Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معاملات آتی شاخص دکس نشان از بازگشایی سهام در سطوح بالایی جدید دارد.

معاملات آتی شاخص دکس نشان از بازگشایی سهام در سطوح بالایی جدید دارد.
معاملات آتی شاخص دکس نشان از بازگشایی سهام در سطوح بالایی جدید دارد.

حرکت به سمت 16700 به اظهارات اعضا بانک مرکزی و انتظارات سرمایه گذاران در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماهه اول 2024 بستگی دارد.

در تقویم اقتصادی روز سه‌شنبه، PMI خدمات بهتر از حد انتظار برای نوامبر، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر را افزایش داد. آخرین شاخص های PMI بخش خصوصی ترس از رکود اقتصادی طولانی منطقه یورو را کاهش داد.

PMI خدمات منطقه یورو در نوامبر از 48.2 اولیه به 48.7 رسید. به طور قابل توجهی، PMI خدمات آلمان از 48.2 به 49.6 در برابر 48.7 افزایش یافت.

با این حال، اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا تقاضا برای سهام های فهرست شده در DAX را تقویت کرد. بر اساس گزارش ها، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، که قبلا یک شاهین بانک مرکزی اروپا بود، گفت:

 

آخرین عدد تورم افزایش بیشتر نرخ را نسبتاً بعید ساخته است.

 

دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

شاخص های اقتصادی ایالات متحده یک محرک صعودی ارائه کردند

روز سه‌شنبه، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده حمایت دیرهنگامی را ارائه کردند. کاهش بیش از پیش‌بینی‌شده در فرصت‌های شغلی، از انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در سه ماهه اول 2024 حمایت کرد. با این حال، اعداد PMI بخش خدمات بهتر از حد انتظار، ترس از فرود سخت را کاهش داد.

فرصت های شغلی JOLT از 9.35 میلیون به 8.733 میلیون در اکتبر کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش به 9.3 میلیون را پیش بینی کردند.

شاخص PMI غیر تولیدی ISM از 51.8 به 52.7 در نوامبر افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش تا 52.0 را پیش بینی کردند.

در روز سه‌شنبه، شاخص نزدک  0.31 درصد افزایش یافت که با حمایت از کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا حمایت شد. بازدهی 10 ساله خزانه داری در پایان روز سه شنبه با 2.11 درصد کاهش به 4.167 درصد رسید. با این حال، داو و اس اند پی 500 به ترتیب 0.22 درصد و 0.06 درصد کاهش یافتند.

محرک سه‌شنبه‌های بازار

سهام خودرو در میان عملکردهای برتر بودند که با بهبود احساسات نسبت به اقتصاد منطقه یورو و صحبت های سیاست بانک مرکزی اروپا تقویت شد.

هلدینگ کامیون دایملر 3.43 درصد رشد کرد و گروه BMW و مرسدس بنز 1.56 درصد و 1.54 درصد رشد کردند. پورشه و فولکس واگن به ترتیب 1.19% و 0.71% افزایش روز را به پایان رساندند.

سهام بانک ها رشد نسبتاً کمی را تجربه کردند. دویچه بانک و کامرزبانک به ترتیب 0.35 و 0.09 درصد افزایش داشتند.

سفارشات کارخانه آلمان و خرده فروشی منطقه یورو در تمرکز

در روز چهارشنبه، سفارشات کارخانه آلمان و ارقام خرده فروشی منطقه یورو، علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب کرد. کاهش بیش از حد انتظار در سفارشات کارخانه ها از بهبود احساسات نسبت به اقتصاد آلمان حمایت نمی کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که سفارشات کارخانه ها در ماه اکتبر 0.2 درصد افزایش یابد. در ماه سپتامبر، سفارشات کارخانه 0.2 درصد افزایش یافت.

سفارشات کارخانه در آلمان در اکتبر سال 2023 نسبت به ماه قبل 3.70 درصد کاهش یافت. سفارشات کارخانه در آلمان از سال 1952 تا 2023 به طور متوسط 0.34 درصد بوده است که در ژوئن سال 2020 به بالاترین حد خود یعنی 28.60 درصد و در آوریل 2020 به پایین ترین رکورد 27.30- درصد رسیده است.

 

 

germany-factory-orders.png

 

خرده فروشی منطقه یورو نیز می تواند سطوح قیمت را تغییر دهد. افزایش هزینه های مصرف کننده نشان دهنده روند بهبود اعتماد مصرف کننده و حمایت از چشم انداز مصرف مثبت است. مصرف خصوصی بیش از 50 درصد به اقتصاد کمک می کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی پس از کاهش 0.3 درصدی در ماه سپتامبر، 0.2 درصد در اکتبر افزایش یابد.

پس از واکنش بازار به نظرات ایزابل اشنابل ECB، سرمایه گذاران باید به نظارت بر صحبت های بانک مرکزی اروپا ادامه دهند. نظراتی که به نفع پایان دادن به چرخه افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا و کاهش نرخ است، از سهام های فهرست شده در DAX حمایت می کند.

تغییرات اشتغال ADP ایالات متحده در کانون توجه

در روز چهارشنبه، ارقام تغییر اشتغال ADP توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. افزایش ضعیف‌تر از حد انتظار در اشتغال می‌تواند از انتظارات سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماهه اول سال 2024 حمایت کند. بدتر شدن شرایط بازار کار می تواند بر رشد دستمزد و اعتماد مصرف کننده تأثیر بگذارد. اثر خالص می تواند عقب نشینی در هزینه ها باشد.

یک روند نزولی در هزینه‌ها می‌تواند فشارهای تورمی ناشی از تقاضا و نیاز به یک مسیر متقابل نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهد.

اقتصاددانان انتظار دارند که ADP در ماه نوامبر 130 هزار افزایش اشتغال را گزارش کند. در ماه اکتبر، ADP افزایش 113 هزار نفری در اشتغال را گزارش کرد.

بازارهای آتی به شروع مثبت جلسه چهارشنبه اشاره کردند. DAX و Nasdaq mini به ترتیب 58 و 69 واحد افزایش یافتند.

پیش بینی کوتاه مدت

روندهای کوتاه مدت برای DAX به اعداد بازار کار ایالات متحده و نظرات بانک مرکزی بستگی دارد. اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار ADP (چهارشنبه) و رشد ملایم‌تر دستمزد ایالات متحده (جمعه) می‌تواند از انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در سه‌ماهه اول سال 2024 حمایت کند، که یک موهبت برای دارایی‌های پرریسک‌تر و شاخص دکس است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید