظار بود. دستمزدهای منطقه یورو در سه ماهه اول 4.6 درصد در مقابل 5.0 درصد در سه ماهه چهارم رشد داشته است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند دستمزدها 3.3 درصد رشد کند.

در حالی که شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو وزن خوبی داشتند، آمارهای ایالات متحده حمایت دیرهنگام را ارائه کردند.

بر اساس ارقام اولیه، شاخص انتظارات مصرف کننده میشیگان از 55.4 به 61.3 و شاخص احساسات از 59.2 به 63.9 افزایش یافته است. به طور قابل توجهی، شاخص انتظارات تورمی میشیگان از 4.2 درصد به 3.3 درصد کاهش یافت که از چشم انداز سیاست کمتر هاوکیش فدرال رزرو حمایت می کند.

تمایل مصرف کنندگان به سمت کاهش تورم و حل بحران سقف بدهی باعث افزایش شاخص احساسات شد. به دنبال ارقام فروش خرده فروشی بهتر از حد انتظار در ماه می، اعداد احساسات و انتظارات مصرف کننده نشانه چشم انداز مثبتی است و باید ترس از رکود را کاهش دهد.

 

داده های امریکا.png

سایر محرک های بازار

برای بخش خودرو روز مختلطی بود. بی ام و و فولکس واگن به ترتیب با زیان 0.71 درصد و 0.81 درصد روز را به پایان رساندند. پورشه و کانتیننتال AG به ترتیب 0.17% و 0.03% سقوط کردند، در حالی که گروه مرسدس بنز 1.22% رشد کرد.

برای بانک ها هم جلسه مختلط بود. Commerzbank روز را 1.28% افزایش داد در حالی که Deutsche Bank 1.32% سقوط کرد.

رویدادهای پیش رو برای DAX

این یک شروع آرام برای هفته است و هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو یا ایالات متحده برای جلب توجه سرمایه گذاران وجود ندارد.

فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران آخرین اعداد آلمان و منطقه یورو و تمایل به سیاست‌های پولی بانک مرکزی را تحلیل کنند.

فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، ساعت را بعداً امروز جابجا خواهد کرد. نظرات مربوط به چشم انداز اقتصادی و تورم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (4.5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید