Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات شاخص دکس بر اساس سنتیمنت اقتصاد چین و داده خرده فروشی ایالات متحده تنظیم میشود.

حرکات شاخص دکس بر اساس سنتیمنت اقتصاد چین و داده خرده فروشی ایالات متحده تنظیم میشود.

روز آرامی برای شاخص DAX در پیش است و هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای جلب علاقه وجود ندارد. احساسات نسبت به اقتصاد چین همچنان تاثیرگذار خواهد بود.

روز گذشته نشست معاملاتی نزولی برای شاخص دکس بود که 0.23 درصد سقوط کرد. پس از افت 0.22 درصدی در روز جمعه، DAX روز را در 16069 به پایان رساند. علیرغم جلسه نزولی، DAX برای چهارمین جلسه متوالی روز را در 16000 به پایان رساند.

 

دکس.png
نمودار یکساعته شاخص دکس

 

شاخص های اقتصادی چین نتوانست نگرانی سرمایه گذاران را به دلیل افزایش تهدید رکود اقتصادی جهانی آرام کند.

اقتصاد چین در سه ماهه دوم 0.8 درصد و نسبت به سال قبل 6.3 درصد رشد کرد. اقتصاددانان رشد اقتصادی چین را 7.3 درصد نسبت به سال قبل و تنها 0.5 درصد در سه ماهه دوم پیش بینی کردند.

در حالی که رشد اقتصاد در سه ماهه دوم بیش از حد انتظار بود، اما این رقم در سال به سال نقطه کانونی بود زیرا چین شاهد پراکندگی راه‌اندازی مجدد سیاست پس از صفر کووید است.

با ورود فدرال رزرو به دوره خاموشی در 15 ژوئیه، شاخص های اقتصادی ایالات متحده نتوانستند سطوحیمتی را تغییر دهند، بازارها با عدم اطمینان مواجه شدند.

شاخص NASDAQ Composite 0.93% افزایش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.22% و 0.39% افزایش یافتند. امیدواری سرمایه‌گذاران به نتایج بهتر از پیش‌بینی درآمد و چشم‌اندازهای مطلوب، حمایت روز دوشنبه را فراهم کرد.

 

وال استریت.png
نمودار یکساعته شاخص داوجونز، نزدک و اس اند پی

سرمایه گذاران تورم ایتالیا و اعداد تولید ایالات متحده را ارزشگذاری کردند

در تقویم اقتصادی اروپا یک روز آرام بود. اعداد تورم ایتالیا نتوانستند حمایتی را ارائه دهند، با اعداد نهایی مطابق با ارقام اولیه. نرخ تورم سالانه در ژوئن از 7.6 درصد به 6.4 درصد کاهش یافت.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده نیز نتوانست توجه سرمایه گذاران را از آمار چین منحرف کند. شاخص تولید NY Empire State از 6.60 به 1.10 در جولای در مقابل کاهش پیش بینی شده به -4.30 کاهش یافت.

در حالی که فشارهای ورودی و قیمت ورودی کارخانه به کاهش خود ادامه دادند، چشم انداز CAPEX ضعیف باقی ماند که منعکس کننده شرایط بخش تولید است.

سایر محرک های بازار

این یک جلسه مختلط برای بخش خودرو بود. پورشه و فولکس واگن به ترتیب زیان 0.71 و 0.89 درصد را تجربه کردند و Continental AG 0.40 درصد کاهش یافت. گروه BMW و مرسدس بنز به ترتیب با 0.04% و 0.12% افزایش روز را به پایان رساندند.

با این حال، این یک جلسه صعودی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب 0.77% و 2.36% رشد کردند. دویچه بانک بهترین اجرا کننده آن روز بود.

رویدادهای پیش رو

امروز هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو، مشکلات چین را برای به چالش کشیدن احساسات سرمایه‌گذاران قبل از نشست آمریکا مورد توجه خواهد کرد.

با این حال، تفسیر سیاست های بانک مرکزی اروپا نیاز به بررسی دارد. فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارد. 

تحلیل تکنیکال

با نگاهی به EMA ها و نمودار 4 ساعته، EMA ها سیگنال های صعودی ارسال کردند. DAX بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (15956) و 200 روزه (15852) قرار داشت که نشان دهنده حرکت صعودی در کوتاه مدت و بلندمدت است. به طور قابل توجهی، متحرک نمایی 50 روزه از متحرک نمایی 200 روزه دورتر شد و سیگنال های صعودی ارسال کرد و از حرکت در سطح بالای باند مقاومت 16000 تا 16080 حمایت کرد.

حرکت در سطح بالای باند مقاومت 16,000 – 16,080، بالاترین سطح ژوئیه 16,209 را وارد میدان خواهد کرد. با این حال، شاخص های اقتصادی ایالات متحده برای حمایت از یک جلسه صعودی باید DAX-friendly باشد.

سقوط از سطح پایین تر از باند مقاومت 16000 تا 16080 متحرک نمایی 50 روزه (15956) را مورد توجه قرار می دهد.

 

دکس چهار ساعته.png
نمودار چهارساعته دکس آلمان

 

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید