Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معاملات آتی شاخص دکس به بازگشایی نزولی اشاره می کند که تمرکز به سمت بانک مرکزی اروپا می رود

معاملات آتی شاخص دکس به بازگشایی نزولی اشاره می کند که تمرکز به سمت بانک مرکزی اروپا می رود

در حالی که ECB نقطه کانونی خواهد بود، درآمد شرکت ها و اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارند. Amazon.com در میان نام‌های بزرگ روز پنجشنبه است.

روز چهارشنبه، ارقام احساسات تجاری آلمان در ماه اکتبر باعث کاهش سطوح قیمتی بازار شد. بهبود احساسات تجاری نسبت به ارزیابی فعلی و چشم انداز اقتصادی از اشتهای خریدار حمایت کرد.

با این حال، نتایج سود شرکتهای کلیدی برای حرکت DAX در قلمرو مثبت افی نبود. دویچه بانک گزارش داد 5.0 میلیارد یورو سود قبل از مالیات، 3 درصد افزایش یافته و چشم انداز سرمایه بهبود یافته است.

در مقابل، شاخص Nasdaq Compositeبه میزان  2.43% کاهش یافت و S&P 500 و Dow شاهد زیان 1.43% و 0.32% بودند. درآمد Alphabet Inc (GOOG) و جهش بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بر احساسات ریسک بازار تأثیر گذاشت.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه دکس

 

حرکت های روز چهارشنبه بازار

دویچه بانک AG با پاسخ سرمایه گذاران به گزارش درآمد، 8.18 درصد افزایش یافت. Commerzbank روز را 0.15% افزایش داد.

پس از اینکه فولکس واگن چشم انداز حاشیه سود خود را کاهش داد، بخش خودرو به مشکل ادامه داد. فولکس واگن و ب ام و 0.98 درصد و 1.22 درصد سقوط کردند و پورشه 0.35 درصد سقوط کرد. گروه مرسدس بنز و کانتیننتال روز خود را با زیان 0.24 درصد و 0.90 درصد به پایان رساندند. دایملر تراک هلدینگ روند را کاهش داد و 0.40 درصد افزایش یافت.

هاوکیش یا داویش: ECB در کانون توجه

در روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر در 4.50 درصد نگه دارد. با جلوگیری از افزایش غیرمنتظره نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا احتمالاً توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

اعداد اخیر PMI بخش خصوصی نشانه های اولیه رکود منطقه یورو را نشان می دهد. یک کنفرانس مطبوعاتی هاوکیش ECB احتمالاً اشتها را برای سهام در بورس اروپا آزمایش خواهد کرد. با این حال، هرگونه برنامه‌ریزی برای پایان دادن به چرخه کاهش نرخ بهره و انتظار یک رکود اقتصادی خفیف می‌تواند تقاضا برای سهام‌های موجود در فهرست DAX را تقویت کند.

در حالی که بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار خواهد گرفت، درآمدهای شرکتی نیز باید در نظر گرفته شود. گروه مرسدس بنز و فولکس واگن از جمله نام های بزرگی هستند که درآمد خود را در روز پنجشنبه منتشر می کنند.

اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می تواند روح بازار را تضعیف کند

روز پنجشنبه، اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم نیاز به بررسی دارند. یک اقتصاد گرمتر از حد انتظار ایالات متحده احتمالاً به انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر دامن می زند. اقتصاددانان رشد اقتصادی ایالات متحده را در سه ماهه سوم 4.3 درصد در مقابل 2.1 درصد در سه ماهه قبل پیش بینی کردند.

انتظارات از فدرال رزرو روی دارایی‌های پرریسک‌تر تاثیر می‌گذارد. با این حال، انتشار تولید ناخالص داخلی با تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا همزمان است و سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند تا تأثیرات هر دو را بر آلمان شرکت‌ها در نظر بگیرند.

سایر آمارهای ایالات متحده شامل ادعاهای بیکاری و سفارش کالاهای بادوام است. بدون افزایش قابل توجه ادعاهای بیکاری و کاهش شدید سفارشات اصلی کالاهای بادوام، اعداد تولید ناخالص داخلی باید نقطه کانونی باشد.

فراتر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت‌های ایالات متحده نیز صفحه را تغییر خواهد داد. شرکت فورد موتور (F)، Amazon.com (AMZN) و شرکت اینتل (INTC) نتایج درآمدی را ارائه خواهند داد.

بازارهای آتی به شروع منفی جلسه پنجشنبه اشاره می کنند. DAX و Nasdaq mini به ترتیب 134 و 153 واحد کاهش یافتند. صبح روز پنجشنبه، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با 0.18 درصد افزایش به 4.966 درصد رسید.

پیش بینی کوتاه مدت

سیاست بانک مرکزی اروپا و داده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بر روی اشتها برای سهام های زیر مجموعه در فهرست DAX در روز پنجشنبه تأثیر خواهد گذاشت. یک تعلیق در افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی اروپا و یک اقتصاد گرمتر از حد انتظار ایالات متحده، تقاضای خریداران را محک خواهد زد. با این حال، سود شرکت ها و بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز نیاز به بررسی دارند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید