Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دکس به اظهارات اعضا ECB و FED در آستانه انتشار CPI واکنش نشان خواهد داد.

شاخص دکس به اظهارات اعضا ECB و FED در آستانه انتشار CPI واکنش نشان خواهد داد.
شاخص دکس به اظهارات اعضا ECB و FED در آستانه انتشار CPI واکنش نشان خواهد داد.

این یک شروع آرام در این هفته برای DAX است. هیچ شاخص اقتصادی اروپایی یا آمریکایی برای جلب توجه وجود ندارد. اعداد تورم چین سنتیمنت بازار را تعیین خواهند کرد.

جمعه یک جلسه جمعه صعودی برای DAX بود که 0.48 درصد افزایش یافت. DAX با کاهش نسبی 2.57 درصدی نسبت به پنجشنبه، هفته را با 3.37 درصد کاهش به 15603 پایان داد. به طور قابل توجهی، DAX برای دومین بار از 5 آوریل از زیر 15500 بازگشت کرد.

 

نمودار روزانه شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

 

 هفته قبل میزان تولیدات صنعتی از آلمان مورد توجه قرار گرفت و تولید به طور غیرمنتظره ای در ماه می کاهش یافت. با این حال،  با گزارش حمایت از سهام خودرو شاخص دکس رشد داشت.

در اواخر جلسه، گزارش مشاغل ایالات متحده نتوانست تأثیری مشابه گزارش ADP داشته باشد، به طوری که DAX علیرغم انتظارات تزلزل‌ناپذیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئیه، سودهای ملایمی را حفظ کرد. شاخص کامپوزیت NASDAQ 0.13٪ کاهش یافت و Dow و S&P 500 به ترتیب 0.55٪ و 0.29٪ زیان داشتند.

با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در جولای ۹۳.۰ درصد در مقابل ۸۶.۸ درصد یک هفته قبل بود. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 24.2 درصد رسید که در مقایسه با 20.8 درصد یک هفته قبل از آن افزایش یافت.

 

نرخ بهره فدرال رزرو در جولای.png
انتظارات از افزایش نرخ بهره ماه جولای فدرال رزرو

 

تولید صنعتی آلمان پشتیبانی ارائه میکند

 

اعداد تولید صنعتی آلمان نتوانست سرمایه گذاران را نگران کند. تولید صنعتی در ماه مه 0.2 درصد در مقابل 0.3 درصد افزایش در آوریل کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تولید بیشتر متوقف شود.

  • تولید محصولات و فرآورده‌های دارویی پایه 13.1 درصد کاهش یافت و تولید انرژی 7.0 درصد کاهش یافت.
  • با این حال، تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلر 4.9 درصد افزایش یافت.
  • تولید در صنعت بدون احتساب انرژی و ساخت و ساز 0.2 درصد افزایش یافت.

پس از تغییر اعداد اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده از پنجشنبه، گزارش بسیار مهم مشاغل ایالات متحده نتوانست آتش بازی را برای دکس ارائه دهد.

در ماه ژوئن، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 209 هزار افزایش یافت. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه می 306 هزار افزایش یافت. به طور قابل توجهی، میانگین درآمد ساعتی 4.4 درصد در مقابل 4.4 درصد در ماه مه افزایش یافت که نشان دهنده نیاز به اقدامات بیشتر فدرال رزرو است. با وجود ضعیف‌تر بودن عدد NFP، پس از گزارش مشاغل ایالات متحده، در شرط‌بندی فدرال رزرو حرکت کمی مشاهده شد.

سایر محرک های بازار

جمعه یک جلسه مختلط برای بخش خودرو بود. BMW 0.81 درصد سقوط کرد تا روند را کاهش دهد. با این حال، Porsche و Continental AG به ترتیب 1.81% و 1.27% سود داشتند. گروه مرسدس بنز و فولکس واگن نیز به ترتیب 0.74% و 0.82% افزایش یافتند.

این یک جلسه صعودی برای بانک ها بود. Commerzbank و Deutsche Bank به ترتیب با 2.59% و 2.14% افزایش روز را به پایان رساندند.

رویدادهای پیش رو

شاخص‌های اقتصادی از چین صبح امروز با تمرکز بر تورم، احساسات بازار را تعیین کردند.

در ماه ژوئن، چین تورم صفر را در ژوئن ثبت کرد و قیمت مصرف کننده 0.2 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های مصرف‌کننده بدون تغییر باقی بماند و نرخ تورم سالانه روی 0.2 درصد ثابت بماند.

 

china-inflation-cpi.png

 

به طور قابل توجهی، شاخص قیمت تولید کننده با نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز اقتصادی، توجه بیشتری را به خود جلب کرد. در ماه ژوئن، PPI نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصد در مقابل 4.6 درصد کاهش در ماه مه کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش 5.0 درصدی را پیش بینی می کنند که نشان دهنده بدتر شدن محیط تقاضا است.

در تقویم اقتصادی اروپا یک روز آرام در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای جابجایی صفحه وجود ندارد. تقویم اقتصادی امروز را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

سو گیری من برای شاخص دکس برای امروز نزولی است بطوری که مقاومت در 15812 و 15720 است و حمایت 15598 و 15308 خواهد بود. 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید