Your browser does not support JavaScript!
نماشا

خط حمایت ( سطح حمایت )

خط حمایت ( سطح حمایت )

حمایت یا سطح حمایت به سطح قیمتی اطلاق می‌شود که دارایی برای مدت زمانی از آن پایین نمی‌آید. سطح حمایت یک دارایی توسط خریدارانی ایجاد می شود که هر زمان که دارایی به قیمت پایین تری می رسد، وارد بازار می شوند. در تحلیل تکنیکال، سطح حمایت ساده را می‌توان با کشیدن خطی در امتداد پایین‌ترین سطوح برای دوره زمانی مورد بررسی ترسیم کرد. خط حمایت می تواند صاف یا مایل به بالا یا پایین با روند کلی قیمت باشد. برای شناسایی نسخه های پیشرفته تر حمایت می توان از سایر شاخص های فنی و تکنیک های نمودار استفاده کرد.

 

خط حمایت چیست؟.jpg

 


کلمات کلیدی

  • ناحیه حمایتی نشان دهنده نقطه قیمتی است که قیمت تلاش می کند در یک دوره زمانی معین از آن پایین بیاید.
  • این سطح را می توان با استفاده از شاخص های فنی مختلف یا به سادگی با کشیدن خطی که پایین ترین سطح را برای دوره به هم متصل می کند، تجسم کرد.
  • اعمال خطوط روند یا ترکیب میانگین های متحرک نمای پویاتری از حمایت را ارائه می دهد.

سطح حمایت به شما چه می گویند؟

به طور کلی، سطح حمایت، سطحی است که در آن خریداران تمایل به خرید یا ورود به سهام دارند. زمانی که قیمت سهام به سمت ناحیه حمایتی خود سقوط می کند، این ناحیه ویزگی خود را حفظ میکند و قیمت به بالا حرکت مکند و یا بعد از شکست از خط حمایت سهام به کاهش خود ادامه می دهد و سطوح پایین تری را به ثبت میرساند. حالت سوم این است که قیمت بطور موقت به پایین سطح حمایت می رود و سپس به بالای این خط باز میگردد و به صعود خود ادامه میدهد.

سطوح حمایت و مقاومت در هسته تحلیل تکنیکال قرار دارند. تحلیل بنیادی، عملکرد و عامل حرکت را برای تعیین جهت آینده سهام در نظر می گیرد، در حالی که تحلیل تکنیکال از الگوها و روند قیمت استفاده می کند. معامله گران از سطوح حمایت و مقاومت برای برنامه ریزی نقاط ورود و خروج برای معاملات استفاده می کنند. اگر قیمت در نمودار سطوح حمایت را نقض کند، بسته به آنچه معامله گر در سایر اندیکاتورها می بیند، به عنوان فرصتی برای خرید یا گرفتن یک معامله فروش در نظر گرفته می شود. اگر شکست در یک روند صعودی رخ دهد، حتی ممکن است نشانه ای از برگشت روند باشد.

تفاوت بین سطح حمایت و مقاومت

اگر سطح حمایت قیمتی است که یک سهم از آن پایین نمی آید، مقاومت نقطه قیمتی است که در آن سهام برای رشد مشکل دارد. سطح حمایت را به عنوان کف و سطح مقاومت را به عنوان سقف در نظر بگیرید.

محدودیت های استفاده از سطح حمایت

زمانی که دو دره در سطوح نسبتا برابر  به همدیگر متصل میشوند، معامله گران انتظار دارند در برخورد های بعد قیمت نسبت به این خط حمایت عکس العمل نشان دهد. اما باید بدانید به همان مقدار احتمال که قیمت میتواند از این خط به سمت بالا جهش کندف به همان مقدار احتمال وجود دارد که خط حمایت شکسته بشود. پس بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر مانند سایر اندیکاتورها و یا اسیلاتورها و عوامل بنیادین ، شانس پیش بینی عکس العمل قیمت به خط حمایت 50% خواهد بود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید