Your browser does not support JavaScript!
نماشا

محرک اصلی حرکات دکس اظهارات مقاقمات بانک مرکزی خواهد بود

محرک اصلی حرکات دکس اظهارات مقاقمات بانک مرکزی خواهد بود
محرک اصلی حرکات دکس اظهارات مقاقمات بانک مرکزی خواهد بود

روز نسبتا شلوغی برای DAX است. احساسات مصرف کننده آلمانی ضعیف منتظر شد. با این حال، بانک مرکزی اروپا و پاول، رئیس فدرال رزرو، حرف آخر را خواهند زد.

دیروز سه شنبه صعودی برای DAX بود که 0.21 درصد افزایش یافت. با معکوس کردن کاهش 0.11 درصدی از دوشنبه، DAX روز را در 15847 به پایان رساند. به طور قابل توجهی، DAX به یک روند شکست شش روزه پایان داد.

 

دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس آلمان

 

 

امید به بسته محرک پکن برای راه اندازی مجدد اقتصاد چین، حمایت بسیار مورد نیاز را به همراه داشت. تغییر در احساسات از یک جلسه صعودی آسیایی حمایت کرد که به جلسه اروپا سرایت کرد.

با این حال، اظهار نظر بانک مرکزی هاوکیش این روند را افزایش داد. لاگارد در مورد تورم گفت:

 

شوک‌هایی که قیمت‌ها را بالا برد، همچنان به اقتصاد وارد می‌شود و تورم را پایدارتر می‌کند. برای شکستن این، ما باید نرخ‌ها را به سطوح محدودکننده‌ای برسانیم و تا زمانی که لازم است در آنجا نگه داریم.

 

اظهارات لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از دو روز شهادت پاول، رئیس فدرال‌رزرو تهاجمی و افزایش غیرمنتظره نیم واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا صورت گرفت.

هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای تأثیرگذاری وجود نداشت، در حالی که شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده بهتر از حد انتظار از فدرال رزرو هاوکیش حمایت می‌کرد.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده چراغ سبز نشان دادند

در تقویم اقتصادی اروپا یک روز آرام بود. پس از ارقام ناامیدکننده احساسات تجاری آلمان در روز دوشنبه، هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو وجود نداشت که روحیه را تغییر دهد.

فقدان شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو باعث شد سرمایه‌گذاران روی ارقام ایالات متحده تمرکز کنند. اعتماد مصرف کننده ایالات متحده و کالاهای بادوام اصلی در کانون توجه قرار داشتند.

تسکین مصرف کننده از ایالات متحده برای جلوگیری از یک بحران بانکی به امید کاهش تورم  تبدیل شد.

شاخص اعتماد مصرف کننده CB از 102.5 به 109.7 در ژوئن در مقابل 104.0 پیش بینی شده افزایش یافت.

سفارشات کالاهای بادوام اصلی ایالات متحده نیز صعودی بودند و 0.6 درصد در ماه می در مقابل 0.6 درصد کاهش در آوریل افزایش یافتند. اقتصاددانان کاهش 0.1 درصدی را پیش بینی کردند. DAX واکنش محدودی به این رقم نشان داد و بخش‌های تولیدی ایالات متحده و آلمان در پایان سه ماهه دوم منقبض شدند.

سایر محرک های بازار

این یک جلسه سه شنبه مختلط برای بخش خودرو بود. Continental AG روند را کاهش داد و 0.62% افزایش یافت. با این حال، فولکس واگن 1.66 درصد سقوط کرد و ب ام و و پورشه به ترتیب 1.08 درصد و 1.18 درصد ضرر داشتند. گروه مرسدس بنز با کاهش 0.21 درصدی مواجه شد.

این یک جلسه صعودی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 2.13% و 1.80% افزایش روز را در مورد شرط‌های محرک چین به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو برای DAX

امروز اعداد GfK Consumer Climate آلمان برای ماه جولای در اوایل جلسه ممعاملاتی امروز ضعیف منتشر شدند. احساسات ضعیف مصرف کننده نشان دهنده عقب نشینی در هزینه ها است که می تواند منجر به کندی بیشتر در فعالیت بخش خدمات شود.

با این حال، در حالی که تورم چسبنده و افزایش نرخ بهره مشکل ساز هستند، شرایط بازار کار همچنان مطلوب است. رشد دستمزدها و سطوح بیکاری احتمالا تا حدی اثرات تورم و نرخ بهره را جبران می کند. با این حال، افزایش ترس از رکود، داستان دیگری است.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری وجود ندارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی، بانک‌های مرکزی را مجبور به جابجایی سطوح قیمت می‌کند.

 

 

 

 

تبلیغات

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید